Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e500 coming

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• e500 coming

hallo allemaal,

morgen is het grote moment eindelijk aangebroken!
    Dan gaan men vader en ik een olympus E500 met 14-45 mm lens kopen bij bartok.
    Dan kan men fotografisch "leventje" een frisse start nemen.

morgen ga ik zeker de eerste testfoto's posten.

Ik wil nogmaals alle leden bedanken die mij en andere mensen een bron van uitleg gegeven hebben zodat we er allemaal een beetje wijzer van geworden zijn

groetjes

Thomas

Re: e500 coming

Ik vrees dat het net niet het juiste moment is om deze nu te kopen, ik hoorde een gerucht dat Olympus de E500 fel gaat laten zakken van prijs... Er is sprake van 500 euro voor body en kitlens... Dit omdat Olympus volgende week een persconferentie geeft met de voorstelling van nieuwe modellen... Nuja het zijn geruchten... Mocht ik van jou zijn ik zou toch zeker nog 2 weken wachten tot Olympus z'n nieuwe modellen bekend heeft gemaakt voor Photokina... Olympus staat erom bekend om oude modellen zwaar in prijs te doen dalen bij release van een nieuw model...

Last edited by Wim; 18 augustus 2006, 23:24.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

misschien heb je wel gelijk maar gelukkig kan ik hem ipv aan € 777 al aan €635 krijgen

we zullen nog wel zien

toch bedankt van info

groetjes

thomas

Comment

gefeliciteerd ik heb deze camera ook, en ook met die 2 lenzen je hebt hier een mooie camera aan.en ik denk ook een goede koop gedaan.
        En geen sensor schoon maken dat hoeft niet.

en ik heb er trouwens ook niet zo veel voor betaald,je kan wel blijven wachten steeds op nieuw uitgekomen artikelen.
        En als er een nieuwe olympus camera komt zal dat wel in 2007 zijn.

Comment

Persoonlijk zou ik 2 weken voor Photokina geen nieuwe DSLR meer kopen. Meestal worden daar nieuwe modellen geintroduceerd en kun je de "oude" voor een zacht prijsje kopen.
          Nikon D70 | 18-70 | 50 | 50-500 | SB800 |

Comment

vandaag zijn men vader en ik naar bartok gestapt.
            Na opzoekwerk had ik bij foto konijneberg de e500 aan 635 euro gevonden en ik had er een afdruk van gemaakt als bewijs.
            maar bij bartok deden ze een klein deel van de prijs af. (€ 721 i.p.v. € 777)
            met als verschil 1 jaar garantie meer en één uur fotocursus.

Nu na even zoeken heb ik op de site van foto konijnenberg heb ik gezien dat je voor een meerprijs van € 90 in totaal 4 jaar garantie krijgt i.p.v. 1 jaar.

in totaal komt de camera dan op € 725 met de 4 jaar garantie.
            Nu is het nog wikken en wegen voor welke we gaan.

Heeft iemand trouwens ervaring met foto konijnenberg en hun leveringsmethoden enz?

En wat is Photokina eigenlijk? Een beurs of zo ?

Comment

With new topics, a new cycle and new dates, photokina demonstrates the rapid development of the imaging industry.

Klopt is de grootste fotografiebeurs ter wereld, is en is om de 2 jaar... Iedere fabrikant wacht meestal af tot Photokina of PMA (in Orlando, deze beurs is jaarlijks) voor ze een nieuw product aankondigen.

Nuja, als de E500 nu echt je ding is... tegen dat nieuwe toestellen beschikbaar zijn kan het al snel december zijn...

Konijnenberg is betrouwbaar hoor, ze hebben nu ook een winkel in Turnhout... Die 4 jaar garantie vind ik wel interessant...

wim
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Proficiat met je aanwinst en veel fotoplezier
                Mvg,
                Marijn

My Flickr

Comment

Een dikke proficiat met de aankoop.

Ik heb sinds een 3-tal weken ook de E500, wel de kit met de 2 lenzen (ook het overwegen waard hoor) Het is werkelijk een zeer solid toestel. Ik heb maanden de markt in de gaten gehouden en alles gelezen en bestudeerd. Het toestel kwam er steeds als beste uit. De enige echte konkurrent, de D50 viel uit de boot wegens de mindere mogelijkheden en de iets mindere standaardlenzen.
                  Het zal wel wat zelfstudie vragen en het boekje dat erbij zit is niet zo'n klepper. Ook de kunst van de fotografie ga je moeten bestuderen. Maar zoals bijna iederen, de Auto-stand zal uw beste vriend zijn de eerste weken. Best ook eerst kijken of je de recentste firmware hebt. Mijn gans nieuw toestel heb ik onmiddellijk moeten upgraden als ik de nederlandse taal wou.

Ik heb mij een kleinigheidje als optie besteld (omdat ik de geheugenkaart gratis kreeg) : een grotere oogschelp (ME 1) voor zo'n 49 euro.
                  Als we een beetje kritisch mogen zijn : de zoeker valt wat klein uit, vooral als je manueel ooit zou willen scherpstellen.

Sukses
                  Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

ALs ik het goed begrijp is er nog geen aankoop, dus geen aanwinst?

Comment

nee
                      er is nog geen aankoop
                      Maar in de loop van de week ga ik hem toch bestellen.
                      Ik vind het trouwens een lekker in de hand liggen toestel
                      In de winkel hebben we het toestel eens mogen gebruiken (stond wel niet op want de baterij was plat) -> op zich vind ik de oogschelp niet echt te klein als ik vergelijk met mijn huidige camera Maarja dat hangt van mens tot mens af

Thomas

Comment

Hoi,

Een dikke proficiat met je "bijna" aankoop, ik heb ook een Olympus E500 een dikke maand geleden gekocht.

Ik twijfelde ook tussen Bartok en Fotokonijnenburg.
                        In Hasselt zei een verkoopster, als ik hem ergens beterkoop
                        vond dan bij hun paste ze hun prijzen aan, dat moesten ze
                        natuurlijk geen 2 keer zeggen

Daarmee zei ik, bij Fotokonijnenburg idd veel beterkoop dan bij hun !!!
                        Zei naar de baas, ik kreeg hem aan dezelfde prijs dan Fotokonijnenburg
                        met een 1 gig kaartje erbij

Toen ben ik hier in het dorp geweest, daar heb ik hem nog beterkoop gekregen dan bij fotokonijnenburg (en Bartok) met 2 lenzen erbij + gratis de tas van Olympus + 1 gig ultra kaartje erbij, en omdat ik op mijn 2e lens moest wachten mocht ik nog kiezen voor ofwel een 2e ultra III kaartje van 1 gig of een extra originele batterij van Olympus

Als dat geen service is, ge kunt beter eens rondkijken voor aleer ge beslist, ge kunt zo goede zaken doen

Ik moet zeggen, ben zéér tevreden van het toestel, heb lang getwijfeld tussen Nikon D70's of dit

Comment

Welk dorp en aan welke prijs ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THOKY Bekijk bericht

Nu na even zoeken heb ik op de site van foto konijnenberg heb ik gezien dat je voor een meerprijs van € 90 in totaal 4 jaar garantie krijgt i.p.v. 1 jaar.

in totaal komt de camera dan op € 725 met de 4 jaar garantie.
                            Nu is het nog wikken en wegen voor welke we gaan.
                            Fabrieksgarantie in België (Europa?) = 2 jaar voor particulieren en 1 jaar voor een bedrijf

Dus wss 2 jaar garantie "standaard"

Dit even ter info
                            *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk bericht
                              Fabrieksgarantie in België (Europa?) = 2 jaar voor particulieren en 1 jaar voor een bedrijf

Dus wss 2 jaar garantie "standaard"

Dit even ter info
                              In de praktijk is dit zeer moeilijk af te dwingen naar het schijnt. Als men ze je niet geeft blijkt het zeer moeilijk ze toch te verkrijgen.
                              Ik weet het, het zou niet zo mogen zijn.

En Thoky,

Ik zou ook nog even wachten tot na photokina, wie weet kan je dan met je budget wel een extra lensje of flitser kopen.
                              Natuurlijk, wachten heeft niet altijd zin. Ik heb hier een thread uit een pc-hardware forum (maar is ook hier van toepassing) waarin uitgelegd wordt wanneer het zinvol is om te wachten:

Bekijk je tv-programma's, films en series rechtstreeks live of uitgesteld in replay, raadpleeg je tv-gids en geniet van exclusieve inhoud over sport, films, series ... Proximus Pickx is beschikbaar op al je schermen: pc, smartphone, tablet en tv.

En nu zitten we op zo'n punt om te wachten. Er bieden zich hoogstwaarschijnlijk nieuwe introducties aan.

Mvg
                              Last edited by Scientist; 7 september 2006, 19:22.

Comment

Working...
                              X