Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
als je door de D200 te kopen minder goeie lenzen gaat kopen, niet doen.
ga dan voor de d80 (die zichzelf weliswaar nog niet heeft bewezen).
anders, doe maar de D200
mm
Bessie, je geeft inderdaad veel te weinig info.
Wat is je budget? Waarvoor ga je het toestel gebruiken?
'best of' vragen zijn in de regel zeer moeilijk te beantwoorden
Misschien ook interessant om weten, zal de camera ook nu en dan gebruikt worden door mensen zonder veel ervaring in fotografie? Bij de D80 zal het bedieningsgemak voor occasionele gebruikers toch wel makkelijker zijn als bij de D200.
over het budget gesproken heb ik het voor allebij de camera's er wel voor over. mijn 2 lenzen zijn Nikkor 18-70 mm en Nikkor 80-400mm. ik heb niet al te veel ervaring en gebruik de camera vooral tijdens vakantie, het fotograferen van wild vind ik het leukst.
Ik stond voor diezelfde dilemma. Ik zelf heb besloten wanneer ik voor een spiegelreflex ga dat het de D80 wordt. De redenen is het bedienings gemak en het gewicht. De D200 vind ik persoonlijk wat te zwaar. Ik schat in dat de mogelijkheden van de D80 meer dan genoeg zijn voor mij. Wanneer ik voldoende geld heb koop liever een extra macro lens b.v de AF-S VR Micro-Nikkor 105mm F2.8G IF-ED
Afwachten tot dat de eerste kinderziekten zich openbaren. Er zijn nog geen praktijk ervaringen met de D80.
De D80 ligt niet of nauwelijks in de winkel dus op de vraag welke je moet kopen is geen zinnig antwoord te geven.
over het budget gesproken heb ik het voor allebij de camera's er wel voor over. mijn 2 lenzen zijn Nikkor 18-70 mm en Nikkor 80-400mm. ik heb niet al te veel ervaring en gebruik de camera vooral tijdens vakantie, het fotograferen van wild vind ik het leukst.
Bij gebrek aan ervaring zou ik dan opteren voor de D80. De D200 is eerder de betaalbare "pseudo professionele" DSLR. Een aantal automatische programma instellingen ontbreken hier en vragen meer achtergrondkennis. Dus misschien voor de opvolger van de D70s kiezen m.a.w. de D80.
op letsgodigital.org kan je de specificaties van 4 verschillende camera's naast elkaar vergelijken. Ik ben aan het wachten op het oordeel van mijn fotograaf om te kiezen tussen de sony en de D80......maar het wachten duurt o zo lang
ik heb die review ook gelezen, maar ik vind het ook nogal raar dat de 18-70 niet op de D80 zou werken. Vooral omdat nikon de 18-70 zelf als kitlens bij de D80 aanbiedt
Nice pen, bet you write good stories with it. Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600
Comment