Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon begint achter te lopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon begint achter te lopen?

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
    Heb ik dit ooit ontkend?
    Naïef? Een beetje tactvoller taalgebruik mag ook wel zeker?
    Tja jij kwam toch met het materiaal fetisjisme. Alsof het discussieren hierover belachelijk was. Maar je hebt het niet rechtstreeks ontkent nee dat niet.

Tactvoller tja sorry maar vermits je het dus niet ontkent slaagt dat naieve niet op jou he. Dus geen reden om dit slecht op te nemen. Maar sowieso was het niet beledigend bedoeld maar naief is wel de beste beschrijving die in mij opkomt. Ik steek het maar op mijn beperkte woordenschat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Tja jij kwam toch met het materiaal fetisjisme. Alsof het discussieren hierover belachelijk was. Maar je hebt het niet rechtstreeks ontkent nee dat niet.

Tactvoller tja sorry maar vermits je het dus niet ontkent slaagt dat naieve niet op jou he. Dus geen reden om dit slecht op te nemen. Maar sowieso was het niet beledigend bedoeld maar naief is wel de beste beschrijving die in mij opkomt. Ik steek het maar op mijn beperkte woordenschat.
      Excuses aanvaard. Kevlar: 1 goede raad - hou het wat gemoedelijker en minder scherp, het is beter voor iedereen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Kunnen we het nu terug On-topic hebben?

hesy.be
        BD0319BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
          Excuses aanvaard. Kevlar: 1 goede raad - hou het wat gemoedelijker en minder scherp, het is beter voor iedereen.
          Ik vind persoonlijk dat ik het helemaal niet scherp hou.

En in deze thread hou ik mij zelfs in want op de nikon/canon onzin die in deze thread al staat heb ik zelfs besloten om er maar niets over te zeggen.(oeps op 1 keer na) Omdat sommigen dan altijd direct op hun tenen getrapt zijn als je aantoont dat wat ze denken gewoon niet klopt.

Velen zijn veel te snel op hun tenen getrapt. Ik probeer nooit iemand te beledigen of belachelijk te maken want dat is het stomste dat je kan doen. Maar soms is een kwinkslag al genoeg om mensen over de rooie te halen.

***edit*** :yep terug on topic.
          Last edited by Kevlar; 28 augustus 2006, 14:03.

Comment

Je hebt gelijk hoor maar.......heeft iemand hier dat dan ooit ontkend?
            Dat weet ik niet, maar het kan geen kwaad om het weer eens onder de aandacht te brengen.

Comment

QUOTE]Kunnen we het nu terug On-topic hebben?[/QUOTE]

Wat is hier on-topic ???

Moet er hier iemand gaan bewijzen dat Nikon beter is dan Canon of omgekeerd? Of dat de één of de ander voor is?

Ik kan misschien weer de vraag stellen: zijn er foto's die je wel met en CaNi kan maken en niet met een NiCa?

Ach, neem allemaal uw glasbakske en ga wat vogelkes trekken in plaats van hier verder over te zeveren. (ik beken, ik ben er ook ingetuind)

Voor mij is dit topic afgesloten.

Comment

........Het is ook de hoofdoorzaak waarom ze nu nummer 1 in (D)SLR land zijn.
                Microsoft en McDonalds zijn ook de grootste in hun soort. De grootste is voor mijn niet per definitie een kwalitietsaspect.
                Ik ga er overigens wel in mee dat Canon inovativer is en Nikon behoudender. Alleen ik stoor me er niet aan. Ik zie tegenwoordig niet zo heel veel betere foto´s dan uit de tijd van de Canon F1 (prachtding) en de Nikon F2 (idem).

Dat de huidge DSLR wat meer gemak en functionaliteit levert? Zeker! Maar voor het ochtendglore moet ik nog steeds m´n bed uit! Je moet nog steeds door de knieen. Ik moet nog steeds tegen een model zeggen dat ze zus of zo moet gaan staan.

Fotografie is iets anders dan een doos met knoppen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                  Maar iedere keer ongelukkig rondlopen omdat er een nieuwer toestel uitgekomen is heeft ook geen positief effect op de creativiteit.

Laat me de eerste foto maar eens zien waar het verschil tussen een gelukte foto en een mislukte foto direct aan de camera lag. B.v. het verschil tussen een Nikon D50 en D200.

Laat dit maar eens gelden als uitdaging.
                  Het verschil met een Fuji S3 zie je wél bij vb landschappen en huidtonen.

Comment

Uit deze discussie heb ik voor mezelf volgende zaken geleerd :

* Mensen die al een tijd bezig zijn met fotografie stellen dat Nikon inderdaad geen innovatief merk is maar een merk eerder gericht op stabiliteit.

* Introductie van toestellen als de Sony alpha 100 is wellicht een unicum om zich in de markt "in te kopen"

* Bepaalde mensen die uit analoge fotografie komen, hebben blijkbaar (nog) geen inzicht in hoe digitale fotografie verschillend is van analoge fotografie. Specifiek naar digitale bodies toe is het zo dat er heel wat gebruiksgemak is bijgekomen maar dat we er op niveau kwaliteit nog niet helemaal zijn. Specifiek voor mijzelf vind ik het beperktere dynamisch bereik (behalve de fuji bodies) nog een probleem aangezien ik specifiek foto's maak waar dit heel belangrijk is.
                    Anderzijds zijn er bij digitaal een aantal issues (vb sensordust) die bij analoog gewoon niet aan de orde waren.

* Discussies Nikon - Canon zijn moeilijk te vermijden.

* Bemerkingen als "het is zinloos over al deze details te emmeren" zijn volgens mij zinloos in een technisch forumonderdeel specifiek over bodies. Iedereen vult zijn interesse in fotografie in zoals hij wil. Sommigen gaan zelfs zo ver hun eigen flitsers te solderen of zelfs een elektronisch aanstuursysteem te bouwen. Als dit voor hen de kick geeft, waarom niet.
                    Anderen kicken op de hof als zogezegd de holy grail van fotografie. Ik heb persoonlijk nog geen seconde wakker gelegen van de hof. Belgiumdigital is voor mij in de eerste plaats een technisch forum. Voor mooie foto's ga ik wel naar Photosig.
                    Last edited by PSG; 28 augustus 2006, 17:49.

Comment

• Re: Nikon begint achter te lopen?

Ik kan misschien weer de vraag stellen: zijn er foto's die je wel met en CaNi kan maken en niet met een NiCa?
                      Wel , ben dit toch niet geheel met je eens. Schiet zelf al een tijdje met Nikon, maar als er canon op m'n camera stond vond ik het ook best.
                      Schiet zelf veel macro en vogels ed., en als ik dan kijk naar het lenzenarsenaal van canon en nikon zijn er inderdaad grote verschillen. In het telebereik heeft canon veel meer keuze. Neem bv de 400mm lenzen. Maar ook bij de 300 en de 500 krijg je er IS bij en bij nikon nog steeds niet.
                      Canon heeft tegenwoordig een heel mooi macrolensje in z'n arsenaal dat geloof ik een bereik heeft van 5:1 tot 1:1 ofzo. Zou willen dat nikon er eentje had dan zou ik foto's kunnen maken die nu niet in m'n bereik liggen. Ditzelfde geldt voor mensen die graag een DSLR zouden willen met een full-frame sensor. Ik schrijf dit dus niet om m'n eigen aankopen te gaan zitten te verdedigen, maar omdat ik het niet eens ben met je stelling.
                      Groetjes Edwin
                      Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                        * Discussies Nikon - Canon zijn moeilijk te vermijden.
                        Vooral als je ze zelf in gang steekt...

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                          Vooral als je ze zelf in gang steekt...
                          seppuku.
                          Dan hebt ge de thread - en zeker mijn berichten - niet goed gelezen.
                          Gevat zijn is goed maar het moet op iets slaan natuurlijk.

Verder is dit voor mij zeker geen discussie Canon-Nikon.

Want op degelijk DR niveau is er eigenlijk alleen de Fuji.

Comment

Dan hebt ge de thread - en zeker mijn berichten - niet goed gelezen.
                            Gevat zijn is goed maar het moet op iets slaan natuurlijk.
                            Als je BD een héél klein beetje kent, dan is de titel al meer dan genoeg.

En dat gequote tekstje van ergens midden in het topic, dat zijn dan ook overrijpe vijgen na Pasen.

seppuku.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                              Als je BD een héél klein beetje kent, dan is de titel al meer dan genoeg.

En dat gequote tekstje van ergens midden in het topic, dat zijn dan ook overrijpe vijgen na Pasen.

seppuku.
                              Lees dan eens de manier waarop ik het topic ben begonnen.
                              Stef out.

Comment

Nikon geen innovatief merk?

Ooit al gehoord van:

- F3AF?
                                - Nikonos RS?
                                - High speed crop op de D2x?
                                - LBCAST sensor?
                                - 200-400 f/4 VR?
                                - op gebied van extreme objectieven is Nikon in de jaren 60-70 pionier geweest

Comment

Working...
                                X