Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede set voor concertfoto's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goede set voor concertfoto's?

Alles nieuw

Canon EOS 20 D
    Canon EF-S 18-55mm
    Tamron Telezoom 70-300mm DI Macro 1:2
    1GB CF
    reservebatterij
    cameratas

Prijs: 1225€

Doel: concerten/actie foto's

Dit zou mijn eerste DSLR camera worden, ik ben er al uit dat het een 20d wordt maar ik weet niet of deze extra lens goed is voor actiefoto's?
    Last edited by iam; 20 augustus 2006, 21:54.

Re: goede set voor actiefoto's?

Camera is prima. Maar de lenzen kunnen veel beter, zeker als dit bedoelt is voor actie foto's en foto's bij slechte lichtomstandigheden. Lage F-stop (F2.8) is zeker gewenst. Indien je fotografeert zonder statief zal IS ook geen kwaad kunnen.

mvg,
    Michiel
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

Comment

Deze set lijkt me gewoon interessant vanwege de extra batterij, tas, 1GB kaart, want dat is niet goedkoop als je ze apart moet kopen.
      De lenzen kan ik eventueel direct terug verkopen (hier op het forum bv )

Welke lens raad je me dan aan? redelijke prijs; ik wil mijn totale uitgaven onder de 1250€ houden

(als iemand anders een goedkope nieuwe 20d vind, mag in duitsland zijn, mogen ze me hier altijd op attent maken )

Comment

De camera lijkt me wel geschikt, alhoewel het al een iets ouder model is en dat vermoedelijk weinig nieuw te vinden zal zijn.
        De lenzen zullen voor aktiegebruik zwaar tegenvallen vanwege gebrek aan focus-snelheid.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Re: goede set voor concertfoto's?

even de titel aangepast

Comment

indoor concertfoto's --> lichtsterke lens
            en als 't ni veel mag kosten: 50mm 1.8
            moet je natuurlijk wel vooraan staan hé
            anders een tweedehandse 70-200 mss ?
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Sorry maar onder de 1250Euro heb je geen body + lens voor snelle actie beelden, zeker niet bij slechte licht omstandigheden.

Een lens met F2.8 kost je al snel 800Euro op zich.

L
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

Comment

Een lichtsterke lens ga je zeker nodig hebben, 2.8 is eigenlijk al op't randje...
                Ik zou zeker eens aan primes zoals een 50/1.4 (of 1.8) of aan een 85/1.8 denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge
                  Indien je fotografeert zonder statief zal IS ook geen kwaad kunnen.
                  IS heeft weinig nut voor concertfotografie, tenzij het bijvoorbeeld om een klassiek concert gaat. Trouwens, met IS heb je de neiging om je sluitertijden zowiezo wat langer te houden, waardoor je (idd misschien minder bibber-onscherpte krijgt, ), meer bewegingsonscherpte van het onderwerp krijgt. Een zo klein mogelijk diafragma getal is veel belangrijker. Vaak zijn objectieven met IS ook minder lichtsterk (behalve de 70-200 2.8 IS dan, maar die kost nieuw >1700€).

Tot voorkort fotografeerde ik ook op concerten met een IS lens, (met f4.5-5.6) en sinds enkele weken met de sigma 70-200 2.8. Een wereld van verschil, in't voordeel van de sigma.

Heb ook ooit eens een 50mm 1.8 aangeschaft, maar heb ze nog nooit gebruikt (zal een dezer wel eens in de koopjeshoek belanden geloof ik). Als je maar 3 nummers de tijd hebt om te fotograferen verkies ik het flexibel bereik van de 70-200 boven primes, kwestie van niet te hoeven wisselen, tenzij je over meerdere bodys beschikt natuurlijk.

En zelfs als je vooraan kan staan, is het bereik van de 70-200 (zelfs op een cropcamera) zeer bruikbaar, en persoonlijk vind ik 50mm zelfs wat weinig. Als ik zie hoe weinig ik die 50mm of mijn 28-70 2.8 gebruik....

Mbt tot je budget van 1225€: (ik noem maar wat hieronder)
                  - tweedehands 10D + grip + batterijen: 650€
                  - tweedehands sigma 70-200 2.8 : 600€
                  en dan nog ff doorsparen voor een 2.8 groothoek, just in case
                  Last edited by yowan-kenobi; 21 augustus 2006, 11:21.

Comment

Ga opzoek naar een 20D body alleen voor 800 euro of minder.
                    Kaarten zijn enorm gezakt in prijs en kunnen geen voordeel uitmaken in een tweedehandse verkoop, je koopt nieuw een 2giga CF kaart 120 X voor rond de 45 Euro. Kies dan voor een tweedehandse EF 70-200mm F2.8 L USM van Canon, de kwaliteits lens voor alle indoor werk zowel sport als optredens. Met wat uitkijken ga je die ook voor een 850 Euro of minder vinden. Dan kan je een set hebben voor ongeveer 1750 Euro.

Als dit op deze moment nog wat duur is, zoek dan naar een 10D voor een 500 Euro, dit gaat niet echt veel aan de kwaliteit van de beelden veranderen, maar geeft je 300 Euro voordeel.

Dit is een héél goede start, later kan je nog steeds een lensje bijkopen hé.

MVG, Jeff
                    Last edited by Digipics357; 21 augustus 2006, 11:30.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Canon heeft trouwens nog een tweetal lenzen die zeer bruikbaar zijn voor concerten: de 100/2 (435 euro) en de 135/2 (940 euro). Misschien minder handig dan een zoom maar wel zeer lichtsterk.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik denk dat de beste voorstellen al gepasseerd zijn.
                        voor mij blijft een standaard set (wat lenzen betreft) zeker de f2.8 zooms.
                        zelf gebruik ik 80% van de tijd de 70-200,
                        maar soms toch ook wel eens de 28-70
                        en misschien moet ik er eens de 10-20 bijnemen ...

ik adviseer je om, als je budget beperkt zit,
                        en je toch kwaliteit wil, 2de hands te gaan zoeken.
                        een 2dehandse 10D met sigma's f2.8 28-70 EX en f2.8 70-200 EX
                        moet toch zeker kunnen binnen je budget.
                        een kaartje: €45 en extra batterij €25 en je bent goed vertrokken.

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          je koopt nieuw een 2giga CF kaart 120 X voor rond de 45 Euro
                          Waar? Voor die prijs vind ik enkel 1gig
                          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano

Op de Transcend online shop.
                              geen verzendkosten boven de 150 Euro

MVG, Jeff
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                              X