Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk digi reflex is nu een aanrader ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk digi reflex is nu een aanrader ?

Heden in de winkel van Photo Hall gestaan (2de maal) en een test laten doen tss Canon EOS 350D en de Sony DSLR A100K. Bij beiden werd op volautomatisch gefotografeerd. Ondanks dat de 350d 200€ goedkoper is dan de sony, heeft Canon het helderste beeld. Heb heden een Canon Power Shot Pro1 (prosumer - WSP1) en ben er op zijn zachtst gezegd niet tevreden over. Is 3x terugestuurd naar Canon omdat hij te traag werkt enz, maar hij werkt volgens de (Canon)norm correct (k'zal t'ik het zijn die niet kan werken met dat ding zeker ondanks dat ik vroeger zéér tevreden was over mij analoog Canon AE1). De kleuren tov van een goedkoop Sony zijn niet vergelijkbaar. Kortom ik denk om hem van de hand te doen en terug over te gaan naar een (digitaal)reflex.
    DE twee belangrijste eisen zijn snelheid en ondrwerp scherpe en achtergrondvage foto's kunnen maken (wat dus bijna niet lukt met de WSP1). Heeft iemand van jullie reeds ervaring met de nieuwe Sony?
    Als ik de replieken hier in BD lees krijg ik wel wat schrikk van het zogenaamd geintegreerde stof (of hoe noemen ze dat ook). Sony zou dit met zijn nieuwe A100 omzeilen of opheffen.
    Ik durf met moeite de stap te zetten naar een digi reflex omwille van de negatieve ervaring met mijn Canon WSP1 (koste 1250€).
    Wat te denken van de sony kit met zijn tweede lens 300 mm (450 analoog ?).
    Kortom ik wens graag een onthoogeling te vermijden.
    Graag jullie reactie ?
    Nikon D70S met kitlens 18-70.

Re: Welk digi reflex is nu een aanrader ?

Wat zou je budget ongeveer zijn?

Een Nikon D70s ligt nu wel goed in prijs en ik ben ongelofelijk tevreden over de kwaliteit van dit toestel.

Anderen die dan weer een Canon 350D hebben gaan dan weer zeggen dat hun toestel ook zeer goed is.

Volgens mij moet je alles zelf eens proberen en vasthebben, dat is toch de basisregel bij het kopen van een digitale reflex.

Koop ook NIET bij photohall. Ga bij een winkel zoals fotokonijnenberg of een andere zaak in Nederland, waar de prijzen pakken goedkoper zijn!
    SHARPimages.be

Comment

of wacht nog even op de 400D, die zal ook het anti-dust systeem hebben
      1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
      EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canon011
        Als ik de replieken hier in BD lees krijg ik wel wat schrikk van het zogenaamd geintegreerde stof (of hoe noemen ze dat ook). Sony zou dit met zijn nieuwe A100 omzeilen of opheffen.
        Fel overroepen probleem en zelf makkelijk op te lossen. Sommigen maken er inderdaad een drama van. Je kuist toch ook zelf de ruiten van je auto.

De implementaties van Sony (en nu ook Canon) zijn hulpmiddeltjes maar zullen het probleem zeker niet voor 100% oplossen.

Welke kiezen ? Hangt van je voorkeur af, er zijn geen echte slechte merken. Als je nog geen lenzen hebt van een bepaald systeem, kan je gaan voor gelijk welke.
        Naar de winkel gaan en er verschillende vastnemen. Niet elke body ligt makkelijk in je hand.
        Last edited by JePe; 26 augustus 2006, 10:23.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

ALLE DSLR zijn aanraders en goede toestellen, en zullen waarschijnlijk allemaal voldoen aan jouw eisen.

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

ALLE DSLR zijn aanraders en goede toestellen, en zullen waarschijnlijk allemaal voldoen aan jouw eisen.
            Da's denk ik het meest zinnige antwoord dat ik tot nu toe gezien heb over het kiezen tussen DSLR's. Het helpt de mensen misschien niet veel verder in hun keuze, maar het is een waarheid als een koe. Er komen volgens mij tegenwoordig geen 'slechte' DSLR's meer op de markt, want die zouden toch niet verkocht geraken. Bij gelijkaardig budget, krijg je volgens mij gelijkaardige kwaliteit. De rest is puur persoonlijke keuze en voorkeur.
            meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
              Fel overroepen probleem en zelf makkelijk op te lossen. Sommigen maken er inderdaad een drama van. Je kuist toch ook zelf de ruiten van je auto.

De implementaties van Sony (en nu ook Canon) zijn hulpmiddeltjes maar zullen het probleem zeker niet voor 100% oplossen.

Welke kiezen ? Hangt van je voorkeur af, er zijn geen echte slechte merken. Als je nog geen lenzen hebt van een bepaald systeem, kan je gaan voor gelijk welke.
              Naar de winkel gaan en er verschillende vastnemen. Niet elke body ligt makkelijk in je hand.
              Stof ... inderdaad heel erg fel overroepen ... Ik heb nu een jaar mijn D2X en in juli ben ik 3 weken naar Afrika geweest (er is daar héél veel en héél fijn stof) en héél veel gewisseld van lens (kan me geen 2de body veroorloven, want ben maar arme drommel ) ... Tot op vandaag nog geen enkel stofje zichtbaar op m'n foto's ... Gewoon een beetje voorzichtig zijn tijdens het wisselen volstaat al ... En die automatische sensorcleaner klinkt goed, maar dat zou ik toch eerst wel eens in de praktijk willen zien ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                Da's denk ik het meest zinnige antwoord dat ik tot nu toe gezien heb over het kiezen tussen DSLR's. Het helpt de mensen misschien niet veel verder in hun keuze, maar het is een waarheid als een koe. Er komen volgens mij tegenwoordig geen 'slechte' DSLR's meer op de markt, want die zouden toch niet verkocht geraken. Bij gelijkaardig budget, krijg je volgens mij gelijkaardige kwaliteit. De rest is puur persoonlijke keuze en voorkeur.
                En daarom een tweede waarheid als een koe :
                Ga naar een winkel en test de verschillende toestellen eens uit. Kies het toestel dat je het meeste bevalt.
                Wees wel zo fair om geen toestellen in de winkel te testen (met hulp van een verkoper) om daarna het toestel via internet te kopen voor 50-100 EUR minder. Dat is de prijs van dat advies.

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  En daarom een tweede waarheid als een koe :
                  Ga naar een winkel en test de verschillende toestellen eens uit. Kies het toestel dat je het meeste bevalt.
                  Hela, Hela, dit is plagiaat
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                    Hela, Hela, dit is plagiaat
                    Tja laten we zeggen dat ik wat credibiliteit aan jouw tekst geef

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canon011
                      DE twee belangrijste eisen zijn snelheid en ondrwerp scherpe en achtergrondvage foto's kunnen maken...
                      Deze twee eigenschappen zijn niet zozeer toestel, maar wel lens rerelateerd.

Alle nieuwe reflex toestellen zijn snelle toestellen.
                      Scherpte en scherptediepte zijn meer lensafhankelijk.
                      Dus een goede lens in combinatie met een goedkoper toestel leverd IMHO betere beelden op dan een proffesioneel toestel met een goedkope lens.

Zoals hier al honderde malen is gezegd, de lens telt (en natuurlijk ook het mannetje ).

Trouwens Sony introduceerd een aantal hoogkwalitatieve Zeis lenzen. (naast de G lenzen).
                      En Canon heeft zijn L lenzen,
                      En zo heeft elk model wel zijn kwaliteits lenzen.
                      Maar zoals altijd kwaliteit heeft zijn prijs.
                      Daarnaast zijn er ook nog goedkopere lenzen van goede kwaliteit (sommige merklenzen, sommige lenzen van alternatieve merken : Sigma, Tamron, ...)

Alle merken van body zijn goed.

Je Kunt je beter een goede combinatie lenzen en body samenstellen. En vergeet de kitlenzen (zijn een goedkope instapper die na een tijdje toch op "Aangeboden" terechtkomen.)

Greetz
                      Last edited by zunoel; 26 augustus 2006, 18:36.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

@ zunoel, dat van die kitlenzen is niet altijd waar, kijk maar naar de kitlens van de D70 indertijd ,ik bedoel de 18-70 AF-S, dit is een lensje dat inderdaad al geregeld is verkocht in de koopjeshoek maar ik ken al een aantal mensen die er achteraf al serieus spijt van hadden ze verkocht te hebben.
                        Voor zijn prijs is dit een zeer goed lensje voor de alledaagse dingen.
                        Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Wel even rekening houden met de doelstelling van de aankoop. Ga je dit toestel voor een bepaald doel gebruiken? Zo ja, kijk dan eerst of een bepaald merk wel lenzen heeft die aan je doel beantwoorden.

Groetjes

Neos
                          http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EVA
                            @ zunoel, dat van die kitlenzen is niet altijd waar, kijk maar naar de kitlens van de D70 indertijd ,ik bedoel de 18-70 AF-S, dit is een lensje dat inderdaad al geregeld is verkocht in de koopjeshoek maar ik ken al een aantal mensen die er achteraf al serieus spijt van hadden ze verkocht te hebben.
                            Voor zijn prijs is dit een zeer goed lensje voor de alledaagse dingen.
                            Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel

Je Kunt je beter een goede combinatie lenzen en body samenstellen. En vergeet de kitlenzen (zijn een goedkope instapper die na een tijdje toch op "Aangeboden" terechtkomen.)

Greetz
                              Hier ben ik het nu eens totaal oneens mee. De kitlenzen zijn een goede startlens en laten je toe de hobby te leren. Beter kan je later nog altijd kopen, prijs/kwaliteit is de kitlens van ieder merk de beste van het hele gamma

Comment

Working...
                              X