Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie wil mij helpen kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie wil mij helpen kiezen?

In een vorig topic heb ik toch een paar interessante redenen gevonden om te upgraden naar een SLR, maar ik wil me er nog niet blauw aan betalen. Ik heb een paar occasie-aanbiedingen die me wel interessant lijken, maar jullie weten allicht wel beter

het interessantste lijkt mij (wegens veel materiaal):
    NIKON D-100 Digitale Spiegel Reflex Camera Body + toebehoren
    Batterijpack MB-D100 Voor 2 EN-EL3 batterijen of AA batterijen
    Flitstoestel NIKON SB-80 DX + toebehoren
    Lens SIGMA 28-135mm D Aspherical
    voor 950 euro

ik weet dat dat een ouder toestel is, maar de set is wel erg compleet lijkt me.

Een ander is een 350D voor EUR 775,00, met zoom EF 18-55

voor een 300D (dat model vind ik niet op dcresource?) met een zelfde objectief is het EUR 450,00

dan nog een nikon D70 met
    AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3,5-4,5G IF-ED
    AF 70-300 f/4-5,6D
    Metz 28 AF-3n Digital flitser
    voor 600 euro

en deze uitroeptekentjes koop je voor 919 euro: CANON EOS 350 D + KIT OBJECTIF AF / EF-S 18-55 mm BLACK STRICTEMENT NEUF ... !!! + 1 Sac HAMA NEUF ... !!! + 1 BATTERIE NB-2LH SUPPLEMENTAIRE ... NEUVE ... !!! + 1 CARTE MEMOIRE COMPACT FLASH ... NEUVE ... !!! + POIGNEE / GRIP BG-E3 ... !!! ... NEUVE ... !!! JAMAIS EMPLOYE ... !!

iemand biedt nog een pentax istdl body alleen aan voor EUR 395,00

enfin, dit zijn gewoon de interessante dingen op ebay. De extra batterijen of battery grips vind ik wel interessant, een flits eventueel ook, al gebruik ik nu op mijn compact heel zelden de flits (liever statief bovenhalen ).
    Ik ben dus nieuw met slr's, ik heb geen idee welke van bovenstaande lenzen hun geld waard zijn en welke instapmodellen zijn. Hulp?

P.S. Biedingen lopen nog 5 dagen ongeveer, dus er is even tijd om te reageren...

Re: wie wil mij helpen kiezen?

Ik vertrouw Ebay en die veiling gebeuren niet zo. Er gaan hier waarschijnlijk mensen antwoorden die dat wel allemaal gedaan hebben en waarbij het wel goed is afgelopen.
    Maar ik zou eens kijken hier op het verkoop forum waar er soms heel interresante body's met lenzen te vinden zijn en een schappelijke prijs
    SHARPimages.be

Comment

IMHO kan je beter is uitkijken hier op BD in het onderdeel aangeboden.
      Je gaat de persoon in kwestie ontmoeten en het materiaal kunnen zien en testen alvorens te kopen. Je heb te doen met collega's fotografen.

Ik ben niet zo gek op eBay !

MVG, jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Gebruik een referentie die goed werd bevonden en degelijke prijzen aanbied om 2de hands te vergelijken. Zo'n site is bv: fotokonijnenberg
        Scherpe prijzen en je kan je equipment ook afhalen in Nederland of Turnhout.

Zo zal je zien dat de 2de handsprijzen vaak zijn toegepast op de prijs die ze enkele jaren terug hebben betaald voor het toestel en niet op de huidige nieuwe prijs.

De prijs van die 350D met kit is zowat de nieuwprijs bij Konijnenberg dus vergeet die Ebay aanbieding alvast.

Die D100 set kan je eens nieuw samenstellen met een D50 en je bent volgens mij beter af.

Baterijen verouderen en zijn dus 2de hands niet echt veel waard.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken
          Een ander is een 350D voor EUR 775,00, met zoom EF 18-55
          Body kost nieuw 599Euro (geheugenkaart)
          Kitlens (18-55) kost 75Euro (fotokonijnenberg)
          Dus das 100Euro minder splinternieuw.

mvg,
          Michiel
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

Comment

heb vandaag m'n neus even binnengestoken in mediamarkt, en inderdaad, voor de ebay-prijzen kan je evengoed een nieuw toestel kopen. Hartelijk dank voor de reacties.

Comment

heb vandaag m'n neus even binnengestoken in mediamarkt, en inderdaad, voor de ebay-prijzen kan je evengoed een nieuw toestel kopen. Hartelijk dank voor de reacties.
              En mediamarkt is niet altijd de goedkoopste...
              Ik denk dat we gerust kunnen zeggen dat fotokonijnenberg.be op elk vlak het goedkoopste is?
              SHARPimages.be

Comment

bedankt, ik heb ondertussen ook de prijzen op internet vergeleken, mediamarkt komt er inderdaad duurder uit... alvast bedankt!

Comment

bedankt, ik heb ondertussen ook de prijzen op internet vergeleken, mediamarkt komt er inderdaad duurder uit... alvast bedankt!
                  Hey,
                  Op het forum is er vandaag ook wel wat goeds gezegd over www.sdcard.be . Goedkoop op de body's enzo. Ik zou zegge ga daar eens kijken!
                  groeten.
                  SHARPimages.be

Comment

Die D70 met 2 lenzen + flitser is voor 600 wel heel scherp geprijsd. Als het te vertrouwen is, is het zeker het geld waard en daarbij is het waarschijnlijke de beste en meest compelte van de 4 opties.
                    D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

't is een soortgelijke set geworden van een andere verkoper, 900 euro voor een D70, flitser, geheugenkaart, ac-adapter, extra batterij, en 18-70 en 70-300 lenzen (en een tas) in tip-top staat.

Bedankt voor de hulp!

Comment

Als je meer wil weten over de 300D, kun je ook kijken naar de REBEL (de oude, dus niet de XT). Dit is hetzelfde toestel. Kijk maar eens op onderstaande link:

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Succes
                        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Working...
                        X