Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus SP350 + ikelite onderw.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• olympus SP350 + ikelite onderw.

hallo,

kan iemand mij helpen om de juiste keuze te maken uit ruime aanbod van
    camera's en toebehoren.
    ik heb zelf nog geen ervaring met onderwaterfotografie maar heb men oog
    laten vallen op een olympus SP350 met bijhorend onderwaterhuis van ikelite.
    dit lijkt me een redelijk toestel om mee te beginen en kwa kostprijs valt dit ook nog mee.
    is dit een goeie keuze of zijn er nog andere .
    zijn er mensen die er al foto's mee gemaakt hebben ?

alvast bedankt
    Steven
    canon EOS450D kitlens 18-55IS - speedlite 430EXII
    canon G7
    www.owfoto-devreese.be

Re: olympus SP350 + ikelite onderw.

zelf wil ik ook de sp350 aanschaffen aangezien deze een hotshoe heeft voor een onderwaterflits. maar ik zou niet de ikelite nemen... wel originele behuizing van olympus.. PT-030

als je naar ikelite wil gaan beter een behuizing voor reflex digitaal.
    twijfel zelf over een hugyfoot voor mijn d70

wat prijzen betreft.. voor de sp350 met pt30 kan ik op dit moment hebben voor 545€ welke prijzen heb jij?
    een vééél te zware rugzak

Comment

Ik heb via eBay ook mooie aanbiedingen gezien van dit toestel. Ik ben nogal een Olympus fan, maar de test op steve-digicams deed me twijfelen http://www.steves-digicams.com/2005_...sp350_pg5.html

Ik heb nu een Olympus µ700 voor in de broekzak, maar ik mankeer toch de P, A en S stand

Daarmee dacht ik mijn µ700 in te wisselen voor een SP 350.
      Maar ik twijfel nu...
      SKurt.be
      www.SKurt.be

Comment

ik spreek hier dan enkel en alleen over het gebruik om er onderwterfotos mee te maken... in de compactclasse is dit het enige toestel met een hotshoe. waardoor je toch ttl kunt flitsen onder water bv ism met de inon z240 pilotlight.. deze combinatie voor onderwter is perfect en zeer toegangkelijk kwa prijs.

wat betrefd bovenwater.. ja mijn handtekening zegt het al.. NIKON ligt lekker in de hand...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heraut18

wat betrefd bovenwater.. ja mijn handtekening zegt het al.. NIKON ligt lekker in de hand...
          Probeer eens uw D70 in uw broekzak te steken
          Ik heb een Canon 20D, 350D en een Olympus C5050, voldoende goed materiaal dus, maar, 'k heb zo'n geen grote broekzakken...
          Daarom had ik die Olympus µ700. Maar al dat automatisch gedoe, ik hou daar niet zo van...Die µ700 is echt een ideaal toestel voor leken.
          SKurt.be
          www.SKurt.be

Comment

hey,

al bedankt voor de reactie's en de hulp.
            ik denk toch dat ik me de sp 350 zal aanschaffen maar twijfel wel nog over
            het onderwaterhuis. ikelite of van olympus zelf.
            de behuizing van ikelite lijkt mij iets beter van kwaliteit of heb ik het verkeerd voor.
            kwa prijs : voor de sp350 en onderwaterhuis van ikelite 699 euro via.

indien toch het onderwaterhuis van olympus PT030 , is het daar ook mogelijk om een externe flitser te gebruiken zoals bij de ikelite.
            mijn bedoeling in wel om op termijn een beetje uit te breiden met lenzen en flitsers.
            ik weet ook dat de reflex camera's meer mogelijkheden bieden dan de sp350
            maar deze zijn dan ook al een héél stuk duurder.
            ik wil om te starten nog niet te diep in m'n potemone zitten.

mvg,
            Steven
            canon G7
            www.owfoto-devreese.be

Comment

olympus bied eveneens de mogelijkheid om een externe flitser aan te sluiten.. van het nikonos type.. dus en stekkertje

kijk maar eens een beetje rond op duitse sites.. stukken goedkoper! btw 16% ipv nederland 19% en in belgië 21%

olympus is wat de behuizing betreft zeker zogoed als de ikelite... vind hem zelfs beter... ikelite komt nogal vierkant over en erg lomp... ikelite bied dan ook goedkopere behuizingen aan voor dslr maar zijn kwalitatief toch minder goed... denk hier aan krassen in de polycarbonaat. en ook zwaarder dus meer opgdrijfvermogen onder water... moet je nog een extra loodje meenemen

Comment

hey,

bedankt voor de hulp en de nuttige info dit heeft heeft me
                zeker geholpen in men zoektocht.
                ga een van deze weken men camera bestellen en hoop dat ik
                dan toch enekle mooie fotojes kan maken.
                ik verstrek volgende maand naar egypte , dus daar moet dit zeker lukken.
                ale de groeten
                en duik ze.

steven
                canon G7
                www.owfoto-devreese.be

Comment

nog een laatste vraagje,

bij het onderwaterhuis pt030 is dit zo dat er enkel maar gebruik kan gemaakt worden van de FL20 en de FL36 flash of heb ik het verkeerd gelezen .
                  kan er gebruik gemaakt worden van inon flitsers op dit onderwaterhuis?
                  of is dit beperkt met de opties van olympus zelf.

mvg, Steven
                  canon G7
                  www.owfoto-devreese.be

Comment

je kan eender welke flits gebruiken op dit onderwaterhuis pt-030
                    je moet enkel een speciaal kabeltje bestellen is trouwens overal te verkrijgen in de betere speciaalzaak. en dan word elke digitale flits compatibel.
                    dit kabeltje heb je zohoezo nodig om het even welke behuizing dat je gebruikt.

mocht je nog meer vragen hebben stuur me maar een pm of heb je msn?

dus eender welke flash... epoque, inon, sea&sea,... hebben allemaal dit compatible plaatje nodig
                    http://www.unterwasserkamera.at/shop...bbc457a097692e

op deze link zie je het voorbeeld van zo'n kabeltje.... maar let op er zijn hier ook weer verschillende types... dit wil zeggen of interne verbinding (goedkoper) of externe verbinding zoals op de link geplaatst

Comment

Working...
                    X