Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon of canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon of canon

    ik weet dat dit een bekend dilemma is maar bij het gebruiken van de zoekfunctie vond ik enkel vergelijkingen tussen een nikon d50 en de canon eos 350d , miss is dit omdat de d80 net op "de markt" is

    probleem is het volgende , weet niet wat te kiezen (zoals zovelen)
    en twijfel dus enorm hard aangezien het een nogal dure aankoop is

    zou graag met het geld dat ik deze zomer een dslr aanschaffen en ik heb al een tijd lopen denken om een d80 aan te schaffen maar na alles goed te vergelijken ben ik aan het twijfelen geslaan , de d80 met 18-135 kitlens kost me 1300 € terwijl ik voor de 350d maar 1000€ zou moeten neertellen en voor dit geld dan 2 lenzen en een batterygrip erbij "krijg"

    dit is mijn eerste dslr en het beslist dan ook in welk merk ik voort zou gaan (canon of nikon) vandaar ook verdere twijfel , heb zo het (miss stomme idee) dat wanneer je het topmodel van beide cameras vergelijkt de 1DS mark II toch wel wat beter lijkt dan de D2xs (of ga ik hier nu helemaal de mist in)

    en dit maakt in mijn geval best wel wat uit omdat ik (als alles verloopt zoals ik het wil tenminste ) verder zou willen gaan in de "professionele" fotografie

    graag jullie hulp en sorry als ik weer maar eens in herhaling zou vallen

    grtz thomas

  • #2
    Re: nikon of canon

    Zolang je maar goed weet dat het niet bij die initiële 1000euro zal blijven. Indien je niet gehaast bent, kun je ook wachten tot Canon in oktober de opvolger van de 350D bekent maakt.

    Nikon body's zijn over het algemeen steviger gebouwd. Maar persoonlijk verkies ik dan weer Canon's.. het is eerder een persoonlijke smaak vrees ik. De verschillen zijn vaak subtiel en zelden doorslaggevend in dergelijke beslissing.

    Je zal natuurlijk voor allebei de merken voor en tegenstanders vinden die allebei deftige argumenten hebben.. je zult het spijtig genoeg voor jezelf moeten uitmaken.

    Tussen de D50 en de 350D vond ik persoonlijk de 350D de interessantste koop, maar misschien vind jij het omgekeerd.

    mvg,
    Michiel
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #3
      Re: nikon of canon

      Wat een vraag! Dit eindigt altijd slecht zo een vraag.

      Er komt dan veel commentaar en wat correct is en wat niet daaruit filteren zal voor jou geen gemakkelijke zaak zijn.

      Uiteindelijk zit je bij beide merken goed. Een fout ga je dus niet maken en de toekomst kan sowieso niemand voorspellen.

      Als je mij de vraag stelt zou ik zeggen Canon want ik vond in het verleden bij hen een systeem dat mij meer lag en vandaag de dag is dat zeker nog steeds zo. En ik heb daar honderden redenen voor. Maar deze kunnen allemaal voor jou totaal onbelangrijk zijn.

      Koop waar je het meeste zin in hebt.

      De D80 en die lens moeten alles nog bewijzen en zinnig commentaar daarover zal nog niet mogelijk zijn. De 350D zou ik nooit kopen met de 2 lenzen en bodygrip die je erbij krijgt voor 1000€. Dan koop je beter indien het goedkoop moet zijn de 350D met 18-55 en de 70-300 IS voor 1200€. En dan zie je of je de grip wilt en of je een upgrade wil doen van de 18-55 later. Valt allemaal nog steeds binnen budget en op de langere duur zal je het niet beklagen. Maar 350D zal nog wel wat zakken in prijs ook want de opvolger wordt eerstdaags aangekondigd.

      Comment


      • #4
        Re: nikon of canon

        Allebei de merken zijn evengoed, Nikonlenzen passen ook zonder adapter op Fuji bodies, dat maakt je keuze voor een andere merk body later iets groter, of dat voor jou van belang is, moet je zelf uitmaken. Je kan canonlenzen ook naar het schijnt gebruiken op andere toestellen MET een adapter dan maar ik ken echt niemand die dat doet, wat ik eigenlijk maar vrij logisch vind.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: nikon of canon

          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge
          Indien je niet gehaast bent, kun je ook wachten tot Canon in oktober de opvolger van de 350D bekent maakt.
          U bedoelt waarschijnlijk morgen.

          Oorspronkelijk geplaatst door noah
          dit is mijn eerste dslr en het beslist dan ook in welk merk ik voort zou gaan (canon of nikon) vandaar ook verdere twijfel , heb zo het (miss stomme idee) dat wanneer je het topmodel van beide cameras vergelijkt de 1DS mark II toch wel wat beter lijkt dan de D2xs (of ga ik hier nu helemaal de mist in)

          en dit maakt in mijn geval best wel wat uit omdat ik (als alles verloopt zoals ik het wil tenminste ) verder zou willen gaan in de "professionele" fotografie
          Uw beslissing op basis hiervan is niet echt terecht. Inderdaad is de sensor van de 1DsII beter dan de sensor van de D2X. En daarmee is zowat alles gezegd.
          Het perfecte fototoestel op dit moment zou een D2X zijn met een 1DsII sensor.

          Verder gaat de evolutie bij de sensoren zo vlug dat Nikon (Sony) over enkele maanden een betere sensor kan hebben dan de sensor in de 1DsII nu. Bovendien is de 1DsII niet gelijk aan professionele fotografie. Er is ook nog de Canon 1DIIn voor sport, de Canon 5D en de Fuji S3 voor studio en vooral digitaal middenformaat.


          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          Wat een vraag! Dit eindigt altijd slecht zo een vraag
          Er zou iets in de forum regels moeten staan over deze vraag.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: nikon of canon

            Oorspronkelijk geplaatst door noah

            dit is mijn eerste dslr en het beslist dan ook in welk merk ik voort zou gaan (canon of nikon) vandaar ook verdere twijfel , heb zo het (miss stomme idee) dat wanneer je het topmodel van beide cameras vergelijkt de 1DS mark II toch wel wat beter lijkt dan de D2xs (of ga ik hier nu helemaal de mist in)

            en dit maakt in mijn geval best wel wat uit omdat ik (als alles verloopt zoals ik het wil tenminste ) verder zou willen gaan in de "professionele" fotografie

            grtz thomas
            En de D3x wordt misschien wel iets beter dan de 1DS mark II n+1? Tot Canon met de markIII afkomt? ...
            Zoek eens een professionele fotograaf die zo ontevreden was van Nikon/Canon dat hij absoluut wil overstappen. Ze bestaan hoor, maar het zijn toch zeer grote uitzonderingen.

            Comment


            • #7
              Re: nikon of canon

              Oorspronkelijk geplaatst door noah
              graag jullie hulp en sorry als ik weer maar eens in herhaling zou vallen
              Lees eens volgend topic. Hier werd reeds uitvoerig geantwoord op je vraag.

              hesy.be
              BD0319BE

              Comment


              • #8
                Re: nikon of canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                De 350D zou ik nooit kopen met de 2 lenzen en bodygrip die je erbij krijgt voor 1000€. Dan koop je beter indien het goedkoop moet zijn de 350D met 18-55 en de 70-300 IS voor 1200€.
                Niets belet je om de 350D of één van de concurrenten (D50 - D70S - D80 - E-500 - Alpha - etc...) te kopen ZONDER lenzen (body dus) en er een kwalitatieve lens bij te kopen (ipv Kitlens als die niet zou voldoen)

                Als Nikon fan zou ik zeggen spaar een maandje door en ga voor de D80 of de "binnenkort te verschijnen" opvolger van de 350D

                Comment


                • #9
                  Re: nikon of canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door noah
                  .....dit is mijn eerste dslr en het beslist dan ook in welk merk ik voort zou gaan (canon of nikon) ..........en dit maakt in mijn geval best wel wat uit omdat ik (als alles verloopt zoals ik het wil tenminste ) verder zou willen gaan in de "professionele" fotografie
                  Proficiat met je diploma

                  - Je gaat nu bij een krant werken en die bezorgen je hun 'standaard-camera'. Wat je zelf gebruikte doet er niet toe.
                  - Je gaat studiowerk doen en werkt plots met een toestel met digitale rug. Je kleinbeeldcamera doet er niet toe.
                  - Je staat de eerstvolgende 5 jaar aan de ingang van de zoo. Zelfs een 4 megapixel Aldi-cam levert resultaten die goed genoeg zijn voor grootmoeder en haar kleindochter.
                  - De nu nog niet bestaande Havico camerafabrikant brengt binnen 3 jaar een 3D-camerasysteem op de markt dat zo ver zijn tijd vooruit is dat Canon en Nikon eigenaars massaal overschakelen. Je camera wordt zelfs in de kringloopwinkel niet meer aanvaard.
                  - In 2010 is foto echt 'out' - iedereen sleurt terug met een videocamera. Nikon en Canon hopen dat die modevlaag over een jaar of 6 overwaait. Je mag herinvesteren in een HDTV videocamera.

                  Tevens proficiat met je camerakeuze
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment

                  Working...
                  X