Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toestel geschikt voor bewegende beelden indoor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Toestel geschikt voor bewegende beelden indoor

Ik ben gebruiker van een canon powershot S2 IS. Dit toestel maakt naar mijn mening outdoor fatsoenlijke beelden maar wanneer ik foto's wil nemen in een goedverlichte sportzaal zonder flits, en bewegende speler, dan houdt het op met mooie foto's te maken. Om dit euvel tegen te gaan ben ik nu op zoek naar een ander toestel. Het net al afgelopen om ergens iets te vinden naar een beschrijving over dit soort van foto's maken, maar bij de meeste toestellen wordt hierover geen gewag gemaakt behalve bij de Samsung GX-1S. Die zou volgens de beschrijving kunnen voldoen? Maar dan zit ik weer met 6 Mp en geen stoftriller indien ik een Dslr camera zou nemen. Als mij iemand kan helpen met het maken van een goede keuze en die er reeds ervaring mee gehad hebben, laat maar komen die suggesties. Nog te verrmelden, het mag zeker ook een Prosumer toestel zijn, als het maar goede beelden maakt.
    Bedankt op voorhand.

Re: Toestel geschikt voor bewegende beelden indoor

Misschien is het handig om te weten hoeveel licht er ebschikbaar is? Binnen is een wijd begrip.
    Wat zeggen de exif gegevens van de foto's uit je powershot?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Bedankt voor het antwoord, de volgende exitversie beknopt:
      belichtingstijd = 1/200
      f-getal= 16/5
      Cofiguratie componenten= ycbct
      gecomprimerde bits per pixel = 2
      sluitersnelheid= 245/32
      basiswaarde belichting = 0
      max diafragma = 107/32
      Misschien is dit het goede antwoord want er staan nog meer gegevens bij, in elk geval, als er geen toestel bestaat, dat mits betaalbare prijs natuurlijk, een fatsoenlijke foto indoor kan maken, ja dan moet ik passen en verder roeien met de riemen die ik heb.
      Mvg
      Leo

Comment

Zo dramatisch donker klinkt dat allemaal niet. Daar moet met een camera die een goede iso 400 heeft en een 2.8 -4 lens toch aardig mee te fotograferen zijn. Het meeste zal afhangen van de snelheid van AF en shutter lag.
        Dichtbij zal de nieuwe fujifilm F30 het uitstekend doen maar die heeft een beperkt zoombereik.
        Natuurlijk heeft een dslr hier voordelen maar daar hangt met een snelle lens toch een behoorlijk prijskaartje aan.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Toch al tenminste een hint om naar te zoeken, ik zal mijn licht eens opsteken naar de prijs op internet, bedankt hoor.

Comment

Ik vrees dat om dit met vertrouwen te kunnen doen toch een DSLR met minimum een F4 lens gaat vragen.

Ik weet niet hoever je moet zoomen maar voor dit gebruik zou ik nu denken aan Canon 400D + 70-200 F4 maar dan zit je toch al aan 1350€ en eigenlijk moet daar nog 70 euro bij want je koopt hem dan toch best ook met de kitlens.

Comment

Kijk ook eens naar de Pentax K100D. Tot 3200 ISO, Shake Reduction en meer.
              Ongeveer 900 euro met twee lenzen: een 18-55 en een 50-200. Zelf zéér tevreden over.
              Pentax K100D & K20D met glasbak
              picasaweb.google.com/polvda

Comment

Ik zal er ekening mee houden, die pentax k100D zal ik eens opsporen.
                MVg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Ik vrees dat om dit met vertrouwen te kunnen doen toch een DSLR met minimum een F4 lens gaat vragen.

Ik weet niet hoever je moet zoomen maar voor dit gebruik zou ik nu denken aan Canon 400D + 70-200 F4 maar dan zit je toch al aan 1350€ en eigenlijk moet daar nog 70 euro bij want je koopt hem dan toch best ook met de kitlens.
                  Zelf ben ik in het bezit van een 70-200 4L, helaas in een zaal met niet teveel licht....
                  Natuurlijk heb je van die sportzalen waar de lichtomstandigheden bijna optimaal zijn... enfin wa ik bedoel in een lokaal turnklasje ga je last hebben van bewegingsonscherpte.
                  Grts JVG
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Ikzelf neem veel foto's van badminton en hiervoor toch altijd een 800iso (soms zelfs 1600 afhankelijk van de zaal) en zeker en vast een 70-200 2.8.

Vroeger gebruikte ik ook een 28-105 2.8-4.0 maar die 105 4.0 deed het toch niet echt goed. Vandaar de overschakeling naar 2.8

Veel ideaal verlichte sporthallen zijn er jammer genoeg niet en voor de meeste sporten kun je best niet flitsten.
                    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Even opsommen; je hebt een toestel nodig voor:
                      • niet ideale licht omstandigheden;
                      • zonder flits te fotograferen;
                      • beweging te stoppen (sport).

Ik denk dat het beste (enigste) antwoord een lichtsterk objectief is. Deze komen natuurlijk met een aardig prijskaartje. De volgende vraag is natuurlijk welke bereik je nodig hebt?

Op het eerste ogenblik denk ik aan een 400D + 70-200 F2.8 L . De 400D heeft ook de anti-dust, de F2.8 is snel en lichtsterk. Natuurlijk zit je dan al aan 2000euro. Ik weet natuurlijk niet of dat binnen het budget is.

Michiel.
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

Comment

Dat is wel binnen mijn budget, maar of ik het eraan wil spenderen is een andere vraag, wel goed indien het zou dienen voor proffesionele toestanden, maar ik ben maar een amateurke en zodus, het zal met minder moeten gaan. Maar goed, in elk geval zal ik rekening houden met de reacties, het is altijd goed uw licht eens op te steken alvorens tot actie over te gaan. Feit is, ik heb die canon powershot gekocht zonder het indoor eens te proberen, ik breek dat toestel niet af maar het is zeker geen all-round presumer.

Comment

Hallo,

Zou de camera Olympus E500 iso 1600 met 2 lenzen 14-45/3.5-5.6 en 40-150/3.5-4.5 ook niet voldoen?
                          Die kost al een stuk minder bij digitalstreet.nl (734 euro)

Comment

Je hebt dan misschien wel iso1600 maar de lenzen zijn maar 14-45/3.5-5.6 en 40-150/3.5-4.5.

Persoonlijk denk ik (en ik denk dat de andere hier het wel eens mee zullen zijn) dat je hier niet veel kunt doen voor indoor foto's. De 3.5 zou misschien soms (als de zaal licht genoeg is) nog gaan maar dan heb je toch niet veel bereik.
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Als ik zo jouw input hier lees, dan denk ik dat een goede basis-dslr met een Sigma 70-200/2.8 (al dan niet DG-type) een goede oplossing zou zijn. Moet je enkel nog zien of je die prijs redelijk vindt voor een amateur.
                              Een D50 + kitlens + 70-200/2.8 + geheugen + batterij heb je voor nog geen €1500 schat ik zo...

En je kan altijd nog eens rondkijken in de tweedehandsrubrieken.
                              Last edited by K-2; 4 september 2006, 13:29.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                              X