Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Leica M8 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Leica M8 topic

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
    mag ik kommaneuken?

MF is manual FOCUS

wat jij met die P&S doet is niet focussen

voila

Jawel hoor ik stel dat 1 keer manueel in en dan is alles altijd in focus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
      denk dat dit een wat nutteloze discussie word. een blinde zal nooit zien.
      Qua AF zal uw eos wellicht sneller zijn als het licht optimaal is.
      maar binnen in vb een bruine kroeg of andere interresante lokaties met selectief licht wil ik gerust de uitdaging op me nemen. M fotos zullen vlugger scherp zijn en waar ik dat wil. en de kans dat de mensen die ik wil fotograferen niet als koeien naar mij staan gapen omdat ik daar met mn hulplichtjes van flash zit te prutsen, is ook nihil.
      Ten eerste zie ik redelijk goed, ten tweede kan ik ook manueel focussen en ten derde zitten er geen hulplichtjes op mij Eoske . Ik zie hier nog steeds géén argument pro rangefinder, sorry. Hier geldt hetzelfde als in die discussie in "Ter Zake" : De meeste discussies hier op BD zijn nutteloos, maar een mens mag toch eens een babbel doen hé . Uiteindelijk is 't eindresultaat dat telt en als er iemand iets beweert ga ik altijd eerst eens naar z'n fotos kijken . "Verba docent, exempla trahunt"
      Last edited by hvr_oosterzele; 20 september 2006, 11:47.

Comment

met uw eos kijk je wel door uw lens en die neemt wel degelijk licht af.
        behalve als je een 1.0 lens hebt
        bij een m kijk je niet door de lens en door de verschuivende beelden ben je veel zekerder en secuurder dan met een slr (zelfs ene met een split screen matglas)

Comment

denk dat dit een wat nutteloze discussie word. een blinde zal nooit zien.

@fotofiel: ze verklaren ons ook zot als we vinden dat een defender de beste ATV is
          Euh wie zei er iets over snobistisch.....dit klinkt alvast zo

met uw eos kijk je wel door uw lens en die neemt wel degelijk licht af.
          behalve als je een 1.0 lens hebt
          bij een m kijk je niet door de lens en door de verschuivende beelden ben je veel zekerder en secuurder dan met een slr (zelfs ene met een split screen matglas)
          He mijn A700 kijkt ook niet door de lens doet ie het daar dan evengoed Nu ja qua MF focus wint die het toch of je nu door de lens/viewfinder kijkt of niet

PS: ik ga het hier toch nog maar eens zeggen. Je moet het allemaal niet zo serieus nemen hier. Niemand hier denkt dat die M8 geen pracht van een toestel is. En ik wil er eigenlijk 1 met die nieuwe tri-elmar als het effe kan. Maar wat hen vroeger zo goed maakte voor candids en dergelijke dat is nu in vgl al heel wat minder en voor +7000€ kan je verdomd mooi materiaal kopen dat in +95%(hangt natuurlijk van persoon tot persoon af) van de gevallen die M8+ tri-elmar gaat wegblazen. Anderzijds is het een plezier van met zo een leica te werken ook omdat het gewoonweg een Leica is en een rangefinder wat iets anders is en dus aparter is. Objectief is dat ding nooit zijn geld waard, subjectief is het misschien wel een koopje. En aan beide is niks verkeerd. Ik heb heel wat zaken die objectief hun geld niet waard zijn maar die ik niet zou willen missen.

Comment

Eerste gebruikerstesten komen on-line. Dit is een quote van Tom Abrahamsson, een echte Leica M-fanaat (en dus misschien wel een beetje vertekend), maar iemand die nog altijd met film fotografeert

iig erg bemoedigend

"This afternoon I had coffee with my friend Chris, he borrowed the M8 for 3 days and brought some prints to show me. Extreme low light scenes with 28/1,9 and 35/1,2 lenses. The quality is amazing, it would be difficult to duplicate the shots with film and printing them would have been a nightmare. The prints had a smoothness to them that was disconcerting, at least for someone used to TRI-X. They were unmanipulated prints - straight from a card, no photo-shop magic applied. They had the look of XP-2 or Tmax C-41 prints, with that long tonality and lack of grain. "
            "The dynamic range in low light is nothing short of amazing"
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              Eerste gebruikerstesten komen on-line. Dit is een quote van Tom Abrahamsson, een echte Leica M-fanaat (en dus misschien wel een beetje vertekend), maar iemand die nog altijd met film fotografeert

iig erg bemoedigend

"This afternoon I had coffee with my friend Chris, he borrowed the M8 for 3 days and brought some prints to show me. Extreme low light scenes with 28/1,9 and 35/1,2 lenses. The quality is amazing, it would be difficult to duplicate the shots with film and printing them would have been a nightmare. The prints had a smoothness to them that was disconcerting, at least for someone used to TRI-X. They were unmanipulated prints - straight from a card, no photo-shop magic applied. They had the look of XP-2 or Tmax C-41 prints, with that long tonality and lack of grain. "
              "The dynamic range in low light is nothing short of amazing"
              Dat zijn de opmerkingen die alle filmgebruikers maken als ze de digitale SLR wereld binnenstappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Dat zijn de opmerkingen die alle filmgebruikers maken als ze de digitale SLR wereld binnenstappen.
                budgetvriendelijke competitie voor de M8

sugar

Comment

Michael Reichmann kondigt voor volgende week zijn review aan op www.luminous-landscape.com

Een quote

I mentioned last week that my field review of the Leica M8 would appear this week. Because the M8 is such a rich product (no pun intended) testing is taking longer than I had expected, and so I now plan on publishing my full report next Monday. What I can say at the moment is that this camera is outstanding, producing some of the most remarkable image quality that I've ever seen from any camera, film or digital. Much more next week.

Als dat klopt is hij zeker zijn geld waard...

sugar

Comment

Vanavond Euromillions, met een beetje geluk mag je binnen van mij ook een review verwachten

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                        Vanavond Euromillions, met een beetje geluk mag je binnen van mij ook een review verwachten
                        Met het geld dat ik bespaar door niet mee te doen aan dit soort dwaze spelletjes, koop ik een M8 :-)

Comment

Je kan fotograferen met een luciferdoosje en wat film of met duizenden euro's aan professioneel materiaal. In alles is er nu eenmaal een grote diversiteit aan kwaliteit en andere waarde-parameters (ook subjectieve paramaters). Aan de "top" van elk segment zit je altijd met een exponentiële prijs/kwaliteits verhouding.

Leica positioneert zich duidelijk (en terecht) aan de top van zijn (extreem niche-)segment. De body's en lenzen zullen dan ongetwijfeld ook van uitmuntende kwaliteit zijn. Aan de M/Av + MF heeft een sportfotograaf bijvoorbeeld niets, maar daar schuilt natuurlijk ook de waarde van de Leica in.

Er zullen me hier verschillende mensen doodschieten. Maar ik vergelijk het wat met een Lensbaby. De methodiek spreekt slechts weinigen aan, maar het heeft toch een bepaalde waarde.

dePAUL aan 2 euro per week heb je binnen 50jaar uw Leica

Michiel
                          Last edited by MichielBrugge; 6 november 2006, 09:00. Reden: lensbaby verwijzing
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                            P&S met manual focus? Komaan. Dit is juist het omgekeerde van een P&S. Mijn 5D is veel meer een P&S dan die Leica

Niet 100% correct, er zijn kleine verschillen (de image engine is lichtjes aangepast). Maar dat verschil maakt de aanschaf van de Leica ipv de Panasonic niet waard. Zo'n toestel kopen is dus idd een snobistisch aankoop
                            De mensen die ik ken (ik noem ze geen fotograven) die bezitten Leica's louter voor in de vitrine: ik heb van hen niet een nette foto gezien. En hoor ze maar eens orakele dat er geen betere camera's gemaakt worden. Maar ja, voor hen is een Leica hetzelfde als een van de ringen om hun vingers.

Comment

Working...
                            X