Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak DX6490

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kodak DX6490

geachte,

ik ben nieuw hier en heb al direct met een vraag ivm een camera.
    ik kan een nieuwe kodak DX6490 kopen ( in de doos, nooit gebruikt ) voor een kleine € 200. ik weet dat deze camera zeker niet de meest recente is van al, maar in de tijd toch een deftige.

ik heb niet echt een groot budget, vandaar ik me deze wil aanschaffen...

dus mijn vraag, voor dit geld, krijg ik daar dan nog een waardige camera voor?

ik gebruik nu een olympus C 220 ( redelijk oud toestel dus ) maar hij heeft zijn beste tijd gehad.
    wat ik met de camera wil doen, eigenlijk vanalles wat. zowel close up toepassingen als sport ( moto's, wegrace ).
    wat mij vooral aansprak is de 10x zoom...

graag uw mening(en) over dit aanbod.

alvast vriendelijk bedankt voor tijd en uitleg.

Jan

Re: Kodak DX6490

Oorspronkelijk geplaatst door XspinelessX
    geachte,

ik ben nieuw hier en heb al direct met een vraag ivm een camera.
    ik kan een nieuwe kodak DX6490 kopen ( in de doos, nooit gebruikt ) voor een kleine € 200. ik weet dat deze camera zeker niet de meest recente is van al, maar in de tijd toch een deftige.

ik heb niet echt een groot budget, vandaar ik me deze wil aanschaffen...

dus mijn vraag, voor dit geld, krijg ik daar dan nog een waardige camera voor?

Ik heb een jaartje gewerkt met de Kodak dx7590. Niet zoveel verschil met de dx6490. Het zijn wel goeie camera's hoor. Ik zou het zeker kopen voor €200.

Veel succes!
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Ik heb ook zo'n toestel en moet zeggen dat je voor dat geld zeker geen miskoop doet.
      Canon EOS 350D Lenzen : EF-S 18-55/3.5-5.6, EF 55-200/4.5-5.6 II USM , tamron 28-300/3.5-6.2 en canon 50mm 1.8 II en Battery-grip: BG-E3

Comment

dank je wel voor de info.

toestel is in bestelling

Comment

Heb 'in den beginne' veel plezier beleeft aan mijn ex-kodak-dx-6490
          Dit toestel heeft ermij toe aangezet verder te gaan met de fotografie. 6 maanden later had ik mijn eerste digitale reflex

Voor die prijs zou ik niet twijfelen, mooie camera, met uitgebreide controls indien je ermee kennis wilt maken.

Comment

Ik heb nog steeds de 7590, enkel een megapixel meer, maar voor de rest vrijwel identiek.

En 200€ voor dit toestel is een koopje, zeker als het nieuw is.

Ik vind het ook een prima toestel, alleen weet ik niet of ie snel genoeg is voor sport.
            Wat zeker niet lukt is direct na elkaar verschillende foto's maken. Het duurt af en toe nogal lang om de foto's op het kaartje te schrijven.

Wat ik je zeker kan aanraden is een paar extra batterijen te kopen, je vindt ze zeer goedkoop bij www.akkuinternational.de

Veel plezier ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
              Wat zeker niet lukt is direct na elkaar verschillende foto's maken. Het duurt af en toe nogal lang om de foto's op het kaartje te schrijven.
              Als ik mij goed herinner kan dit wel. Het enige nadeel is dat je EVF (zoeker) volledig zwart blijft, en je dus eigenlijk niet ziet wat je fotografeert.

Comment

Inderdaad, tijdens een 'burst' zie je niks meer op de display. En na een 'burst' van een 4-tal foto's kan je minstens een halve minuut wachten.

Als dat je niet stoort is dit een goed toestel.

Comment

thx all

dinsdag heb ik een circuitdag op spa-francorchamps.
                  het zal een test worden voor de Kodak.

hopelijk kan ik een mooi plaatje van mezelf posten dan

dank je wel voor de info!

groeten

Comment

Working...
                  X