Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 of D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D80 of D200

kan iemand mij overtuigen welke van deze twee camera's de beste is. wat de voordelen en nadelen van deze camera's zijn.
    alvast bedankt.

Re: Nikon D80 of D200

je bedoelt welke voor jou de beste is, natuurlijk.

moet je wel wat meerinfo geven:
    budget
    gebruik
    ...
    foto als spiegel of als venster?

Comment

de kenmerken naast mekaar gezet: http://www.dpreview.com/reviews/comp..._d200&show=all

Comment

als je door de D200 te kopen minder goeie lenzen gaat kopen, niet doen.
        ga dan voor de d80 (die zichzelf weliswaar nog niet heeft bewezen).
        anders, doe maar de D200
        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Bessie, je geeft inderdaad veel te weinig info.
          Wat is je budget? Waarvoor ga je het toestel gebruiken?
          'best of' vragen zijn in de regel zeer moeilijk te beantwoorden
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Misschien ook interessant om weten, zal de camera ook nu en dan gebruikt worden door mensen zonder veel ervaring in fotografie? Bij de D80 zal het bedieningsgemak voor occasionele gebruikers toch wel makkelijker zijn als bij de D200.

Comment

als ik ga upgraden van de D70 zal ik toch naar de D200 gaan. Tenzij een nieuwe Fuji (S4?) mij zou kunnen verleiden.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

over het budget gesproken heb ik het voor allebij de camera's er wel voor over. mijn 2 lenzen zijn Nikkor 18-70 mm en Nikkor 80-400mm. ik heb niet al te veel ervaring en gebruik de camera vooral tijdens vakantie, het fotograferen van wild vind ik het leukst.

Comment

Ik stond voor diezelfde dilemma. Ik zelf heb besloten wanneer ik voor een spiegelreflex ga dat het de D80 wordt. De redenen is het bedienings gemak en het gewicht. De D200 vind ik persoonlijk wat te zwaar. Ik schat in dat de mogelijkheden van de D80 meer dan genoeg zijn voor mij. Wanneer ik voldoende geld heb koop liever een extra macro lens b.v de AF-S VR Micro-Nikkor 105mm F2.8G IF-ED
                  Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                  Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Afwachten tot dat de eerste kinderziekten zich openbaren. Er zijn nog geen praktijk ervaringen met de D80.
                    De D80 ligt niet of nauwelijks in de winkel dus op de vraag welke je moet kopen is geen zinnig antwoord te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bessie Bekijk bericht
                      kan iemand mij overtuigen welke van deze twee camera's de beste is. wat de voordelen en nadelen van deze camera's zijn.
                      alvast bedankt.
                      d200 is uiteraard de beste, die kost dan ook het meest. afgaand op de vraagstelling zou ik voor een d50 gaan.

Comment

over het budget gesproken heb ik het voor allebij de camera's er wel voor over. mijn 2 lenzen zijn Nikkor 18-70 mm en Nikkor 80-400mm. ik heb niet al te veel ervaring en gebruik de camera vooral tijdens vakantie, het fotograferen van wild vind ik het leukst.
                        Bij gebrek aan ervaring zou ik dan opteren voor de D80. De D200 is eerder de betaalbare "pseudo professionele" DSLR. Een aantal automatische programma instellingen ontbreken hier en vragen meer achtergrondkennis. Dus misschien voor de opvolger van de D70s kiezen m.a.w. de D80.

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

op letsgodigital.org kan je de specificaties van 4 verschillende camera's naast elkaar vergelijken. Ik ben aan het wachten op het oordeel van mijn fotograaf om te kiezen tussen de sony en de D80......maar het wachten duurt o zo lang
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

Comment

mijn 2 lenzen zijn Nikkor 18-70 mm en Nikkor 80-400mm.
                            Las vanmorgen net dat de 18-70 niet op een D80 zou werken
                            (wat me wel sterk zou verbazen )
                            ref:
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

ik heb die review ook gelezen, maar ik vind het ook nogal raar dat de 18-70 niet op de D80 zou werken. Vooral omdat nikon de 18-70 zelf als kitlens bij de D80 aanbiedt
                              Nice pen, bet you write good stories with it.
                              Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

Working...
                              X