Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede set voor concertfoto's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goede set voor concertfoto's?

in duitsland vind ik de 30d body voor ongeveer 1100€ incl shipping nieuw.
    de 20d's zijn moeilijker te vinden nieuw, maar ik heb toch 1tje gevonden met de kitlens erbij voor 950€

Is het verstandiger om een body nieuw te kopen en de lens tweedehands of maakt dat eigenlijk niet veel uit?

Als muzikant zweer ik bij tweedehands gitaren enzo, maar ik ben toch wat wantrouwiger als het op electronische apparaten aankomt.

Ik ben eventueel bereid mijn prijs wat op te krikken naar 1400-1500€
    zolang ik me maar geen zorgen hoef te maken of ik wel degelijk materiaal heb en me ten volle op het fotograferen kan concentreren.

Comment

Over 2dehands lenzen moet je je geen zorgen maken. Best altijd een kijkje gaan nemen natuurlijk.. beetje uitkijken wat je koopt.

Qua lens denk ik dat de
      - 70-200 F2.8 L USM (1200euro)

De beste keus zal zijn.. probeer hem dan ook 2de hands te vinden, om in je budget te kunnen blijven.
      Canon R | Leica Q
      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
      [/COLOR]

Comment

je hebt sowieso een goeie body nodig.
        20D of 30D of zelfs 350D zijn heel goeie.

je hebt sowieso minimaal f2.8 nodig
        of dat nu 28-70 of 70-200 is maakt niet uit.

of je gaat prime: 50 f1.4 en/of 85 f1.8.
        je moet natuurlijk zelf uitmaken wat je wil.

ik denk dat je best eerst uitzoekt wat je nodig zal hebben
        en dan de termijn van aankoop laat afhangen van je koopkracht.

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm
          je hebt sowieso een goeie body nodig.
          20D of 30D of zelfs 350D zijn heel goeie.

je hebt sowieso minimaal f2.8 nodig
          of dat nu 28-70 of 70-200 is maakt niet uit.

of je gaat prime: 50 f1.4 en/of 85 f1.8.
          je moet natuurlijk zelf uitmaken wat je wil.

ik denk dat je best eerst uitzoekt wat je nodig zal hebben
          en dan de termijn van aankoop laat afhangen van je koopkracht.

mm
          Ik denk dat ik zoiezo eerst een body aankoop (ik kan als ik het goed heb, de lens van een analoge EOS gebruiken?)
          Voordeel van de 30 d tov de 20d is vooral het scherm?

daarna dacht ik eerst aan een 28-70, aangezien ik toch meestal frontstage kan geraken in middelgrote zalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iam
            daarna dacht ik eerst aan een 28-70, aangezien ik toch meestal frontstage kan geraken in middelgrote zalen?
            Dan zou ik toch eerder kiezen voor een 85mm 1.8 Bovendien gaat je budget er niet onder lijden
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
              Dan zou ik toch eerder kiezen voor een 85mm 1.8 Bovendien gaat je budget er niet onder lijden
              ben ik dan niet beperkt in mogelijkheden? qua totaalshots en closeups bedoel ik... (ik ken er maar weinig van )

Comment

ben ik dan niet beperkt in mogelijkheden? qua totaalshots en closeups bedoel ik... (ik ken er maar weinig van )
                Je hebt natuurlijk een beperktere speelruimte, maar de resultaten zijn daarom niet minder, kijk maar even hier (vanaf rij 2)
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Zat gisteren frontstage op maanrock, de 28-70 is er niet op geweest.
                  Zelfs op kleinere podia heb ik de 28-70 haast nog niet gebruikt.
                  Even ter zijde: ik heb de indruk dat je trouwens meer belang hecht aan de body dan aan de optiek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
                    Je hebt natuurlijk een beperktere speelruimte, maar de resultaten zijn daarom niet minder, kijk maar even hier (vanaf rij 2)
                    Zeer mooie beelden Mexicano
                    Zoals ik reeds voordien stelde zou ik persoonlijk ook kiezen voor vaste brandpunten. De (top)kwaliteit en de lichtsterkte zijn gegarandeerd voor een aanvaardbare prijs. Bovendien zijn dergelijke lenzen nog vrij compact
                    Croppen of bijsnijden kan achteraf geen probleem zijn met dergelijke kwaliteit.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                      Even ter zijde: ik heb de indruk dat je trouwens meer belang hecht aan de body dan aan de optiek?
                      ik heb liever een nieuwe(re) body waarvan ik zeker ben dat hij een langere tijd meegaat.
                      Maar zoals eerder gezegd, ben ik nog niet helemaal thuis in fotografie (understatement) maar we zijn hier om te leren hé

ik aanhoor jullie wijze raad vol ongeduld en leergierigheid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                        daar ga ik je dan tegenspreken
                        ik stond als security in de front op maanrock (zaterdag en zondag)
                        en ik heb wel lensen in de front gezien die kleiner waren dan de 70-200 2.8
                        er waren er zelfs een paar met een fisheye
                        bij praga khan oa waren er een paar met canon die max er een 28-75 lens opzitten hadden
                        ok de meeste hadden meestal er een 70-200 opstaan
                        maar met een 28-75 kun je evengoed uit de voeten zeker als je rekeninghoud met de cropfactor van een 20/30D

Comment

Alles hangt af van je manier van fotograferen uiteraard. Zelf hou ik ook meer van tamelijk strak, dus mijn 70-200 is de hoofdlens. Ik ken personen waarvan de 35 de standaardlens is.

btw, fotografienoob en al concertfotos trekken, dat gaat nog leuk worden in de frontstage de komende jaren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                            btw, fotografienoob en al concertfotos trekken, dat gaat nog leuk worden in de frontstage de komende jaren
                            ik ben redactiemedewerker voor een website en roadie voor een band dus ik kom zoiezo op festivals en optredens: een beter leerterrein kan je je niet wensen toch? iedereen is toch ergens begonnen?
                            Ik zal je proberen niet teveel voor de voeten te lopen.
                            (en eventuele resultaten laat ik hier natuurllijk wel zien hé )

Comment

ik ben redactiemedewerker voor een website en roadie voor een band dus ik kom zoiezo op festivals en optredens: een beter leerterrein kan je je niet wensen toch? iedereen is toch ergens begonnen?
                              Ik zal je proberen niet teveel voor de voeten te lopen.
                              (en eventuele resultaten laat ik hier natuurllijk wel zien hé )
                              Uiteraard, n/o hoor

Tis gewoon iets dat goed in de markt ligt, veel mensen staan er die beter thuis waren gebleven.

Alvast veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971
                                daar ga ik je dan tegenspreken
                                ik stond als security in de front op maanrock (zaterdag en zondag)
                                en ik heb wel lensen in de front gezien die kleiner waren dan de 70-200 2.8
                                er waren er zelfs een paar met een fisheye
                                bij praga khan oa waren er een paar met canon die max er een 28-75 lens opzitten hadden
                                ok de meeste hadden meestal er een 70-200 opstaan
                                maar met een 28-75 kun je evengoed uit de voeten zeker als je rekeninghoud met de cropfactor van een 20/30D
                                ik had het over mijn gemonteerde optiek. Fisheyes, of vanaf-28mm's zijn niet echt mijn 'ding' (op dit moment). Misschien zie ik de creatieve mogelijkheden ervan later in, samen met de ervaring. Doe mij maar closeups en krappe kaders. Voor mij persoonlijk is 70mm op een 1.6 wide genoeg. Bij het optreden van de kreuners gingen de spots in alle richtingen, was ik blij dat ik niets breeder erop zitten had
                                Last edited by yowan-kenobi; 21 augustus 2006, 20:19.

Comment

Working...
                                X