Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat hulp graag bij de aanschaf van mijn eerste toestel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat hulp graag bij de aanschaf van mijn eerste toestel

Hallo

Een dezer dagen ben ik van plan mij mijn eerste digitale toestel aan te kopen. Heb mijn oog momenteel laten valen op de HP R927.

Kunnen jullie me zeggen of ik daar goed aan doe en of hiermee reeds mindere ervaringen zijn. Andere alternatieven zijn natuurlijk ook steeds welkom.

Had hiervoor even mijn oog laten vallen op de Canon ixus 65 maar vond :
    a) het een duur toestel als eerste aankoop
    b) een zeer klein toestel wat me niet zo handig leek. (misschien heb ik te grote handen)

alvast bedankt voor alle hulp!
    Een blog over internet, telefonie, hard- en software : Multimedia Talk

Re: wat hulp graag bij de aanschaf van mijn eerste toestel

allezins zou ik geen hp nemen, de ixus 65 is een mooi toestelletje, maar je kan evengoed voor de ixus 60 gaan, die heeft een kleiner schermpje net als een kleinere prijs!

andere leuke toestelletjes zijn de panasonic lumix fx 01, tz1(10x zoom!) en de powerschots van canon(penlites), die je dan weer manueel kan instellen!

Comment

Dus een Canon Powershot A700 zou dan een betere keuze zijn?

Comment

Hangt er vanaf hoe ver je wil gaan. Wil je een gewoon een point en shoot
        of wil je meer controle over allerhande instellingen zoals diafragma en sluitertijd...

Comment

De bedoeling is hem te gebruiken voor de gewone "vakantiekiekjes" maar vooral ook voor het fotograferen van wielerwedstrijden aangezien ik daar regelmatig te vinden ben.

Het is niet de bedoeling van me om de perfecte foto te maken (zoals er hier van die prachtexemplaren op dit forum staan) maar wel om een degelijk toestel aan te kopen waar ik een degelijk resultaat mee kan boeken. Voor het manueel instellen van de technische kant van die toestelen ben ik echt nog te groen.

Comment

Ik heb een HP gehad voor mijn Pana FZ30.
            NIET !!!!! kopen dus, die HP. Je loopt constant te vloeken en te miljaarden dat ie zoooooooo traag is. Als je bvb een spelend kind wil fotograferen, is het kindje al enkele meters verder tegen dat de camera eindelijk de foto neemt. Of anders heb je een foto die met een beetje goede wil enkel nog in het " gekke bekken of rariteiten kabinet " thuishoort.
            Ik kan nu enkel maar meepraten over de FZ30 van Panasonic, om de simpele reden dat ik nog geen andere camera gehad heb na de HP.
            Ik kan enkel zeggen dat die camera perfect aansluit bij wat ik wil doen ( huis, tuin en keuken fotografie ).
            Tik anders eens "FZ30" in de zoekfunctie in dit forum. Je bent een hele tijd zoet tegen je alles gelezen hebt.
            Veel succes met je zoektocht.

Groetjes,
            Philippe.
            Panasonic Lumix FZ30.

Comment

Een paar maanden geleden kocht ik een HP bij Vandenborre.

Na enkele maanden : grote miserie. Ik naar Vandenborre, ik mijn geld terug, ik heb gewisseld voor een Canon ! Ik ben dus zeer tevreden van HP hun garantiedienst...

R
              Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight
                Een paar maanden geleden kocht ik een HP bij Vandenborre.

Na enkele maanden : grote miserie. Ik naar Vandenborre, ik mijn geld terug, ik heb gewisseld voor een Canon ! Ik ben dus zeer tevreden van HP hun garantiedienst...

R
                Of met de garantie van Vandenborre?

Comment

mijn advies : koop een camera van een fabrikant die al jaren camera's maakt (ook niet-digitale) .
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

als 't is zoals met veel bruingoed en klein huishoud, dan koopt vdborre iets goedkoper in, maar moeten ze zelf de waarborgen regelen. Dus het zou wel eens een waarborgregeling van vanden borre kunnen geweest zijn.

Ik wou een half jaar geleden ook gewoon een fototoestel "met iet of wat zoom en een goed" (dat waren toen mijn enige "eisen" ); mijn fotowinkel heeft me toen een sony H1 verkocht. Na enige tijd liet ik het toestel altijd op handmatige instelling staan, omdat je dan toch een pak meer controle hebt over wat je doet. De automatische standen (zowel op compact als SLR) zijn niet altijd je dat... Dus handmatig instelbaar vind ik zeker een pluspunt om naar te kijken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid
                      mijn advies : koop een camera van een fabrikant die al jaren camera's maakt (ook niet-digitale) .

Dat is sowieso een ruim aanbod.

Trouwens:wat bedoel je met 'al jaren'?
                      Want 'jongere' merken zijn misschien wel al even lang bezig met fototoestellen als 'oude', maar omdat die hier pas een paar jaar worden ingevoerd ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                        Of met de garantie van Vandenborre?
                        Daar twijfel ik ten zeerste aan !!

Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Verklaar dat aub eens nader Pol. Slechte ervaringen?

Ik denk toch dat de terugbetaling in dit geval niet door HP gebeurde. Of toch wel?

Comment

het was niet de bedoeling om Vandenborre te beoordelen, of hun garantiedienst of deze van het merk.

Wat ik bedoelde : ik ruilde een (recent) computermerk voor een (ervaren) fotografiemerk.

Van wie het kwam telde niet, ik had mijn geld terug en kon herinvesteren in een nieuw toestel, Canon in mijn geval.

R
                            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                              Verklaar dat aub eens nader Pol. Slechte ervaringen?

Ik denk toch dat de terugbetaling in dit geval niet door HP gebeurde. Of toch wel?
                              Zou niet weten door wie de terugbetaling hier wordt gedragen. Doet er eigenlijk niet toe. Heb inderdaad zeer slechte ervaringen gehad met Vandenborre ivm service. Heb mij gezworen daar niet meer te kopen. In de filiaal waar ik ging gaf het personeel mij een zeer onbekwame indruk. Gebrek aan produktkennis en onverschilligheid. Bovendien kon de hoofdverantwoordelijke van de winkel amper overweg met zijn computerprogramma wat in mijn geval na een lange wachttijd heeft geleid tot de bestelling van een verkeerd onderdeel dat ik ondertussen dringend nodig had.
                              Gelukkig dat niet iedereen mijn mening deelt.

Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X