Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoog spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Analoog spiegelreflexcamera

Ik heb de F100, pracht van een toestel.
    En idd iedere keer als ik met de F100 gewerkt heb en dan men D70 vastneem ... pfff ... hahaha plastieke brol

Maar waarom niet kijken achter een goede oudere body, a la F3 of F4 ... fantastische toestelen en nog ook eens onverwoestbaar
    Gravity Sucks ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door liejevan Bekijk bericht
      Tja spijtig genoeg zit de prijs boven het budget dat ik van mijn ventje mag spenderen. Heb keuze tussen een f80 voor 175€ of misschien nen f90 voor 200€.
      De F80 is veel amateuristischer dan de F-90 of F-801 hoor. Voor dat geld kan je misschien een afgeleefde maar perfect werkende F4 vinden! Daar smijten ze tegenwoordig mee naar uwe kop (doet ferm zeer trouwens ).
      Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
        De F80 is veel amateuristischer dan de F-90 of F-801 hoor. Voor dat geld kan je misschien een afgeleefde maar perfect werkende F4 vinden! Daar smijten ze tegenwoordig mee naar uwe kop (doet ferm zeer trouwens ).
        Kris
        volgens mij ligt er hier nog wel ergens zo'n F4 stof te verzamelen. Mag idd voor 200 euro de deur uit

Comment

Dus jullie zouden eerder op zoek gaan naar een proffesioneel ouder toestel dan naar een minder proffesioneel nieuwer toestel.

Bedankt voor de info hé ken eigenlijk heel weinig qua kwaliteit van een analoog toestel omdat ik er eigenlijk nog nooit mee gewerkt heb.

Comment

Dus jullie zouden eerder op zoek gaan naar een proffesioneel ouder toestel dan naar een minder proffesioneel nieuwer toestel.

Bedankt voor de info hé ken eigenlijk heel weinig qua kwaliteit van een analoog toestel omdat ik er eigenlijk nog nooit mee gewerkt heb.

het grote voordeel van de oudere professionele toestellen is dat daar ook MF-lenzen van nikon op passen, en die zijn vaak voor een prikje te vinden, en optisch en mechanisch super

Comment

Absoluut, zeker als je school gaat volgen en "deftig" aan fotografie wil doen. Eigenlijk heb je dan al die programmaatjes niet nodig, maar wel toegankelijke modussen M en A, veel info in de zoeker, een goede zoeker (F4 = 100% en verwisselbaar matglas, bovendien afneembaar!) en scherptedieptecontrole. Je moet echt eens een F4 vastpakken, gewoon schitterend en je merkt waarom dat vroeger 100.000 frank kostte .
              Kris

Comment

Zoals men voorganger zei, zeker als je fotografie op school volgd dan is zo'n toestel gewoonweg prettig om mee te werken.

Ik heb zelf een F100, prachtig toestel. En toch zou ik graag ook nog een meer mauele body hebben a la F3 of F4 ... zijn gewoon prettige body's. En oerdegelijk!!! Als ik me niet vergis werd de F3 jarenlang gebruikt in het amerikaanse leger toen ze nog zelf fotograven hadden ... zeker dat ze ooit eens gebruikt geweest zijn als dodelijke projectielen
                Gravity Sucks ....

Comment

Tja voorlopig heb ik er nog geen gekocht omdat fotofiel me de tip gaf om eerst eens te informeren bij de lesgever wat voor toestel ik het beste koop.

Het geen ik al op het net gevonden heb is :

F801s - 100€
                  F90x + batterijgrip - 275€
                  F90x + batterijpack - 200€
                  F80 - 175€
                  F90 + 35-70mm - 220€
                  F100 - 350€ (maar dat vond mijn ventje te duur aangezien ik net een D70s heb gekocht)
                  F4 - 200€ (maar daar moet de werking eerst van getest worden)

Ga het straks een navragen wat ik best aanschaf

Comment

Tja voorlopig heb ik er nog geen gekocht omdat fotofiel me de tip gaf om eerst eens te informeren bij de lesgever wat voor toestel ik het beste koop.

Het geen ik al op het net gevonden heb is :

F801s - 100€
                    F90x + batterijgrip - 275€
                    F90x + batterijpack - 200€
                    F80 - 175€
                    F90 + 35-70mm - 220€
                    F100 - 350€ (maar dat vond mijn ventje te duur aangezien ik net een D70s heb gekocht)
                    F4 - 200€ (maar daar moet de werking eerst van getest worden)

Ga het straks een navragen wat ik best aanschaf
                    ik denk dat al die toestellen al jaren stil liggen, dus de werking zal overal getest moeten worden

vergeet ook de volledig manuele toestellen niet!

nikon F2 met 50mm 1.4 - 200 euro
                    nikkormat + 50mm 2.0 - 75 euro

Comment

Mijn broer heeft - toen hij avondschool fotografie studeerde - een tweede (of zelfs derde-)hands F4 gekocht.
                      Af en toe heb ik daar eens mee mogen werken... 't Is een redelijk zwaar toestel, maar daar had ik niet veel last van (enkel als die effe aan je nek hangt). Is wel schitterend om mee te werken!

Zelf ben ik ook wel zeer tevreden van mijn F65. Is in ieder geval ook wat compacter om mee te nemen.

Moest die F4 nog goed zijn, 'k zou niet twijfelen (en dan met een goei lenske erop en 't is helemaal perfect)

Comment

ikzelf heb jaren plezier gehad aan een F801, een F70, een F90x en een F100.
                        Allen goede toestellen maar de F100 steekt er stukken bovenuit, er is geen vergelijking mogelijk, zelfs niet met een F90x.
                        Moest die F4 (is wel een ouder toestel: ondersteund geen VR en AFS betwijfel ik) in orde zijn , voor 200€ is ook een zeer degelijk toestel. Lichtmeting met alle lenzen(zelfs matrixmeting). De F100 heeft ook nog lichtmeting met de oude (manuele) lenzen. De F 80 bvb niet.
                        ik zou voor de F100 gaan.

Veel geluk!

Comment

Working...
                        X