Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Preflits van de 580EX met Canon 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Preflits van de 580EX met Canon 20D

Op blz. 11 van de flitserhandleiding staat dat als de camera op de stand P of volautomatisch staat dezen automatisch een preflits geeft voordat de opname wordt gemaakt.
    De flitser moet dan wel op ETTL staan.

Maar wat ik ook probeer, nooit geeft hij een preflits.
    Wel kan ik de FEL activeren om op * te drukken.

In de handleiding van de camera (Canon 20D) kan ik niets vinden over een eventuele preflits.

Wel merk ik dat foto’s die gemaakt zijn d.m.v. FEL beter belicht zijn dan zonder.

Kan iemand mij vertellen hoe het met de combinatie 20D - 580EX zit?

Re: Preflits van de 580EX met Canon 20D

Oorspronkelijk geplaatst door Ketut Bekijk bericht
    Maar wat ik ook probeer, nooit geeft hij een preflits.
    Weet je dat wel zeker? Als je flitssynchronisatie op je eerste gordijn plaatsvindt (de default waarde!), dan zit er zo weinig tijd tussen de preflits en de werkelijke flits dat je dat (bijna) niet kunt zien. Maar hij is er wel!

Je kunt dit eenvoudig controleren door de camera op het tweede gordijn te laten synchroniseren en dan een wat langere sluitertijd te kiezen. Dan zul je de afzonderlijke flitsen duidelijk kunnen waarnemen...

Comment

Re: Preflits van de 580EX met Canon 20D

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
      Je kunt dit eenvoudig controleren door de camera op het tweede gordijn te laten synchroniseren en dan een wat langere sluitertijd te kiezen. Dan zul je de afzonderlijke flitsen duidelijk kunnen waarnemen...
      Heb ik zojuist gedaan. Je hebt helemaal gelijk.
      Met synchronisatie op het 2e gordijn i.c.m. een langere sluitertijd is dit duidelijk waarneembaar. Vanaf 1/30 is het met het blote oog niet meer waar te nemen.

Ik dacht altijd dat de preflits kwam op het moment dat de ontspanknop half ingedrukt wordt. Maar dat is dus niet zo.

Bedankt Joost.

Comment

Working...
      X