Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 - NEF bestand corrupt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70 - NEF bestand corrupt

Hallo iedereen,

Een van de RAW bestanden blijkt corrupt te zijn op de geheugenkaart (CF Sandisk Extreme III 4 GB). Ik kan de thumbnail zien, maar het bestand niet openen (Nikon Capture 4.4). Ik heb de vraag doorgestuurd naar Nikon support, maar ook daar kunnen ze het bestand niet openen.

De foto zelf is niet zo belangrijk, ik wil echter voorkomen dat dit in de toekomst gebeurd met een belangrijke opname...

Is hier ervaring mee, en moet ik het probleem zoeken bij de camera of de geheugenkaart ? (geheugenkaart gecontroleerd via mijn kaartlezer en computer maar geen probleem vastgesteld)

Alvast bedankt voor alle hulp en advies !

Patrick
    Nikon D200 en een grote zak glas

Re: Nikon D70 - NEF bestand corrupt

Volgens mij is er geen absolute zekerheid dat je zoiets in de toekomst kan voorkomen, ik denk dat ik ondertussen al meer dan 100.000 foto's heb gemaakt en tot nu toe ben ik dit éénmaal tegengekomen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Er bestaan programma's die soms zo'n bestand kunnen herstellen door een corrupte "byte" te resetten of zoiets, maar het is een hele tijd geleden dat ik dat eens tegengekomen ben, weet niet meer de naam.

Misschien kan dit helpen: http://www.e-tech.ca/008-FileFormats-m.asp
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
        Volgens mij is er geen absolute zekerheid dat je zoiets in de toekomst kan voorkomen, ik denk dat ik ondertussen al meer dan 100.000 foto's heb gemaakt en tot nu toe ben ik dit éénmaal tegengekomen.
        T'is voor mij ook de eerste keer

Ben op de support site van Sandisk gaan kijken, maar ook daar weinig of geen informatie...
        Nikon D200 en een grote zak glas

Comment

Working...
        X