Re: Sony SONY DSLR-A100 + objectief 18-70mm reflex toestel
Die ruis stoort me eigenlijk ook wel een beetje.In omgevingen waar het licht niet echt sterk is is er wel duidelijk veel ruis.Heb foto's genomen in een bosomgeving en sommige zijn echt niet goed.Meschien is het wel aan die kitlens te wijten?
Oorspronkelijk geplaatst door vinny1970
Die ruis stoort me eigenlijk ook wel een beetje.In omgevingen waar het licht niet echt sterk is is er wel duidelijk veel ruis.Heb foto's genomen in een bosomgeving en sommige zijn echt niet goed.Meschien is het wel aan die kitlens te wijten?
Een dslr is dan ook niet gemaakt om op auto te zetten...
Stel zelf je ISO in, en vermijd 1600. Vergeet niet dat ISO1600 eigenlijk ISO 2000 is voor de Sony Alpha, als dat de beter doet voele...
mijn ervaring is zodra je boven de iso 400 gaat kan het geruis storend werken.
deze foto (geen goeie op zich trouwens, doch ok als voorbeeld) werd genomen van achter een raam (uiteraard gezien het beestje) en het was stikkedonker.
poezeke lag te slapen en heb'm niet wakker gemaakt (voor de dierenvrienden)
toestel DSLR-A100 + standaardlens DT 18-70mm
diafragma F5,6
brandpuntsafstand 45 mm
sluitertijd 1/80
iso 400
crop 100 % van origineel formaat
zonde van de raamweerkaatsing of het was wel een goeie foto .. dat lag dus aan de fotograaf, niet aan het toestel.
heb deze foto gekozen, omdat het de enige was met iso 400 genomen.
net in forum een thread gevonden trouwens waar je de update voor het ruisprobleem kan vinden.
Ik wil mij hier niet teveel mengen maar een gedownsizede foto is geen goed voorbeeld om de ruis te tonen. Dan ga je zelfs op iso 3200 amper ruis zien. Post eventueel enkele 100% crops.
En die Sony is denk ik een heel goed toestel. Dus als daar je voorkeur naar uitgaat moet je die kopen he.
Misschien eens zeggen wat je juist wil en verwacht.
Ik wil mij hier niet teveel mengen maar een gedownsizede foto is geen goed voorbeeld om de ruis te tonen. Dan ga je zelfs op iso 3200 amper ruis zien. Post eventueel enkele 100% crops.
En die Sony is denk ik een heel goed toestel. Dus als daar je voorkeur naar uitgaat moet je die kopen he.
Misschien eens zeggen wat je juist wil en verwacht.
goed idee .. ik ga de bovenstaande editeren en een crop bijvoegen
Greetz, Marc
Sony DSLR-A100 / DT 18-70mm / SAL 75-300mm
Sony DSC-F717 / VCL-HG2037X / HVLF32X.CE7
Volgens mij kunnen ze het toestel beter omdopen tot sony ruis-100
Elke post over de A100 draait steevast uit op een ruis discussie.
Persoonlijk vind ik het tot ISO 400 zeker geen probleem.
ISO auto gaat maar tot 400 enkel in sport stand to 800 geloof ik.
In elk geval zal elke elke sensor (van hetzelfde formaat) met meer pixels, ruisgevoeliger zijn.
Trouwens (en hier ga ik me weer een hoop boze reacties op mijn dak halen), als je naar de 400ISO testshots uit deze post kijkt dan vind ik dat daar ook redelijk wat ruis op zit en deze zijn dan met de D200 gemaakt
Belofte maakt schuld. Er lopen hier momenteel verschillende draadjes over het gebruik van Sigma EX converters met de Sigma 70-200 2.8 EX. Op vraag van verschillende mensen effe een paar testshots gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet veel tijd heb op het ogenblik en dat dit dus letterlijk tussen de soep en de
Om het kort samen te vatten, pak het toestel vast, vind je het leuk ?
Koop het en twijfel niet meer.
Voelt het niet goed, koop dan iets anders.
Ik heb de kitlens niet maar een tweedehands sigma EX 24-60 2.8 en een nieuwe sigma 70-300 APO.
G
As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison like.no.other
Dat gezever dat de Sony een ruis bak zou zijn is gewoon spijkers op laag water zoeken.
Hierbij een crop van 100% uit een foto, genomen met de kitlens op 1600iso.
Camera make: SONY
Camera model: DSLR-A100
Date/Time: 2006:09:19 16:19:26
Resolution: 800 x 707
Flash used: No
Focal length: 50.0mm (35mm equivalent: 75mm)
Exposure time: 0.0025 s (1/400)
Aperture: f/8.0
ISO equiv.: 1600
Whitebalance: Auto
Metering Mode: matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Dat gezever dat de Sony een ruis bak zou zijn is gewoon spijkers op laag water zoeken.
100% mee eens. Dat hele ruisgedoe op zich is gewoon gezever IMHO. Tuurlijk is er ruis aanwezig en natuurlijk krijg je dat meer te zien bij een 10mp foto op 100% bekeken.
Een concertfoto genomen met iso 1600 is gewoon IMHO mooier als er een partij ruis inzit. Je kan zoiets ook in je voordeel laten werken. En iso 1600 is niet iets dat je voor alledaagse fototjes zal gebruiken? In de praktijk kom ik niet hoger als iso200, behalve in die situaties waar het niet anders kan en de ruis ook eigenlijk geen storende factor is.
Comment