Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tweedehands?

Hey,
    Is een reflextoestel tweedehands kopen vragen om problemen?
    Zoneen, waarop moet je zeker letten als je het toch zou doen?
    mvg

Re: tweedehands?

Erg goed kijken op beschadigingen
    let op hoe de persoon er uitziet, kan je veel op afleiden.

Vraag naar Nota.

en de camera goed uitproberen. alle programma's mogelijkheden.

vragen wat de redenen zijn waarom hij verkocht wordt.
    Als dat een goede reden is zit het meestal wel goed.

Comment

Belangrijk om weten is of er evt nog een factuur aanwezig is, zodat je nog van een eventuele garantie kan genieten. Dit maakt het in elk geval al een stuk aantrekkelijker. Vraag of je er wat foto's mee kan maken en deze dan eens bekijken op de pc, liefst ook met verschillende instellingen.

Comment

Kopen bij iemand van BD geeft toch ook al wat zekerheid, zeker van mensen die hier al langer vertoeven. . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
          Kopen bij iemand van BD geeft toch ook al wat zekerheid, zeker van mensen die hier al langer vertoeven. . . .
          Idd na een tijdje comments en replys lezen begin je BD'ers te "kennen" en sommige toch te waarderen.
          Hoewel ik moet zeggen dat sommige vaste BD'ers wel heel dikwijls van materiaal veranderen, wat hun goed recht is he. Maar toch...

Grts JVG
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
            Idd na een tijdje comments en replys lezen begin je BD'ers te "kennen" en sommige toch te waarderen.
            Hoewel ik moet zeggen dat sommige vaste BD'ers wel heel dikwijls van materiaal veranderen, wat hun goed recht is he. Maar toch...

Grts JVG

Het wisselen van materiaal gaat in de toekomst minderen, alez da is mij gedacht hé. Maar als je de nieuwe toestelen vergelijkt met toestellen van laat ons zeggen 1 tot 2 jaar terug, dan merk je toch dat er stilaan een zeker stabilisatie zich voordoet. Ik noem bijvoorbeeld een sprong van 2 Megapixels meer geen reden tot upgraden. Als ik de Mark II vergelijk met de huidige Mark II N dan kan ik daar ook geen reden tot upgrade in zien. Dan komen we ongeveer op 4 jaar dat een model vrij up tot date is.

Toen ik in 1998 starte met digitale fotografie was er zeker ieder jaar een reden op te upgraden, ik starte met 1.6 Mega pixel wat die tijd méér dan behoorlijk was, en ging daarna over naar 3.2 Megapixels , dan de eerste DSLR de D30 van Canon, met kort daarop de D60, dan was het weer even rustig want de 10D leek me geen Upgrade. Maar als de 1D Mark II uitkwam was het een belangrijke upgrade, die is nog up to date als camera, en nu de 5D wat ook een zeer belangrijke upgrade vormt. De stap naar een "betaalbare" Full Frame .

Dus momenteel lijkt het me zeer verstandig om tweedehands body's te overwegen, zeker als je een toestel koopt van 1 of twee jaar oud , heb je in feite meer camera voor minder geld.

Neem nu de EOS 400 D die uitkomt, als je voor zijn nieuwprijs (laat ons gemakkelijks halve zeggen 800 Euro) een tweedehandse 20D kan kopen dan heb je IMHO meer camera voor je geld.

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Het wisselen van materiaal gaat in de toekomst minderen, alez da is mij gedacht hé. MVG, Jeff
              Ik denk persoonlijk het tegenovergestelde...

Onder andere Sony lanceert een "goedkope" DSLR met alle toeters en bellen ( vergelijkbaar met Nikon D200 voor de prijs van een instapmodel) op de markt en scoren hiermee reeds een aanzienlijk marktaandeel.

Volgens veel geruchten zou Sony ook een "goedkope" fullframe op de markt brengen tegen het einde v/h jaar...

Fuji komt met de S4, Sigma met de SD14, ....

Ik denk dat Canon en Nikon dit ook wel beseffen en weten dat ze ook beter met versneld tempo met new technology zullen moeten afkomen om hun marktaandeel te houden...

....just my 2 cents...

Comment

Mijn volgende aankoop wordt de Fuji S4, daar bestaat geen twijfel meer over, wat mijn lenzen betreft, ik heb inderdaad veel geëxperimenteerd, maar mijn lenzenarsenaal neemt nu zijn vaste vorm aan, enkel mijn Nikkor 28-70 f/2.8 staat nog te koop wegens aankoop van de nikkor 17-55 f/2.8 Verkopen en aankopen van nieuwe lenzen zal nu voor lange tijd gedaan zijn.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Slaets Bekijk bericht
                  Hey,
                  Is een reflextoestel tweedehands kopen vragen om problemen?
                  Zoneen, waarop moet je zeker letten als je het toch zou doen?
                  mvg
                  En als je twijfeld over een tweedehandsaanbod kun je het hier altijd eerst eens vragen of het een goed aanbod is

Greetz
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Wel, als beginner in deze dSLR hobby, speel ik toch liever op zeker met een nieuw toestel. Ik heb te weinig ervaring & kennis om effectief goed te kunnen testen of het toestel al dan niet in perfect werkende staat is. Na wat ervaring te hebben met mijn eerste toestel, zie ik er geen graten in om een lens/body 2dehands te kopen. Iedereen heeft hier natuurlijk een andere mening op. Maar als je wat uitkijkt kan je aardige koopjes doen.

Maar body's vind ik nog altijd iets moeilijker dan lenzen. Indien je goed voor een lens zorgt gaat die jaren, jaren en jaren mee; zeker de kwaliteits-lenzen. Bovendien blijven lenzen ook heel lang het "huidige model". Lenzen worden maar heel 'traag' vervangen voor een nieuwe versie. Dat in het achterhoofd houdend, vind ik dat de vraagprijs (in vergelijking met de huidige nieuwprijs) van body's vaak nog heel erg hoog ligt..
                    Last edited by MichielBrugge; 3 september 2006, 09:35.
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

Comment

Lenzen kan je testen - De AF werkt of niet, ze rammelt of niet, schimmel of niet,....

Bij een body zou ik toch een beetje voorzichtiger zijn. Het is een brok electronica en er zitten dingen op die verslijten. Er is een verschil tussen een pro-body die robuust gemaakt is en een intrede model.

Kan je hem kopen van iemand die je zeer goed kent, dan is het een verschil.
                      Maar anders zou ik toch voorzichtiger zijn , zeker als geen garantie meer is.
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

koop alleen tweedehands digi-reflex van iemand die je kent
                        en vergeet niet: als iets verkocht wordt is er altijd een reden
                        het is ook zeer moeilijk zonder degelijk testen
                        fouten op te sporen
                        vb ik heb een fuji s1 met een lijn dode pixels
                        dit is op het lcd scherm van het toestel niet te zien
                        maar bij vergroting ziet het eruit als een filmkras bij analoog
                        en de kosten om dit te herstellen zijn +/- 800 euro
                        dus: museum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvmv Bekijk bericht
                          Klopt, MAAR . . . niet steeds omdat er iets stuk is he, ik heb een D70 en een Fuji S3 ooit verkocht om over te schakelen naar de D200 en dan weer de D200 verkocht omdat die me helemaal niet beviel . . . aan geen enkel toestel was een mankement hoor ! Toch voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvmv Bekijk bericht
                            Tuurlijk wordt iets altijd verkocht om een reden.De verkoper gebruikt bijv. de camera niet meer,wil een upgrade doen naar een andere camera...Dat zijn erg valabele redenen waar niks fout mee is.

Ik heb zo hier op BD ooit m'n Sony 717 en m'n Nikon D70s verkocht en beiden waren nog geen half jaar oud zonder ook maar enig gebrek.Diegenen die ze gekocht hebben zullen er nog erg lang plezier aan beleven.

Jij hebt gewoon pech gehad maar daarom moet je niet veralgemenen
                            Danny's Photosite

Comment

Working...
                            X