Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budgetcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• budgetcamera

Hallo,

ik wil een digitale camera aanschaffen, maar ik twijfel tussen een paar modellen. Waar ik vooral op zoek ben:

- Prijs: max. 300 €
    - moet filmpjes met geluid van een redelijke kwaliteit kunnen maken
    - qua foto's ga ik hem vooral gebruiken bij vakantie en feestjes, het moet dus vooral een redelijke fotokwaliteit hebben zowel bij veel of weinig licht
    -liefst zo compact mogelijk

na een beetje onderzoek heb ik de volgende camera's al gevonden, maar ik weet niet welke de beste is: de canon a530 (200€), sony dsc-s600 (200€), de nikon l3 (179€).

Weten jullie welke camera aan te raden is? Het moet niet uit het bovenstaande lijstje komen.
    Last edited by yan; 8 september 2006, 14:44.

Re: budgetcamera

canon, kan nie missen
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

de sony heeft een beperkte optische zoom
      de nikon heeft alleen voorgeprogrammeerde standen
      de canon heeft minder beelden/seconden bij filmpjes.

alleen daarom al zou ik de canon nemen ...

Comment

familieleden hebben een Sony (sybershot) en zweren alleen bij Sony (hebben hem opgeëten als het ware). Prachtige kleuren en scherpe foto's.
        Over de andere toestellen heb ik geen kennis dus wat dat betreft
        Nikon D70S met kitlens 18-70.

Comment

Wij hebben een sony cybershot (ergens in een kast liggen ).
          Was idd geen slecht toestelletje als je niet meer dan point-and-shoot wilt of als je altijd op automatisch gaat werken (kan ook niet anders ). Ik vind bij dat hoger aangehaalde model echter dat er bijna geen optische zoom op staat ...

Comment

is 3x optische zoom dan onvoldoende?
            (trouwens, de nikon heeft ook 3x optische zoom, terwijl de canon 4x heeft)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yan Bekijk bericht
              is 3x optische zoom dan onvoldoende?
              (trouwens, de nikon heeft ook 3x optische zoom, terwijl de canon 4x heeft)
              Dat kan voldoende zijn maar is afhankelijk welk brandpunt die start vind ik ... als je voor hetzelfde budget een toestel hebt met 4x zoom en dat bovendien instelbaar is zou ik niet echt twijfelen want waarschijnlijk zal je interesse groeien naarmate je het toestel meer gebruikt. Met de canon zit je niet zo snel "vast" dan denk ik.

Comment

Ik verkoop m'n NIKON P 1 , gekocht in april 2006 ( prima toestel ).
                Heb onlangs een D50 gekocht en heb genoeg met één toestel.

Vraagprijs : 250 EURO

Comment

sorry geen interesse in de p1

zijn er nog andere camera's die aan te raden zijn, of zijn die drie sowieso het beste dat ik kan vinden voor < 200€?

Comment

Voor gebruik bij weinig licht + compact denk ik dat er maar één camera in de buurt komt van die prijs (als je hem nog nieuw kunt vinden): de Fujifilm F10!
                    Stond de laatste keer dat ik er een tegenkwam nog wel €299 ofzo, maar toen was de F30 nog niet uit.

Groeten,
                    Koen
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

SONY DSC-S600 CANON A530
                      res: -6 Mp - 5 Mp
                      opt zoom: -3x - 4x
                      zoom groothoek/tele: -31/93mm - 35/140mm
                      iso: - tot 1000 - tot 800
                      fps: - 30 - 20
                      gewicht - 181g - 212g

cnet review:
                      sony: The good: Relatively decent low-light photos; reasonable wide-angle lens; extra flash reach; built-in neutral-density filter.

The bad: No video outputs; few manual controls.

The bottom line: Solid high-ISO performance and a relatively wide-angle view are among the features that make the Sony Cyber Shot DSC-S600 a versatile budget-priced 6-megapixel camera for casual snapshooters. 7/10

canon: The good: Robust controls and features; logical design.
                      The bad: Lackluster performance; noisy, high-ISO photos; awkward zoom switch.
                      The bottom line: The Canon PowerShot A530 is a solid budget camera that could use a shot of adrenaline. 6.8/10

als ik het zo bekijk zal ik waarschijnlijk de sony kiezen, maar ik heb eigenlijk enkel de mening van cnet en de bovenstaande tabel om daarover te beoordelen. heeft iemand ervaring met het type camera zelf (dus niet in het algemeen canon of sony cybershot) of kennen jullie nog een goede site met reviews van deze camera's (die de camera's beoordelen,niet enkel beschrijven) ?

Comment

De Fujifilm F20 die binnenkort uitkomt lijkt me ook een heel goed alternatief.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Hou rekening dat de filmpjes met de A530 niet echt fameus zijn...

Steve's Digicams:
                          You can record movie clips with audio at 640x480 (10 fps) or 320x240 (20fps) resolution, up to 1GB in size.

10 frames = crappy video

Mss ietsje meer uitgeven en voor de A540 gaan ...

Comment

Of 2de hand iets zien te vinden, ik heb hier bvb een perfect werkende Canon Ixus 40 gekocht voor €125, nu is deze wel niet geschikt voor low-light fotografie, maar je kunt eens zoeken bij aangeboden of iets plaatsten bij gevraagd voor een iets ouder, maar kwaltatievere camera dan waar je nu naar kijkt (mss A700 bereikbaar @ €200 )
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yan Bekijk bericht
                              SONY DSC-S600 CANON A530
                              res: -6 Mp - 5 Mp
                              opt zoom: -3x - 4x
                              zoom groothoek/tele: -31/93mm - 35/140mm
                              iso: - tot 1000 - tot 800
                              fps: - 30 - 20
                              gewicht - 181g - 212g

cnet review:
                              sony: The good: Relatively decent low-light photos; reasonable wide-angle lens; extra flash reach; built-in neutral-density filter.

The bad: No video outputs; few manual controls.

The bottom line: Solid high-ISO performance and a relatively wide-angle view are among the features that make the Sony Cyber Shot DSC-S600 a versatile budget-priced 6-megapixel camera for casual snapshooters. 7/10

canon: The good: Robust controls and features; logical design.
                              The bad: Lackluster performance; noisy, high-ISO photos; awkward zoom switch.
                              The bottom line: The Canon PowerShot A530 is a solid budget camera that could use a shot of adrenaline. 6.8/10

als ik het zo bekijk zal ik waarschijnlijk de sony kiezen, maar ik heb eigenlijk enkel de mening van cnet en de bovenstaande tabel om daarover te beoordelen. heeft iemand ervaring met het type camera zelf (dus niet in het algemeen canon of sony cybershot) of kennen jullie nog een goede site met reviews van deze camera's (die de camera's beoordelen,niet enkel beschrijven) ?
                              Dit is gewoon een prima keuze die je hier maakt. Ik werk zelf met plezier met dit toestel en de resultaten zijn uitstekend.

Eerder dit jaar had ik het volgende al eens ergens als feedback gegeven en hier sta ik nog steeds volledig achter :

"Ik heb een paar maand geleden voor dezelfde keuze gestaan en heb voor de Sony DSC S600 gekozen, vooral vanwege :

- meeste breedhoek - 31 mm
                              - binnen werken zonder flits kan (iso 1000)
                              - 6 Mp (is vrij goed en hoeft voor mij ook absoluut niet meer te zijn. Dit laat zelfs goede A4-afdrukken toe, iets waar ik zelden aan toe kom.)
                              - goede Carl Zeiss-lens met f2.8-5.1
                              - als je wil, kan je vrij veel manueel instellen (belichting, flitssterkte, witbalans, autofocus centrum of wijd, een programmastand die je zelf kan instellen naast een aantal typische, voorgeprogrammeerde zoals landschap, portret, strand, enz...).

Daarnaast ook nog dit, maar dat vind je bij andere toestellen ook nog wel :

- goede prestaties van sluiter (weinig shutter lag wanneer zonder flits wordt gewerkt, anders kan het wel iets langer duren voor de prent er werkelijk is)
                              - goede AF
                              - vrij sterke flits (tot 11 m. als ik nu niet vergis)
                              - is vanwege niet al te klein nog vrij goed hanteerbaar voor mij.
                              - werkt met simpele AA-batterijen, dus overal te koop, en vrij goedkoop oplaadbare te krijgen.

(- en 2 jaar garantie die ik hopelijk nooit nodig heb )

Tot nu toe bijzonder tevreden van.

edit: nog vergeten: een ander leuk aspect dat ik aan dit ding ontdekt heb, is dat je alle bieptonen en dergelijke kan uitschakelen zodat je ongemerkter foto's kan nemen dan met een dslr waarvan je toch nog steeds de spiegel hoort... Als ik dus echt wil dat niemand er zich van bewust is dat er een foto van hen is gemaakt, dan neem ik soms eerder deze dan de 7D. Misschien is geluid uitschakelen wel bij allemaal mogelijk. Daarvan heb ik geen idee..."
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                              X