Ben op zoek naar een goeie compact camera om mijn Canon 20D aan te vullen. Ik heb een tijdje de Sony W50 gebrukt maar vind die wat beperkt (niet echt goed voor low light, nogal harde kleuren en scherpte enz). Ben altijd Canon-fan geweest, maar de Panasonics spreken me ook wel aan. Wat is jullie (subjectieve) mening welke goeie aanvulling is? (bedoeling is vooral camera bij me hebben bij uitstapjes met dochter, kermisbezoekjes, familiebezoekjes enz, waarvoor DSLR soms te zwaar is)
FX01/FX07
Hebben 28mm (zéér pluspunt), goeie kwaliteit maar zouden toch wat last hebben van zware ruis (en te felle NR) bij ISO200 en hoger. Dus indoor shots worden dan wel lastig
Canon IXUS 800IS
Heeft geen 28mm, maar volgens dpreview zowat beste digicam die je kan kopen in die klasse. Zéér goeie noise verhoudingen, snelle AF en prima beeldkwaliteit. Alleen jammer dat er geen 28mm op zit.
Canon IXUS 850IS
Lijkt me ideale opvolger van de 800IS, maar kost wel vrij duur voor de mogelijkheden én is nog niet beschikbaar (oktober? maar wanneer?)
Als ik het zo samenvat zijn volgende zaken dus van belang:
* moet redelijk bruikbaar zijn indoors
* makkelijk mee te nemen, dus zeker niet te groot
* moet goed scherm hebben
* degelijke bouwkwaliteit
* makkelijk te bedienen (vrouw) maar toch graag ook wat manuele instellingen (de Canon A-reeks is te groot denk ik)
* 28mm is natuurlijk pluspunt
FX01/FX07
Hebben 28mm (zéér pluspunt), goeie kwaliteit maar zouden toch wat last hebben van zware ruis (en te felle NR) bij ISO200 en hoger. Dus indoor shots worden dan wel lastig
Canon IXUS 800IS
Heeft geen 28mm, maar volgens dpreview zowat beste digicam die je kan kopen in die klasse. Zéér goeie noise verhoudingen, snelle AF en prima beeldkwaliteit. Alleen jammer dat er geen 28mm op zit.
Canon IXUS 850IS
Lijkt me ideale opvolger van de 800IS, maar kost wel vrij duur voor de mogelijkheden én is nog niet beschikbaar (oktober? maar wanneer?)
Als ik het zo samenvat zijn volgende zaken dus van belang:
* moet redelijk bruikbaar zijn indoors
* makkelijk mee te nemen, dus zeker niet te groot
* moet goed scherm hebben
* degelijke bouwkwaliteit
* makkelijk te bedienen (vrouw) maar toch graag ook wat manuele instellingen (de Canon A-reeks is te groot denk ik)
* 28mm is natuurlijk pluspunt
Comment