Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax *ist DL i.c.m. Sigma 18-200mm F3.5-6.3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax *ist DL i.c.m. Sigma 18-200mm F3.5-6.3

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ga een nieuwe camera kopen. Ik overweeg een DSLR i.v.m. met de mindere ruis bij hogere ISO waarden en de snellere "half-press-shutter-lag" (hoe snel geeft de camera aan dat ie in focus is na het half indrukken van de shutter).

Ik was eigenlijk aan het overwegen om de nieuwe Fuji 9600 of de Panasonic FZ50 te kopen, maar kwam onlangs een scherpe aanbieding tegen voor:
    Pentax *ist DL / Sigma 18-200mm F3.5-6.3 / B+W UV-filter

Ik kan wel "half-press-shutter-lag" tijden vinden van de bridge-SLR's, maar heeft iemand ervaring of reviews over de snelheid van de Pentax *ist DL i.c.m. Sigma 18-200mm lens?

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Pentax combi of zijn er die mij toch een van de bridge-DSLR's aanraden?

Re: Pentax *ist DL i.c.m. Sigma 18-200mm F3.5-6.3

Ik heb alleen ervaring met de istDs en diverse andere lenzen (AF en MF). Bij normaal licht is de autofocus prima, bij manualfocus is de shutterlag zelfs griezelig kort (enkele honderste van seconde). ISO 3200 is bij Pentax goed bruikbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
      Ik heb alleen ervaring met de istDs en diverse andere lenzen (AF en MF). Bij normaal licht is de autofocus prima, bij manualfocus is de shutterlag zelfs griezelig kort (enkele honderste van seconde). ISO 3200 is bij Pentax goed bruikbaar.
      Hoi Ivo, ik heb het niet over hoe snel de foto wordt gemaakt als je al in focus bent, maar hoe snel is de camera met het "autofocussen". Dus wat is de delay/lag vanaf het moment dat je de shutter half indrukt t/m dat de camera aangeeft dat ie in focus is.

Ik lees op dpreview.com dat de panasonic tijden heeft tussen de 0,7 en 1 sec en de Fuji tussen de 0,6 en 0,7 sec. Bij de pentax sigma combi is dit voor mij nog de vraag. Heb jij enig idee hoe dit is bij de *ist DS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P@rick Bekijk bericht
        Hoi Ivo, ik heb het niet over hoe snel de foto wordt gemaakt als je al in focus bent, maar hoe snel is de camera met het "autofocussen". Dus wat is de delay/lag vanaf het moment dat je de shutter half indrukt t/m dat de camera aangeeft dat ie in focus is.

Ik lees op dpreview.com dat de panasonic tijden heeft tussen de 0,7 en 1 sec en de Fuji tussen de 0,6 en 0,7 sec. Bij de pentax sigma combi is dit voor mij nog de vraag. Heb jij enig idee hoe dit is bij de *ist DS?
        Ik gebruik de AF niet gigantisch veel. Maar van de momenten dat ik 'm gebruik in combinatie met een zoom (35-80) heb ik ervaring dat 't om enkele tienden van seconden gaat. Meer niet. Ruim voldoende voor wielerfotografie.

Comment

Working...
        X