Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera zal ik kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera zal ik kopen?

Ik ben van plan om een dig. camera aan te schaffen. Een voor huis en tuin foto s. Gewoon een objectief, niets bijzonders dus. Wat raden jullie mij aan? De keus is geloof ik enorm. (ik denk in het sigment van +/- 200-300 euro)/

Re: Welke camera zal ik kopen?

Aangezien je hier nog geen reacties opgehad hebt, zal ik eens antwoorden voor zo veel ik er van af weet...

Ik heb jarenlang (2 jaar) een Canon powerschot gehad , voordien een analoge EOS en was er goed tevreden over eigenlijk, tot ik op een bepaald moment er meer van verwachte natuurlijk

Maar om op je vraag te antwoorden>>> Mijn merk is natuurlijk Canon, maar dat is maar persoonlijk...voor huis en tuin heb je niet veel nodig, je moet je afvragen hoe je je camera eigenlijk wilt gebruiken.

Je hebt de keuze uit grofweg vijf mogelijkheden: een geavanceerde camera, een creatieve camera, een stijlvolle camera, een eenvoudige camera of een digitale SLR. De eenvoudige en stijlvolle modellen zijn zo compact dat je ze makkelijk overal mee naartoe neemt om snel de mooiste opnamen te maken. De creatieve en geavanceerde modellen hebben een iets groter formaat en bieden meer mogelijkheden. Ook deze modellen kunt ge makkelijk meenemen tijdens vakanties of uitstapjes. Een groot voordeel is dat ze meer geavanceerde functies bieden die u een grotere controle over de opnamen geven.
    Het formaat van de digitale SLR hangt af van de gekozen camera. Er zijn tegenwoordig modellen verkrijgbaar die net zo klein zijn als een compactcamera, maar er zijn ook modellen die net iets groter zijn. Ongeacht het formaat bieden deze camera's je de best mogelijke controle bij het maken van uw opnamen.

1. Zoek je een camera die in je jaszak past of heb je liever een camera compatibel met een 35 mm lens.
    2. Met welke soort geheugenkaartjes wil je werken? veel verschil in prijs grootte.
    3. Bij de aankoop van een digitale camera is het belangrijk om te bepalen welke resolutie of beeldkwaliteit je wilt hebben. De resolutie van een camera wordt bepaald door het aantal pixels: de resolutie is hoger als de camera meer pixels heeft. En naarmate de resolutie hoger is, kun je een digitale foto beter vergroten zonder dat de beeldkwaliteit slechter wordt. De cameraresolutie wordt gemeten in miljoenen pixels, of megapixels. De camera is dus eenvoudigweg beter naarmate deze meer pixels heeft en dat zie je ook terug in de prijs.

Camera’s met minder dan 2 megapixels zijn voldoende om online foto’s te delen. Neem een hogere resolutie als je foto’s wilt vergroten of als je een grotere verscheidenheid aan afdrukken wilt maken.
    Volgens test-aankoop heb je de volgende goeie geteste modellen >>>>>>>>>

Ultracompact.......
    CANON Digital Ixus 65 (299 euro)
    SONY Cyber-shot DSC-T9 (385 euro)
    CANON Digital Ixus Wireless (299 euro)

Compacte modellen.........
    CANON Powershot A700 (295 euro)
    OLYMPUS SP-320 (249 euro)
    CANON Powershot A540 (222 euro)

Hybride modellen........
    PANASONIC Lumix DMC-FZ30 (??)
    KODAK Easyshare P880 (519 euro!!!)
    OLYMPUS SP-500UZ ( de 510 UZ kost 299 euro)

Die prijzen stammen af van camerastore.nl

Voor de reflexcamera's zit dat al boven je budget + dat er al andere topics gestart zijn over info van DSLR

Zo heb je een overzicht he.
    Groetjes
    Last edited by easygirl; 19 september 2006, 14:28. Reden: prijs toegevoegd
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

De Canon Powershot-modellen zijn qua prijs/kwaliteit zeker het overwegen waard ! Ben er zeker van dat velen mijn mening zullen delen.
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Easygirl, bedankt voor de uitgebreide uitleg.
        Ik ga aan de slag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
          De Canon Powershot-modellen zijn qua prijs/kwaliteit zeker het overwegen waard ! Ben er zeker van dat velen mijn mening zullen delen.
          Ja, ik onder andere.

Grts JVG
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Ga eens naar de mediamarkt en kijk es rond. Pak eens vast wat je aan staat, hoe die in de hand ligt, zijn de menus/werking duidelijk voor je.
            Schrijf de types op die je aan staan, zoek reviews op 't internet, en kies zo 'n beetje je toestelletje. Iedereen is anders.

Om nu over een ander type toestel te spreken, m'n D200. 'k Was zelf nog aan 't twijfelen tussen de Nikon D200 en de Canon 30D. Voor mij heeft het goed in de hand liggen en het menu/de werking ervan mij meer kunnen bekoren dan dat van de 30D.

Je mag dan wel een goed toestel hebben, maar als de werking ervan tegen je eigen natuur in gaat, hoe ver sta je dan?
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
            X