Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Olympus E-500 (card error)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met Olympus E-500 (card error)

Hallo,

Dit weekend zijn we naar Den Haag geweest en heb natuurlijk foto's genomen!!
    Maar op een gegeven moment kon ik niet meer scherpstellen met mijn camera!! Dan probeerde ik hem automatisch te zetten, maar ook automatisch wou hij niet scherpstellen, en ik kon de f niet meer zelf ingeven...
    Lens afghaald verschillende keren, aan en uit gezet.. Het hielp niet. Dan eens geblazen op lens (toen ie er af was) En dan lukte het plots weer wel..
    Heb dit probleem verschillende malen gehad! Soms ging het gewoon weer door camera uit en weer aan te doen
    Iemand idee, wat het zou kunnen zijn??

Dan mijn volgende probleempje..
    Wil nu ik thuis ben, mijn foto's op computer zetten.. Ik zit aan de 20ste foto ofzo en het stopt, lukt niet.. Nu krijg ik de hele tijd card error!!!
    Ik kom er helemaal onnozel van!! Heb meer dan 300foto's genomen!! Maar de card error blijft maar, en ik las in het boekje, als de card error blijft, dat je je kaart moet formatteren, maar dat wil ik niet, omdat er een paar geslaagde foto's opstaan. Nu het eindelijk beter gaat met mijn foto's, wil ik die zeker niet kwijt.

Heeft nog iemand dit probleem gehad? Iemand tips? Of doe ik gewoon best mijn camera binnen in de fotozaak dat ik hem gekocht heb??

Alvast bedankt!!
    Last edited by sporre; 12 september 2006, 10:10.

Re: Problemen met Olympus E-500

Gebruik je een cardreader om je foto's over te zetten ? Een E-500 heeft geen "hoge snelheid" USB aansluiting, dus via het kabeltje gaat het enorm traag...
    Heb zelf met de CF-kaartjes nog geen problemen gehad. Heb wel enkel Ultra II kaartjes.
    Heb met dat scherpstellen ook eens een probleempje gehad, maar toen bleek dat de lens niet 100% goed gemonteerd was. Na de lens goed tegen de aanslag te draaien was het opgelost (heb het trouwens maar 1 keer voorgehad).
    Groeten,

Polleke

Comment

Re: Problemen met Olympus E-500 (card error)

Heb het probleem ook enkele keren gehad, maar enkel met de 14-45 lens.
      De eerste keer dat ik dit voorhad had ik enkele foto's genomen zonder probleem op 45mm, toen volledig uitgezoomd (14mm) en de foto die ik toen nam had heel zwarte hoeken, juist of er een te kleine zonnekap opstond ! Daarna geen scherpstelling meer
      In - en uitschakelen, lens op en af, niets hielp meer, toen de tele erop gezet en na enkele foto's genomen te hebben terug de 14-45 erop, geen enkel probleem meer die dag !
      Later nog enkele keren dit probleem gehad, maar iedere keer juist na het monteren, maar kon wel elke keer het probleem oplossen door even de MF in te schakelen en manueel scherp te stellen.
      Misschien is het probleem wel op te lossen door 'Reset Lens' in het menu uit te schakelen ?
      De 14-45 is hier precies ook veel minder scherp dan de 40-150, nog iemand met deze vaststelling ?
      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Van het probleem van de lenzen, hebben jullie dus ook al meegemaakt.
        Iemand die soms wat meer weet over mijn card error??
        Heb gisteren een mail gestuurd naar Olympus, nu wachten op een antwoord..
        Hoop dat ik niet al mijn foto's kwijt zal zijn, maar ik vrees ervoor...

Comment

Er zijn toch programmas voor als je je kaart hebt geformateerd,de foto's toch nog te recuperen.Natuurlijk niet direct erna terug foto's mee nemen anders worden deze overschreven.Een van die programmas is pc inspector smart recovery(gratis)

groeten marc

Comment

dat wist ik niet! Bedankt om dit te laten weten!
            Heb nu geprobeerd om mijn kaart dus te formatteren, maar zelfs dat kan ik niet!!??
            En nu???

Comment

Ik heb mijn kaart ook in de printer gestopt, en die gaat dus ook niet..
              Er is dus wel duidelijk iets mis met mijn kaartje...
              Het is een kaart van 1GB Lexarmedia, professional compactflash 80x
              Iemand ervaring hiermee??

Comment

andere kaart proberen

Comment

Probleem is dat ik maar 1kaart heb, en ik eigenlijk niemand ken die zo een kaart heeft.. In mijn omgeving interesseren niet zoveel mensen hen in fotografie..
                  Denk dat ik morgen maar eens naar de fotozaak ga, voor het zekerste..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bingel Bekijk bericht
                    Heb het probleem ook enkele keren gehad, maar enkel met de 14-45 lens.
                    De eerste keer dat ik dit voorhad had ik enkele foto's genomen zonder probleem op 45mm, toen volledig uitgezoomd (14mm) en de foto die ik toen nam had heel zwarte hoeken, juist of er een te kleine zonnekap opstond ! Daarna geen scherpstelling meer
                    In - en uitschakelen, lens op en af, niets hielp meer, toen de tele erop gezet en na enkele foto's genomen te hebben terug de 14-45 erop, geen enkel probleem meer die dag !
                    Later nog enkele keren dit probleem gehad, maar iedere keer juist na het monteren, maar kon wel elke keer het probleem oplossen door even de MF in te schakelen en manueel scherp te stellen.
                    Misschien is het probleem wel op te lossen door 'Reset Lens' in het menu uit te schakelen ?
                    De 14-45 is hier precies ook veel minder scherp dan de 40-150, nog iemand met deze vaststelling ?

Ik heb zelf ook de 14-45 en 40-150. Ook bij mij is de 14-45 veel minder scherp dan de 40-150. Maar ook de kleuren zijn veel minder mooi. Het verschil is zo groot, dat ik soms vrees dat mijn 14-45 een maandagochtendexemplaar is
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sporre Bekijk bericht
                      Probleem is dat ik maar 1kaart heb, en ik eigenlijk niemand ken die zo een kaart heeft.. In mijn omgeving interesseren niet zoveel mensen hen in fotografie..
                      Denk dat ik morgen maar eens naar de fotozaak ga, voor het zekerste..
                      als je een sandisk koopt zit er gratis een recovertool bij, misschien in gedachten houden om om dit tool op uw oude kaart los te laten.

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Ik heb zelf ook de 14-45 en 40-150. Ook bij mij is de 14-45 veel minder scherp dan de 40-150. Maar ook de kleuren zijn veel minder mooi. Het verschil is zo groot, dat ik soms vrees dat mijn 14-45 een maandagochtendexemplaar is
                      Nog niet echt veel verschil gemerkt tussen de twee lenzen, gebruik ze regelmatig door elkaar, maar kleur is hetzelfde (scherpte is iets minder met de 14-45)
                      Olympus E-500 & E-510 (kit 14-45)(kit 40-150)(50/f1.8) ...

Comment

Heb mijn camera deze morgen binnen gedaan in de fotozaak. Hij is nog in garantie (heb hem nog maar van januari).
                        De camera zullen ze ondertussen ook eens 'onderzoeken' ivm de scherpte van de lenzen die niet ging.
                        Ik zal hem maximum 3weken kwijt zijn...
                        Maar ja, beter zo en dat hij weer helemaal in orde is!

Comment

Working...
                        X