Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reden om een D80 aan te schaffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reden om een D80 aan te schaffen?

Oorspronkelijk geplaatst door philipz Bekijk bericht
    Dus 12x blijft 12x, ongeacht of je nu analoog of digitaal fotografeert. Waar zit hem dan eigenlijk het verschil, ik bedoel, wat is er dan zo belangrijk aan die cropfaktor? Of moet ik er helemaal geen rekening mee houden?
    Ik denk dat ik nog niet helemaal mee ben...
    Je hebt bijvoorbeeld een 10-20 breedhoekzoomlens en een 200-400 telezoomlens. Beide zijn ze 2X maar als je erdoor kijkt zul je wel een "klein" verschil zien.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philipz Bekijk bericht
      Beste,

Mijn vriendin heeft nog een niet-digitaal fototoestel van Nikon met een reeks mooie lenzen erbij. Nu de D80 is uitgekomen en ik me heb laten vertellen dat de lenzen compatibel (klopt dit?) zijn op alle Nikon camera's ben ik de D80 aan het overwegen.
      Enkele vraagjes:
      de brandpuntsafstand verschilt voor digitale of analoge lenzen heb ik ergens gelezen. Wat betekent dit in de praktijd, is dat een instelling waar je rekening moet mee houden? Zijn je foto's donkerder of waziger?
      Ik kan hem uit de VS meebrengen en dan scheelt me dat pakweg 170 euro. Is dat de moeite om te overwegen, of zit je dan te klooien met garantie en herstelling? Is er een wereldwijde Nikon garantie waar je beroep op kan doen?

Eigenlijk de hamvraag is: is het hebben van lenzen een voldoende reden om een D80 aan te schaffen?

Thanks for feedback,

Philip
      Ik heb een D70s, en nam de aanschaf van een d80 in overweging als tweede body. Nu blijkt de d80 sd kaartjes te gebruiken (dit wist ik) maar ook andere batterijen dan de d70. de enkele nieuwe kaartjes en reserver batterij meegerkende was het prijsverschil tussen de d80 en d200 niet zo groot meer, daarom dan toch maar de d200 gekocht - en denk hierme toch een goede keuze gemaakt te hebben
      Happy to be a MACcie
      Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
        Ik heb een D70s, en nam de aanschaf van een d80 in overweging als tweede body. Nu blijkt de d80 sd kaartjes te gebruiken (dit wist ik) maar ook andere batterijen dan de d70. de enkele nieuwe kaartjes en reserver batterij meegerkende was het prijsverschil tussen de d80 en d200 niet zo groot meer, daarom dan toch maar de d200 gekocht - en denk hierme toch een goede keuze gemaakt te hebben
        De D200 gebruikt toch ook andere batterijen dan de D70??
        De D200 en de D80 gebruiken dezelfde batterij (met extra contact).

Gr's, Wim
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Working...
        X