Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon begint achter te lopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon begint achter te lopen?

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    Eigenlijk hebben we dus geen redenen om van fototoestel te veranderen als het op beeldkwaliteit aankomt, een D70 of een 20D zijn beter als onze oude filmcamera's...
    Dat argument van het was vroeger slechter dus nu moet je niet meer verbeteren dat heb ik nooit gesnapt. Waarom fotograferen we dan nu in kleur, hebben we AF, metering enz. Zonder kan je toch ook foto's maken en vroeger had je dat allemaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Dat argument van het was vroeger slechter dus nu moet je niet meer verbeteren dat heb ik nooit gesnapt. Waarom fotograferen we dan nu in kleur, hebben we AF, metering enz. Zonder kan je toch ook foto's maken en vroeger had je dat allemaal niet.
      Er zitten op dit forum véél te véél mensen die denken dat een goede foto kan bekomen worden als pure wiskunde = voldoende megapixels + scherpe lens + weinig ruis + compositie. Dat is een totaal verkeerde weergave.
      Gelukkig zitten hier op het forum ook een aantal mensen die duidelijk het tegenovergestelde bewijzen in Showcase.
      De meeste mensen zouden beter dat geld investeren in een goede fotografie-opleiding, dat zou hun foto's meer ten goede kome (ik ook trouwens, maar ik kan daar wegens mijn job onvoldoende tijd voor vrijmaken)

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        Dit probleem begrijp ik niet.
        Je kan perfect een winkel binnenstappen en kopen.
        Maar dan koop je wel een verouderd model.
        Als je altijd het allerlaatste nieuwe model wil. dan is er een klein beetje (veel) geduld nodig.

Jan.
        'DELIVERY

One big difference between Nikon and Canon is delivery of new products.

A good thing about Nikon is that they announce products a couple of months before they become available. You never feel like an idiot having bought a camera that goes obsolete the next day. Canon, on the other hand, usually has cameras available when they announce them, so you can get caught off guard.

Unfortunately Nikon does this to a fault. It's good to announce something a couple of months before it comes out, but bad to take orders and not be able to deliver.

Nikon has been doing this at least since 2000. They announced the 80 - 400 VR in January, 2000. It was a year and a half later before you could buy them easily!

Nikon Announced the D100 in February of 2002 and it was a year until you could get them easily. I had bought a D1H the week before, but didn't worry even though I would have preferred the D100, because I didn't have 9 months to wait for one.

Nikon announced the 12 - 24mm in February 2003 and took a year until they were easy to find.

Nikon announced the D70 in February of 2004. That only took a couple of months to get.

The D200 and 18 - 200 VR were announced on November 1st, 2005. Nikon still can't ship them to all the people who've ordered them as of August, 2006.

The D80 was announced in August 2006, and no one can get those either. The sad part is that no one can get last year's introductions, either. To me this is ridiculous.

Since so many readers ask me to review Canon, I've decided it's about time. Canon actually ships their products.'

bron:Ken Rockwell

Hoeveel mensen hebben maanden moeten wachten op een 18-200rv? Er zijn nog meer artikelen die nauwelijks te leveren zijn.

Bij webshops krijg je een waarschuwing voor lange levertijden.

Dat bedoel ik. Wil je iets kopen/vergelijken dan is het fijn als het produkt beschikbaar is.

Comment

Begin almaar te sparen. Binnen een maand kondigt Canon haar nieuw vlaggeschip aan ,22MP, FullFrame en DIGIC III. Die gaat langer als een jaar op de markt zijn sugar
          Het is akelig stil bij Canon op de Photokina. Men kondigt enkele compactjes aan en een mooie f1,2 50 mm.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

De meeste mensen zouden beter dat geld investeren in een goede fotografie-opleiding, dat zou hun foto's meer ten goede komen
            Iemand weet van een goede opleiding studiofotografie (bij voorkeur regio Gent).
            Ik ben onmiddellijk geinteresseerd. Maar het lijkt me dat goede opleidingen niet makkelijk te vinden zijn.

Comment

DAT Sony met een camera uitpakt waar alles opzit voor 1000 Euro heeft niks met innovatie te maken. Dat is als nieuwkomer in het DSLR segment gewoon de markt kopen. Zodra ze een 15% aandeel hebben zullen ze dit soort acties echt niet meer doen.

En dat Nikon achterloopt? Voel ik me wel goed mee. Canon heeft geloof ik al 5 keer een andere bajonetvatting geïntroduceerd omdat ze er niet goed over hadden nagedacht. Zit ik als consument niet op te wachten!

Ja Nikon is wat behoudender. En voor mij een reden om daar voor te kiezen. Als ik een fotoboek van een contest pak van 30 jaar terug zie ik niet zulke mindere foto´s. In tegendeel ik heb het idee dat de foto toen belangrijker was dan de hardware. De laatste tijd lijkt dat wel eens om te slaan in de andere richting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
                Het is akelig stil bij Canon op de Photokina. Men kondigt enkele compactjes aan en een mooie f1,2 50 mm.
                Dit zijn niet de Fotokina introducties, maar wel de vaste 6 maandelijkse introducties.

Gewoon afwachten tot de eerste week van Fotokina...
                Pas daarna, samen met alle andere Canonians, beginnen met de kritiek op Canon.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeBa
                  'DELIVERY

One big difference between Nikon and Canon is delivery of new products.

A good thing about Nikon is that they announce products a couple of months before they become available. You never feel like an idiot having bought a camera that goes obsolete the next day. Canon, on the other hand, usually has cameras available when they announce them, so you can get caught off guard.

Unfortunately Nikon does this to a fault. It's good to announce something a couple of months before it comes out, but bad to take orders and not be able to deliver.

Nikon has been doing this at least since 2000. They announced the 80 - 400 VR in January, 2000. It was a year and a half later before you could buy them easily!

Nikon Announced the D100 in February of 2002 and it was a year until you could get them easily. I had bought a D1H the week before, but didn't worry even though I would have preferred the D100, because I didn't have 9 months to wait for one.

Nikon announced the 12 - 24mm in February 2003 and took a year until they were easy to find.

Nikon announced the D70 in February of 2004. That only took a couple of months to get.

The D200 and 18 - 200 VR were announced on November 1st, 2005. Nikon still can't ship them to all the people who've ordered them as of August, 2006.

The D80 was announced in August 2006, and no one can get those either. The sad part is that no one can get last year's introductions, either. To me this is ridiculous.

Since so many readers ask me to review Canon, I've decided it's about time. Canon actually ships their products.'

bron:Ken Rockwell
                  Ken Rockwell hadden we hier nog te kort.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                    Dit probleem begrijp ik niet.
                    Je kan perfect een winkel binnenstappen en kopen.
                    Maar dan koop je wel een verouderd model.
                    Als je altijd het allerlaatste nieuwe model wil. dan is er een klein beetje (veel) geduld nodig.
                    Jan.
                    En als je dit geduld hebt en je een toestel aanschaft, heb je 's anderendaags ook een verouderd toestel. Een nieuw toestel? Goed voor één dag. Morgen is er (weer) een ander model op de markt. Van het moment dat je denkt, dit is het : kopen - als de mogelijkheden er zijn en genieten. Wachten kan de tot je dood bent en trek dan nog maar eens fotokes.

Comment

Er zitten op dit forum véél te véél mensen die denken dat een goede foto kan bekomen worden als pure wiskunde = voldoende megapixels + scherpe lens + weinig ruis + compositie. Dat is een totaal verkeerde weergave.
                      Gelukkig zitten hier op het forum ook een aantal mensen die duidelijk het tegenovergestelde bewijzen in Showcase.
                      De meeste mensen zouden beter dat geld investeren in een goede fotografie-opleiding, dat zou hun foto's meer ten goede kome (ik ook trouwens, maar ik kan daar wegens mijn job onvoldoende tijd voor vrijmaken)

sugar
                      Dat zal altijd zo zijn maar dat is toch zeker geen reden om niet beter te willen

Comment

Maar iedere keer ongelukkig rondlopen omdat er een nieuwer toestel uitgekomen is heeft ook geen positief effect op de creativiteit.

Laat me de eerste foto maar eens zien waar het verschil tussen een gelukte foto en een mislukte foto direct aan de camera lag. B.v. het verschil tussen een Nikon D50 en D200.

Laat dit maar eens gelden als uitdaging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GastheerG
                          En dat Nikon achterloopt? Voel ik me wel goed mee. Canon heeft geloof ik al 5 keer een andere bajonetvatting geïntroduceerd omdat ze er niet goed over hadden nagedacht. Zit ik als consument niet op te wachten!
                          LOL 1 keer en dat is dan nog 20 jaar geleden. Het is ook de hoofdoorzaak waarom ze nu nummer 1 in (D)SLR land zijn. Want het heeft hen toen en nu nog steeds een voordeel gegeven tov hun concurrenten.

Wat mensen toch allemaal uitvinden om zich goed te voelen met hun keuzes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Wat mensen toch allemaal uitvinden om zich goed te voelen met hun keuzes.
                            Dat is om cognitieve dissonantie tegen te gaan (strax examen consumentengedrag ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                              Maar iedere keer ongelukkig rondlopen omdat er een nieuwer toestel uitgekomen is heeft ook geen positief effect op de creativiteit.
                              Waarom zou je daarvoor ongelukkig zijn? Je toestel is niet slechter geworden... De waarde van je toestel op de 2de handsmarkt zakt dat is juist maar tja had je een ander merk van toestellen gebruikt dan was dat ook gezakt want die moeten ook de markt volgen. En dat andere merk heeft dan nog het nadeel dat zou je een nieuw toestel willen kopen(om wat voor reden ook) je tenminste een nieuw toestel kan kopen en niet dat toestel dat niet helemaal mee is met de laatste innovaties.
                              Laat me de eerste foto maar eens zien waar het verschil tussen een gelukte foto en een mislukte foto direct aan de camera lag. B.v. het verschil tussen een Nikon D50 en D200.
                              Je zal altijd kunnen beweren dat een D50 die foto ook had kunnen maken maar de realiteit is dat je door de betere AF, metering, fps in staat bent om gemakkelijker foto's te maken in omstandigheden waar die D50 al iet wat meer geluk of technisch kunnen zal vragen.
                              Last edited by Kevlar; 28 augustus 2006, 10:31.

Comment

En toch had Ansel Adams dat allemaal niet nodig.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X