Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 F-- error

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70 F-- error

Sinds enkele weken heb ik last van een F-- error (lens zonder CPU). Ik heb hier al wat rondgezocht maar nergens het exacte probleem terug gevonden dat ik heb.

Verder heb ik al de contacten gereinigd, batterij 24h verwijdert... Maar niets helpt

Mijn toestel werkt perfect in combinatie met een AF-S lens; maar in combinatie met een AF-D lens of een Tamron lens met Nikon fitting krijg ik na enkele foto's een F-- foutmelding. Gedaan met scherpstellen en foto's nemen. In de manuele stand kan ik nog foto's nemen (zonder scherpstelling) maar de apertuur is niet meer instelbaar.

Iemand enig idee?

Re: D70 F-- error

Staat je lens op het kleinste diafragma Bv.f22 en vergrendeld met het palletje ?

Comment

staat op F22 en vergrendeld..

Deze lenzen geven geen enkel probleem:
      - AF-S 18-70
      - AF-S VR 18-200

De volgende lenzen geven wel problemen:
      - AF-D 75-210
      - AF-D 70-300
      - AF-D 80-200 (draaizoom)
      - Tamron 28-300

Test ik deze lenzen op andere toestellen (analoge nikon of een D70s) is er geen enkel probleem.

Comment

Zal waarschijnlijk een lenscommunicatieprobleem zijn. Overbrenging van de lensgegevens naar de camera. Is een stukje hardware dat zich achter de lenscontacten op de body bevindt.
        Heb hetzelfde voorgehad. Aanvankelijk deed het probleem zich af en toe voor. Toestel even een paar uur laten rusten en alles leek opnieuw OK. Maar je kon op de duur op je toestel niet meer rekenen. Na verloop van tijd werd het probleem continu. Toestel laten repareren bij procirep. Binnen de garantieperiode moet dit gratis kunnen gebeuren.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Bedankt voor de informatie Pol, jammer genoeg is mijn toestel al uit garantie

Snel eens een mail sturen naar procirep.

koen

Comment

Enige tijd terug ook mee gesukkeld in combinatie met mijn Sigma 180. Ik dacht eerst dat de F--- error sloeg op een 'Fuck you Sigma' opstootje maar het is denkelijk inderdaad een contact probleem. Ik heb de contacten van de Sigma zuivergemaakt, nog 1 enkele keer het probleem gehad en dan was het plots van de baan (F----er weg, F----erschwunden, F---oetsjie).

Reinig de contacten van camera en je probleem-lenzen nog een keer en desnoods nog een derde keer, want mogelijk is het inderdaad een dom contact-probleem. Geef pas geld uit als je er echt niet uitraakt.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Heb de contacten al eens gereinigd.. een AF-S lens werkt zonder probleem; terwijl de AF-D lenzen wel problemen geven

Test ik die lenzen op een ander toestel is er geen enkel probleem..

Ondertussen heb ik mailtje gestuurd naar procirep.

thanks,
              Koen

Comment

Working...
              X