Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 Af snelheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D200 Af snelheid

Kan iemand mij vertellen of de servo die in de D200 zit ook overgenomen is van de D2x net als het 11-velds AF-systeem.
    Ik vraag dit omdat ik een 80-400 Vr heb, deze werkt namelijk wel goed op een D2x omdat deze een sterker servo systeem heeft om een AF lens zonder S scherp te stellen.
    De servo van bvb een D70 is niet sterk genoeg om dit te doen vandaar dat deze ook trager scherpsteld.

Ik wil hier graag wat meer van weten omdat ik mij eventueel een D200 wil aanschaffen.
    Bvd.
    Luuk.
    http://luuksgallery.fotopic.net/

Nikon D70 / Nikkor 18-200 VR / Nikkor 80-400 VR / Nikon 995

Re: D200 Af snelheid

Deze tread ga ik even volgen...
    Heb zelf ook de 80-400 VR en zou dit graag weten...
    Iemand ervaring of focus veel rapper/nauwkeuriger is bij de D200 tov de D70???
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

ik heb geen 80-400 .. wel een oude 80-200 f2,8 AF-D lens .. en deze was "traag" op de D100/D70 .. en op de D200 snel genoeg voor sportfotografie. Een D2X heb ik niet, en nog niet mee getest.

Ik was eigenlijk van plan om de 80-200 te vervangen met een 70-200 VR .. o.a. omwille van de snelheid .. maar sinds de D200 is de "hoogdringendheid" om deze lens te vernieuwen sterk gedaald.

Comment

Ik heb alleen ervaring met de D70 - D2H - en nu de D200, dit in combinatie met lenzen zoals de 80-200 - 135 AFD DC , verder allemaal AFS tegenwoordig.
        Een 80-400 heb ik nooit gehad, dus kan ik er ook niet over oordelen, maar deze lens staat ervoor bekend een tergend trage autofocus te hebben, bij mij was de 80-200 ook traag op mijn D70, op de D2H was hij zeer snel, nu op mijn D200 ligt dat er zo wat tussenin, maar dan wel aanvaardbaar snel, zelfs voor motorsporten snel genoeg, maar of dat hetzelfde zal zijn met de 80 -400, dat betwijfel ik eerlijk gezegd, daar ik mensen ken, met een D2X die deze lens daarvoor vervangen hebben.
        Het bijzonderste element is volgens mij de batterij, in de D2H/D2X zitten batterijen die stukken groter zijn, en ook een hogere spanning afgeven, dan deze gebruikt in de D70/D200, maar in een D200 zit wel duidelijk een snellere motor, ik zou zeggen, probeer eerst even je lens op een D200 boddy, en oordeel zelf

Comment

Ja hoor, dat is ook mijn eerst reactie van de AF van de D200 tov bv een D70.
          Bv een Sigma 70-300 apo macro is eigenlijk traag op een D70, maar zet hem op een D200 en dat beestje is eigenlijk vinnig. Ik heb het aan der lijve ondervonden als ik vorige week mijn 70-300 van de hand deed aan een D200-BDer...

Ik heb het nogal gehoord, dat op een D200 lenzen sneller én scherper zijn...
          Ik heb niet zo'n beestje dus kan alleen vanop afstand oordeelen
          T.
          Nikon stuff rocks :-)

Comment

Ook een andere lens: de 300/4 AFS. Deze lens was zeker niet flitsend snel op mijn D70, doch op de D200 is er een hele verbetering merkbaar.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

In dat geval komt het niet door de betere interne motor van de D200, aangezien de 300 f/4 een AF-S lens is (dus focusmotor in de lens). In dit geval is het betere AF systeem van de D200 de "schuldige" aan de betere performance.
              Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

Dus als ik het nu goed begrijp komt het er op neer dat de Pro camera accu's meer kracht hebben.
                Nu was het mooi dat er nog iemand was die van een D70 naar een D200 is gegaan en een 80-400 VR gebruikt.

Wel bedankt voor alle racties die tot nu toe zijn geplaatst.

Luuk

Comment

van D70 naar D200

heb ook de 80-400 VR
                  op D200 heb ik minder hunting en snellere AF. continue focus met enkel afdrukken wanneer scherpgesteld is , is ook wel handig!
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Dit zou wel eens voor mij dan toch de grootste reden kunnen zijn om voor een D200 te gaan en geen Fuji S3...
                    Thanks voor de reacties, heb zelf een 80-400 en 70-300 die ik toch graag gebruik, dus de snellere AF is zeker meegenomen...
                    (Vond de 80-400 inderdaad wat aan de trage kant...)
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Ik zat ook aan de S3 te dinken, maar de snelheid is voor mij ook een reden om een D200 te nemen.
                      Het is natuurlijk ook nog afwachten hoe de D80 gaat presteren.

Luuk.

Comment

Luuk,

hier een link naar een degelijke uitleg over het AF-systeem van de d200...
                        http://www.nikonians.org/nikon/d200_multi-cam_af/

groeten,
                        patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patevi
                          Luuk,

hier een link naar een degelijke uitleg over het AF-systeem van de d200...
                          http://www.nikonians.org/nikon/d200_multi-cam_af/

groeten,
                          patrick
                          Patrick,

Bedankt voor de info.

Luuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luuk
                            Ik zat ook aan de S3 te dinken, maar de snelheid is voor mij ook een reden om een D200 te nemen.
                            Het is natuurlijk ook nog afwachten hoe de D80 gaat presteren.

Luuk.
                            Volgens mij zit er hetzelfde AF-systeem in als dat van de D200. De extra snelheid i.c.m. de 11 focuspunten, zullen voor mij in ieder geval een goede reden zijn om over te stappen van D50 naar D80.
                            D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fantastisch
                              Volgens mij zit er hetzelfde AF-systeem in als dat van de D200. De extra snelheid i.c.m. de 11 focuspunten, zullen voor mij in ieder geval een goede reden zijn om over te stappen van D50 naar D80.
                              Er zal neem ik aan toch wel een vergelijk komen tussen de D80 en de D200. Daar zal toch ook de AF snelheid worden vergeleken hoop ik .
                              Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de D200.
                              Dit kan wel veranderen als blijkt dat de D80 AF net zo snel is dan van de D200 en de accu ook langer mee gaat dan die van de D200.

Luuk

Comment

Working...
                              X