Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Leica M8 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Leica M8 topic

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Heeft er feitelijk al iemand stilgestaan bij de prijs?

5.000 EUR voor de body alleen. Jawel: vijfduizend euro
    Hmm, that's all?

Too cheap. I'd better get 2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
      Hmm, that's all?

Too cheap. I'd better get 2.
      Can you get one for me to?

Comment

Te duur ????

Dan maar sparen voor het Leica D sytem......zal ook niet echt goedkoop zijn.

Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
          Te duur ????

Dan maar sparen voor het Leica D sytem......zal ook niet echt goedkoop zijn.

http://www.leica-camera.us/photograp...tem/digilux_3/
          Toch de helft van de prijs van M8

Comment

Dat die M8 duur is was mij ook al vanaf het begin opgevallen. Maar hoe staat die prijs in verhouding tot een film-gebaseerde M? Is het de elektronica (sensor?) die het ding zo duur maakt of is het gewoon een standaard-eigenschap van een Leica?
            ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
              Dat die M8 duur is was mij ook al vanaf het begin opgevallen. Maar hoe staat die prijs in verhouding tot een film-gebaseerde M? Is het de elektronica (sensor?) die het ding zo duur maakt of is het gewoon een standaard-eigenschap van een Leica?
              Een MP en een M7 kosten ook meer dan 3000 EUR, het verschil is dus klein

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Heeft er feitelijk al iemand stilgestaan bij de prijs?

5.000 EUR voor de body alleen. Jawel: vijfduizend euro

Dat koste de eerste D2x ook in het begin,en kijk nu eens hoeveel er al zijn die er 1 hebt ik zelf ben altijd al een Leica fan geweest, en mocht deze M8 er zijn geweest gelijk met de D2x ik had dan sterk getwijfeld.En ik ben het geheel eens met Trebs wat betreft de gedachtengang over de manier van fotograferen lees zijn reactie

(Leica or no Leica. It gets you back to thinking what photography is about.Making photographs and enjoying that process of making them.
                Rather than back-biting, pixel-peeping, gear-polishing and generally complaining that equipment isn't good enough
                )

Maar ik ben nog wel steeds happy met mijn Nikon spul
                D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                  Dat koste de eerste D2x ook in het begin,en kijk nu eens hoeveel er al zijn die er 1 hebt
                  Maar een M8 is heel wat beperkter in toepassingsgebied. Ik zie er geen macrolens of telelens opstaan om maar iets te zeggen. Het bereik is niet meer dan dat van een... jawel, P&S toestelleke.

Comment

%
                    Maar een M8 is heel wat beperkter in toepassingsgebied. Ik zie er geen macrolens of telelens opstaan om maar iets te zeggen. Het bereik is niet meer dan dat van een... jawel, P&S toestelleke.
                    Tja, ik zit voor 90% van mijn foto's tussen de 24 en de 135 mm
                    Het gebrek aan macro-mogelijkheden is wat mij tegenhoudt (het is vooral de compactheid van het systeem dat mij aanspreekt)

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                      %

Tja, ik zit voor 90% van mijn foto's tussen de 24 en de 135 mm
                      Het gebrek aan macro-mogelijkheden is wat mij tegenhoudt (het is vooral de compactheid van het systeem dat mij aanspreekt)

sugar
                      Och die compactheid is het ook niet alleen he. Een 400D is ong even compact zal wel wat slechter zijn op beeldkwaliteit dan zo een M8 maar is beter uitgerust en geeft meer mogelijkheden. En is dan nog 6x goedkoper ook. Of zo een nieuwe A710 IS, kost 20x minder is veel compacter en stiller en heeft meer features.

Zo een Leica is een pracht van een toestel met aura waar niet veel merken aan kunnen typen, heeft lenzen waar de meeste merken alleen van kunnen dromen, is zowat de hoogste kwaliteit die er in dit formaat te krijgen valt en geeft een uniek perspectief want het is een rangfinder. En heeft dus specifieke kwaliteiten. Maar het is nog veel snobistischer dan L lenzen en is zijn geld rationeel gezien echt niet waard. Maar dat is altijd zo wanneer je met high end produkten bezig bent. Je betaalt veel voor een minimaal verschil en voor het genot met een topproduct te kunnen werken. Hoe hoger je gaat hoe meer je extra betaalt voor een kleiner wordend verschil.

Ik wil zo een M8 maar rationeel gezien zal ik er nooit 1 hebben. Maar tja ik kan mij niet altijd zo rationeel noemen dus je weet maar nooit.

Comment

"The overall performance of the M8 (optics, sensor technique and post processing) will be most certainly a match for the best players in the market (the advanced and professional DSLR-models), but it will be difficult to surpass them."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
                          lijkt me verdacht weinig voor leica

zeker van die prijs?
                          Dat was ook mijn eerste gedacht. Maar eigenlijk vind ik het achteraf beschouwd toch veel te veel. Een film-Leica kocht men (ben geen ervaringsdeskundige ) voor de charme en de betrouwbaarheid van het volledig mechanische, de afwerking, en vooral omdat het tijdloze dingen zijn, hetzij om te verzamelen (de waarde blijft), hetzij om te gebruiken (een M2 wordt nog door velen gebruikt, recent filmke erin en schieten maar).
                          Dat valt allemaal weg bij de M8. Binnen een paar jaar is dat volgens mij, zoals elk digitaal toestel, een verouderd gedrocht met dode pixels en een kaartslot waar geen kaartjes meer in passen (in een prachtig doosje, wat het dan misschien nog schrijnender maakt).
                          Volgens mij is de M8 een prachtig gebruiksvoorwerp, maar geen verzamelobject meer zoals zijn voorgangers...
                          Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                            Dat was ook mijn eerste gedacht. Maar eigenlijk vind ik het achteraf beschouwd toch veel te veel. Een film-Leica kocht men (ben geen ervaringsdeskundige ) voor de charme en de betrouwbaarheid van het volledig mechanische, de afwerking, en vooral omdat het tijdloze dingen zijn, hetzij om te verzamelen (de waarde blijft), hetzij om te gebruiken (een M2 wordt nog door velen gebruikt, recent filmke erin en schieten maar).
                            Dat valt allemaal weg bij de M8. Binnen een paar jaar is dat volgens mij, zoals elk digitaal toestel, een verouderd gedrocht met dode pixels en een kaartslot waar geen kaartjes meer in passen (in een prachtig doosje, wat het dan misschien nog schrijnender maakt).
                            Volgens mij is de M8 een prachtig gebruiksvoorwerp, maar geen verzamelobject meer zoals zijn voorgangers...
                            Kris
                            de naam 'leica' blijft erop staan

en als ze slim zijn, brengen ze weer limited editions uit. In dat geval zijn die dingen verzamelbaar

zal een beetje afhangen van hoeveel er verkocht worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Och die compactheid is het ook niet alleen he. Een 400D is ong even compact zal wel wat slechter zijn op beeldkwaliteit dan zo een M8 maar is beter uitgerust en geeft meer mogelijkheden. En is dan nog 6x goedkoper ook. Of zo een nieuwe A710 IS, kost 20x minder is veel compacter en stiller en heeft meer features.

Zo een Leica is een pracht van een toestel met aura waar niet veel merken aan kunnen typen, heeft lenzen waar de meeste merken alleen van kunnen dromen, is zowat de hoogste kwaliteit die er in dit formaat te krijgen valt en geeft een uniek perspectief want het is een rangfinder. En heeft dus specifieke kwaliteiten. Maar het is nog veel snobistischer dan L lenzen en is zijn geld rationeel gezien echt niet waard. Maar dat is altijd zo wanneer je met high end produkten bezig bent. Je betaalt veel voor een minimaal verschil en voor het genot met een topproduct te kunnen werken. Hoe hoger je gaat hoe meer je extra betaalt voor een kleiner wordend verschil.

Ik wil zo een M8 maar rationeel gezien zal ik er nooit 1 hebben. Maar tja ik kan mij niet altijd zo rationeel noemen dus je weet maar nooit.
                              De 400D is niet even compact. Hij is een stuk groter (niet in de breedte wel in de dikte).
                              Het is niet alleen de body die telt, het zijn ook de lenzen. Voor alle lenzen tot en met 35 mm is het verschil enorm groot, vanaf 35 is het kleiner maar niet verwaarloosbaar.
                              En de 400D is niet echt een vergelijkpunt. Eén van de redenen om zo'n camera te kopen is de zoeker, dus een 400D is niet de referentie...

En ik betwijfel of het snobistischer is als L-lenzen. Het is duurder, maar veel mensen kopen een rangefinder omdat het makkelijker toelaat candids te maken. Een DSLR is nogal indrukwekkend, zo'n Leica lijkt voor veel leken een ouode prullencamera

En een A710 IS heeft meer features, maar daar gaat het niet om. Waarom fietsen mensen nog terwijl een motorfiets zoveel sneller is en minder moeite kost?

sugar

Comment

http://www.imx.nl/photosite/leica/m8report/t006.html

"The overall performance of the M8 (optics, sensor technique and post processing) will be most certainly a match for the best players in the market (the advanced and professional DSLR-models), but it will be difficult to surpass them."
                                Die man is totaal ongeloofwaardig. Eergisteren stond er al een vergelijkende test met de 5D, maar die heeft hij onder druk van Leica al verwijderd. Zijn M8 had een nog niet definitieve firmware, en de 5D was veel beter. Iedereen die een M8 ter beschikking heeft gekregen voor reviews had deze ter beschikking gekregen onder de uitdrukkelijke voorwaarde geen voorbeeldfoto's te posten
                                Hij kan dus nu nog niets zeggen over de beeldkwaliteit...

sugar

Comment

Working...
                                X