Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fz30 softw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fz30 softw

    Hej iedereen,

    ik vroeg mezelf eens af welke software die geleverd wordt bij de FZ30 eig.
    door jullie gebruikt wordt?

    Ikzelf ben momenteel al te vreden met wat picasa+noise ninja 2 kan opleveren



    (Heb het hier nog eens gezet omdat ik in software geen reacties krijg )
    Panasonic Lumix FZ30

  • #2
    Re: fz30 softw

    Hoi Sparda!
    Valt 'm mee?

    Ik gebruik
    Photoshop CS heb ik redelijk goedkoop kunnen aanschaffen in engelse versie toen CS2 op de markt kwam, maar achteraf gezien duurkoop want het is te uitgebreid en mijn engels is niet zo goed als ik dacht , maar je kan er wel heel veel mee. Misschien voor later. Eigenlijk meer geschikt voor de professionele fotobewerker, beter en goedkoper voor ons is misschien Elements of PaintShopPro. Gratis alternatieven zijn Gimp en Photofilter (twijfel aan juiste naam).
    Irfanview, kan je foto's mee bekijken en lichte bewerkingen doen, hernoemen (ook in batch), resizen (ook in batch), mailen, ... echt een aanrader! (en gratis!)
    Neat Image (ruis)
    Rawshooter Essentials 2006 (voor RAWbewerking, maar niet veel gebruikt, eigenlijk al 2x of was het nu 3x ? )
    Panoramamaker (juiste naam ken ik even niet, ik zit op kantoor en kan niet kijken, maar meegeleverd bij FZ30)
    Photofun (ook meegeleverd, maar nut volgens mij klein, enkel gebruikt voor overzetten foto's van SD naar PC)
    BDsizer (voor resizing voor publicatie hier)
    en dan nog wel iets, maar op het moment kom ik er niet op.

    Over Picasa ben ik niet zo tevreden en heb ik verwijderd. Picassa zocht alle afbeeldingen op schijf (wat ie moest doen) maar gaf dan aan dat ze er 3 tot 4 keer opstonden, wat niet waar is. In dat opzicht is Idimager véél beter.

    Comment


    • #3
      Re: fz30 softw

      Voor het downloden van de fotos gebruik ik wel die viewer van Arcsoft maar anders niks.
      Picasa gebruik ik het meest en ook de stand alone versie van neat image
      Ge weet wel dat voor de zogenaamde ruis
      Maar vindt picasa een van de betere en bij mij geen probleem,
      wil zegen dat het elke foto maar 1 x toont
      Heb er momentel nog adobe elements 2 op staan ook en dat gebruik ik ook.
      Maar enkel voor het weg gommen van bepaalde dingen.
      Bij picasa werk ik een foto bij en sla die op als kopie en dan doe ik het orgineel terug in zijn oude toestand (mits kleine aanpassing van effecten of dergelijk)
      Zodat ik het orgineel nog heb en kan spelen met die kopie
      Want in principe verandert picasa niks aan de orginele foto tenzij je het oplsaat als kopie.
      Die kopie is wel in de staat wat ge er ook mee gedaan hebt in picasa.

      Grts
      Formatje

      Comment


      • #4
        Re: fz30 softw

        Tijd voor te downloaden dus

        Ben natuurlijk tevreden over men apparaat he
        Panasonic Lumix FZ30

        Comment

        Working...
        X