Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon begint achter te lopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon begint achter te lopen?

Je zou het beginnen denken.
    Andere producenten introduceren zinvolle nieuwigheden in hun bodies zoals automatische sensorcleaning (Sony, Canon) en vibration reduction (Sony).
    Nikon zal - naar eigen zeggen - ook niet snel op de full frame kar springen terwijl Canon al lang een full frame toestel heeft.

Nikon's service en appreciatie van de Europese klanten is nu ook niet om over naar huis te schrijven. Cfr hun recente service en prijsstijgingen.

P.S. : Hou de reacties netjes aub. Geen bedoeling een oorlog te beginnen.
    Ik stel me alleen vragen. Ik ben trouwens een nikon-gebruiker.

Re: Nikon begint achter te lopen?

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
    Andere producenten introduceren zinvolle nieuwigheden in hun bodies zoals automatische sensorcleaning (Sony, Canon) en vibration reduction (Sony).
    Nikon zal - naar eigen zeggen - ook niet snel op de full frame kar springen terwijl Canon al lang een full frame toestel heeft.

Nikon's service en appreciatie van de Europese klanten is nu ook niet om over naar huis te schrijven. Cfr hun recente service en prijsstijgingen.

P.S. : Hou de reacties netjes aub. Geen bedoeling een oorlog te beginnen.
    Ik stel me alleen vragen. Ik ben trouwens een nikon-gebruiker.
    Dit gaat weer een lange thread worden

Misschien een terechte vraag.
    Maar je kan het ook omkeren, hoeveel procent van de mogelijkheden van je afstandse D70 gebruik je courant ? 20%
    Last edited by JePe; 24 augustus 2006, 20:31.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Nikon zal heus ook wel volgen met sensor cleaning. Hebben ze alweer een reden om nieuwe bodies te verkopen
      ...but I could be wrong...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
        Dit gaat weer een lange thread worden

Misschien een terechte vraag.
        Maar je kan het ook omkeren, hoeveel procent van de mogelijkheden van je afstandse D70 gebruik je courant ? 20%
        Hmm, toch wel een pakske meer denk ik.....

Automatische sensorcleaning is wel zinvol en vb geen gadget. Manueel kuisen is voor mij immers geen essentieel onderdeel van fotografie maar betekent voor velen wel een struikelblok. Zelfs de fotoboeren zien u liever niet komen om uw sensor te laten kuisen. Producenten die daar oog voor hebben en dit automatisch laten gebeuren, tonen aan dat ze luisteren naar de noden van hun klanten zodat die zich eerder op foto's maken kunnen concentreren.

Als je gaat kijken nr de laatste release van Nikon : gewoon een D200 waar ze een paar vijzen hebben uitgedraaid en een goedkoper prijskaartje hebben aan vastgehangen om nog maar een ander marktsegment te kunnen aanspreken.
        No fuss, nice marketing, easy money and no evolution.

Comment

...

Automatische sensorcleaning is wel zinvol en vb geen gadget...
          Ik heb gelezen dat tijdens de "auto"-sensorcleaning bij Canon het "vuil" verzameld wordt "in een kleverige band onderaan de laagdoorlaatfilter"!...
          Op termijn gaat dat daar proper uitzien!....

Comment

Heb geen ervaring met die trillende sensor properhoud dinges, maar volgens mij zijn die systemen een beetje overroepen en zijn ze niet zo magisch zoals ze klinken... Ze zijn geen garantie om geen vuil meer op je sensor te hebben, en ze kunnen ook kapot gaan... Het vuil blijft nog altijd in het toestel, het verdwijnt niet spoorloos of zo...

Ik wissel bijna dagelijks van lens en ik heb mij nog nooit afgevraagd waarom ik nooit een camera met trillende cleaning of zo heb aangeschaft. Ik heb er nog nooit behoefte aan gehad.

Ok, ze verbeteren zeker het comfort, maar ze zijn zeker niet revolutionair!

volgens mij zijn gewoon die vuile marketing trucken met flashy en magische namen en functies die niets of weinig betekenen, nu ook de DSLR markt aan het vervuilen. Fotografie is nu voor iedereen bereikbaarder, dus ook de iets meer profesionelere markt, en de fabrikanten beseffen dat maar al te goed.
            (sensor cleaning stuff, grotere lcd's, meer vooraf ingestelde programma's, post processing op camera ipv pc,...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan
              Heb geen ervaring met die trillende sensor properhoud dinges, maar volgens mij zijn die systemen een beetje overroepen

Ik wissel bijna dagelijks van lens en ik heb mij nog nooit afgevraagd waarom ik nooit een camera met trillende cleaning of zo heb aangeschaft. Ik heb er nog nooit behoefte aan gehad.
              Da's dan persoonlijk natuurlijk. Maar dat verschillende producenten ermee afkomen, lijkt me geen toeval.

Mijn berichtje ging ook over meer dan sensor cleaning.
              Het gaat ook over full frame, VR, Dynamic Range, service, prijsstrategie,...

Comment

Zolang Canon er niet in slaagt spotmeting in de basismodellen te steken denk ik niet dat Nikon zo ver achter loopt. Technologische snufjes zijn amusant maar ik heb liever een toestel waarvan de features zich toespitsen op het maken van foto's in plaats van onderhoud, MP3, PDA, movie, GSM en noem maar op.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

VR werd geintroduceerd door Konica Minolta op DSLR (noemde en noemt AntiShake), en ook Pentax heeft dit systeem reeds.

Sony heeft het wel wat verbetert, meer niet
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                    VR werd geintroduceerd door Konica Minolta op DSLR (noemde en noemt AntiShake), en ook Pentax heeft dit systeem reeds.

Sony heeft het wel wat verbetert, meer niet
                    Weet ik. De alpha van Sony biedt in één body VR, sensor cleaning en 10 MP aan voor de prijs van 1000 euro. Da's toch innovatie, niet?

Comment

Tja, wat wil je dat we zeggen.
                      Nikon voldoet perfect aan mijn wensen want ik ben de kluns die probeert foto's te maken.
                      Probeer gerust eens een Canon of Sony, het is nog altijd de man achter de camera die het moet doen.

Full frame wens ik niet want ik wens me gelukkig met de 1,5 winst op de focal length.
                      VR in de body ? .. heb ik reeds in mijn lens.
                      Sensorcleaning ? .. vraagt mij 2 minuten met Eclipse
                      Service .. tot nu toe een 10 op 10 .. nooit te klagen gehad.
                      Prijsstrategie .. ja, da's waar, mijn apparatuur houdt zeer goed zijn waarde.

Groeten
                      The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gigi
                        Tja, wat wil je dat we zeggen.
                        Nikon voldoet perfect aan mijn wensen want ik ben de kluns die probeert foto's te maken.
                        Probeer gerust eens een Canon of Sony, het is nog altijd de man achter de camera die het moet doen.

Full frame wens ik niet want ik wens me gelukkig met de 1,5 winst op de focal length.
                        VR in de body ? .. heb ik reeds in mijn lens.
                        Sensorcleaning ? .. vraagt mij 2 minuten met Eclipse
                        Service .. tot nu toe een 10 op 10 .. nooit te klagen gehad.
                        Prijsstrategie .. ja, da's waar, mijn apparatuur houdt zeer goed zijn waarde.

Groeten
                        Van (meer) DR heb je niets gezegd. Maar ik veronderstel dat je dat ook niet nodig hebt. Dan ben jij een tevreden klant he.

Comment

Weet ik. De alpha van Sony biedt in één body VR, sensor cleaning en 10 MP aan voor de prijs van 1000 euro. Da's toch innovatie, niet?
                          Innovatie,....ik weet het niet...vb:stof is af de sensor en dan ??? maar het blijft wel in de buurt van de sensor.... dus het zou er wel eens opnieuw........maar aan alles zijn min en pluspunten......
                          Nikon Coolpix E4300.
                          Panasonic Lumix DMC-FZ5.
                          Nikon D50,

....NORMAL PEOPLE SCARE ME.....

http://www.dimnet.be

Comment

Van (meer) DR heb je niets gezegd. Maar ik veronderstel dat je dat ook niet nodig hebt. Dan ben jij een tevreden klant he.

Welk merk heeft dan wél meer DR in de categorie van de D70???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dasilva
                              Welk merk heeft dan wél meer DR in de categorie van de D70???
                              Fuji. De 5D van Canon heeft ook iets betere DR. Specifiek over D70 is er niets gezegd. Ging enkel over Nikon algemeen.

Comment

Working...
                              X