Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon begint achter te lopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon begint achter te lopen?

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
    En toch had Ansel Adams dat allemaal niet nodig.
    Yep nooit beweert dat het nodig is maar ik durf te wedden dat Ansel Adams vandaag toch ook een camera zou hebben die dat allemaal had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
      Maar iedere keer ongelukkig rondlopen omdat er een nieuwer toestel uitgekomen is heeft ook geen positief effect op de creativiteit.

Laat me de eerste foto maar eens zien waar het verschil tussen een gelukte foto en een mislukte foto direct aan de camera lag. B.v. het verschil tussen een Nikon D50 en D200.

Laat dit maar eens gelden als uitdaging.
      ik heb hier een reeks foto's genomen met 80-400VR en D200 waarvan ik weet dat men D70 het niet ging aankunnen.

autofocus had te traag geweest met de nodige hunting waardoor ik vele foto's had gemist op de airshow van koksijde.

instapmodellen hebben nu eenmaal hun beperkingen waar je soms snel tegen zit.
      hangt er natuurlijk van af wat je juist met je toestel wil doen!
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Lap, we beginnen hier weer pro's met amateurs te vergelijken.
        Voor een echte PRO die zijn brood verdient met fotograferen (en dat zijn er niet zo heel veel) is een body van 5000 € toch peanuts.
        Die kan het zich toch niet permitteren om een shot te missen onwille van zijn camera.
        En als je hele dagen foto's maakt verslijt dat ook hé

Zelfs een gewone sportfotograaf voor een krant die langs de rand van een voetbalterrein foto's maakt zit al snel met een uitrusting van 10-15.000 € omdat hij er zijn brood mee verdient.

Maar hier amateurs allemaal samen. Geef nu eindelijk eens toe dat we ofwel gewoon in die marketingtruken trappen, ofwel uit prestige willen afkomen met een 'nieuw' modelleke en een dikke liefst witte toeter erop.

Kijk eens naar de signatures hier. Kinderlijk hoor met die rode 'L' of opsomming van 3 bodies. Laat verdomme eerst eens zien wat je daarmee doet.

Uiteraard heb ik er geen probleem mee dat mensen geld genoeg hebben om dat moois allemaal te kopen, maar waarom wordt er hier nog altijd meer gezeverd over toestellen dan over foto's.

Ik herhaal daarom mijn uitdaging. Maak een foto met je toestel en leg uit waarom die niet zou gelukt zijn (of toon het) met een ander toestel.

Comment

Ik herhaal daarom mijn uitdaging. Maak een foto met je toestel en leg uit waarom die niet zou gelukt zijn (of toon het) met een ander toestel.
          awel, ik zei het toch al

kijk soms willen we gewoon iets doen waarvoor we "dure" dingen nodig hebben.

ik heb het in men hoofd gekregen om vogelkes, vliegtuigjes en kleine beestjes achterna te jagen. onbegonnen werk met een D50 en kitlens

terwijl een D50 met 50mm 1.8 al genoeg is om oneindig veel mooie shots te maken, zolang je maar in het kunnen van die opstelling blijft

Comment

Onze posts hebben zich gekruist, maar je hebt me nog niet overtuigd...

Ik weet ook wel dat je met een 50mm lens geen vogelke op 15m afstand kan trekken, maar of deze foto onmogelijk is met een D50 en wel kan met een D200, laat staan dat je het verschil kan zien op een afdruk of scherm...

Ik ben er zelfs van overtuigd dat meer dan de helft van de foto's uit den 'hof' ook zouden kunnen met een deftig prosumertje.

Comment

Lap, we beginnen hier weer pro's met amateurs te vergelijken.
              Waar? Niemand heeft het hier over pro's.
              Maar hier amateurs allemaal samen. Geef nu eindelijk eens toe dat we ofwel gewoon in die marketingtruken trappen, ofwel uit prestige willen afkomen met een 'nieuw' modelleke en een dikke liefst witte toeter erop.
              Het gaat hier over nikon die hebben geen witte toeters.(ja ja ik weet het er zijn uitzonderingen)
              En tja als jij denkt dat iedereen die meer wil dan een D50 een naieveling is die niet weet waarmee ie bezig is. Tja dat is voor jouw rekening he. Zelf vind ik dat eigenlijk nogal een naieve uitspraak. En dat is dan voor mijn rekening
              Uiteraard heb ik er geen probleem mee dat mensen geld genoeg hebben om dat moois allemaal te kopen, maar waarom wordt er hier nog altijd meer gezeverd over toestellen dan over foto's.
              Omdat je hier in het forum Camera's en accessoires zit. Voor foto's moet je naar showcase en dergelijke.
              Allee vermits je de eerste reply niet wil snappen hier een uitleg. Zet er zelf maar een paar foto's bij moest je willen.

uitleg :
              1: Deze foto heb ik kunnen maken omdat dankzij de burst die ik maakte ik juist die uitdrukking op zijn gezicht heb kunnen vatten. (Meer FPS voordeel)
              2: Deze foto heb ik gemaakt na een hele reeks andere foto's ervoor maar deze gaf echt weer wat ik wou vatten (buffer voordeel)
              3: Deze foto heb ik kunnen maken omdat ik snel genoeg de settings heb kunnen aanpassen ( layout voordeel)
              4: De actie hier gebeurde allemaal snel maar gelukkig kon mijn AF volgen( AF voordeel.
              5: tja zo kunnen we nog lang voortgaan. Ik zal maar stoppen.

Allemaal zaken die een voordeel zouden kunnen zijn. Maar aan een bijgevoegde foto zou je het nooit kunnen zien. Maar je hebt het wel kunnen doen omwille van die redenen.

Comment

Was die Ansel Adams geen pro?

En commentaar geven zonder bewijzen... Ik wil foto's zien die juist gelukt zijn, of mislukt onwille van de camera. En die staan er nog steeds niet.
                Op je website staat trouwens geen foto's van de vliegmeeting.

Comment

Was die Ansel Adams geen pro?
                  Euh ja maar die heeft nooit een camera gehad met de mogelijkheden van een D50? Waarom je daar dan naar refereert ontgaat mij compleet. Jou ook veronderstel ik.
                  En commentaar geven zonder bewijzen... Ik wil foto's zien die juist gelukt zijn, of mislukt onwille van de camera. En die staan er nog steeds niet.
                  Op je website staat trouwens geen foto's van de vliegmeeting.
                  Je wil het niet snappen he. Welke foto men ook toont je gaat steeds kunnen beweren dat een D50 dit ook kan. De praktijk is echter anders.

Comment

zonder D200 had'k ong de helft van de shots gemist. zelfs met D200 zijn er nog velen mislukt.

waarom? zo'n jets vliegen snel voorbij en AF heeft daar zijn werk mee. vooral met een niet af-s lens.

wat ik mis op men D70? bij continue AF kunt ge altijd een foto nemen.. scherp of nie. die D200 kan je uitleggen dat je geen onscherpe wilt maar enkel scherpe. geen AF => geen foto. bij de D70: onscherp => ook foto

tweede voordeel:
                    D70 op "motordrive" klakklakklakklak en op paar seconde teveel foto's
                    D200 op trage motordrive, een heel stuk werkbaarder. highspeed nodig? gewoon een selector verdraaien.

moet'k verder gaan?
                    zo'n D100, D200, D2x,... meeste courante instellingen kun je van buitenaf verandere met één vinger. je kan zelfs door je zoeker blijven kijken

aanpassing: je wint gewoon heel veel tijd en kan daardoor "op de moment" een foto nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Yep nooit beweert dat het nodig is maar ik durf te wedden dat Ansel Adams vandaag toch ook een camera zou hebben die dat allemaal had.
                      'Wedden'?. Och jongen, daar doe ik al lang niet meer aan mee. Ik ben dat al lang ontgroeid.

Ik vrees dat materiaal-fetisjisme hier weer de bovenhand krijgt.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Een camera is maar een middel om het doel te bereiken, namelijk foto's maken. Dat kan met een 1Ds II, maar ook met een plastic fototoestel. Merk & model zijn ondergeschikt. De afweging is vaker emotioneel dan rationeel en voor veel mensen ook een kwestie financiële mogelijkheden. De meeste mensen hebben geen geld om een camera met objectieven van 2500 tot 8000 en meer euro te betalen.
                        Er zijn goede fotografen met goedkope camera's en slechte fotografen met dure camera's. Ik kijk liever naar een mooie foto gemaakt met een plastic camera. Mooi is discutabel, maar gelukkig beslis ik dat zelf.
                        Het valt op dat goede & creatieve fotografen zich bijna nooit met een discussie, als deze, bemoeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                          Een camera is maar een middel om het doel te bereiken, namelijk foto's maken. Dat kan met een 1Ds II, maar ook met een plastic fototoestel. Merk & model zijn ondergeschikt. De afweging is vaker emotioneel dan rationeel en voor veel mensen ook een kwestie financiële mogelijkheden. De meeste mensen hebben geen geld om een camera met objectieven van 2500 tot 8000 en meer euro te betalen.
                          Er zijn goede fotografen met goedkope camera's en slechte fotografen met dure camera's. Ik kijk liever naar een mooie foto gemaakt met een plastic camera. Mooi is discutabel, maar gelukkig beslis ik dat zelf.
                          Het valt op dat goede & creatieve fotografen zich bijna nooit met een discussie, als deze, bemoeien.
                          Zeer verstandig gesproken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                            'Wedden'?. Och jongen, daar doe ik al lang niet meer aan mee. Ik ben dat al lang ontgroeid.

Ik vrees dat materiaal-fetisjisme hier weer de bovenhand krijgt.
                            Dat is goed dat je dat ontgroeid bent.

Je zit hier op het forum camera's en accessoires. Moeten we hier dan zeggen nee jongen koop maar een doos met een lens voor omdat je daar ook mooie foto's mee kan maken? Al de rest is voor materiaal fetisjisten.

Iedereen weet hier dat een goeie foto gemaakt wordt door de fotograaf en niet door de apparatuur. Maar ontkennen dat er verschillen zijn tussen de apparatuur die belang hebben is al even naief als geloven dat een apparaat voor jou de goeie foto gaat maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                              Je hebt gelijk hoor maar.......heeft iemand hier dat dan ooit ontkend?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                                Dat is goed dat je dat ontgroeid bent.

Iedereen weet hier dat een goeie foto gemaakt wordt door de fotograaf en niet door de apparatuur. Maar ontkennen dat er verschillen zijn tussen de apparatuur die belang hebben is al even naief als geloven dat een apparaat voor jou de goeie foto gaat maken.
                                Heb ik dit ooit ontkend?
                                Naïef? Een beetje tactvoller taalgebruik mag ook wel zeker?

Comment

Working...
                                X