Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koopadvies gevraagd: compact digitaal toestel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koopadvies gevraagd: compact digitaal toestel.

Hallo,

ik zoek een toestel om mijn Canon IXUS 50 op te volgen.
    We zijn naar Barcelona op reis geweest en hebben daar vele foto's getrokken. Enkele weken later is een bevriend koppel ook naar daar geweest en hun foto's zijn veeeel mooier. De kleuren zijn echt super.
    Hun toestel was een oud Fuji-tje met 2mp.

Canon is gekend voor zijn levendige kleuren dus ja... blijkbaar zijn er toch nog leuke alternatieven.

Ik zoek dus:
    -een toestel + 5MP
    -compatibel met SD
    -graag 4x zoom
    -niet TE groot
    -goede lens met goede kleurweergave
    Last edited by Testedoene; 19 augustus 2006, 08:54.

Re: Gezocht: compact digitaal toestel.

Verkeerde rubriek.

zet eens in gezocht.

Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Re: Gezocht: compact digitaal toestel.

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
      Verkeerde rubriek.

zet eens in gezocht.

Gr kees
      'k Heb het verkeerd geformuleerd.
      Ik zoek wel degelijk een nieuw toestel en geen occasie.
      Ff kijken om de titel aan te passen.

Comment

Re: Koopadvies gevraagd: compact digitaal toestel.

Wat er is mis met de kleuren van je huidige IXUS ?

Ik heb zelf een IXUS 750 en ik vind de kleuren daar best OK, en ik verwacht toch niet al te veel verschil tussen beide .

Misschien dat je iets meer aandacht moet geven aan de nabewerking, bij mij is de IXUS een speeltje om altijd bij te hebben, al mijn ander beelden maak ik met DRLR body's, misschien vandaar dat een bewerking van een beeld mij als normaal overkomt.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Wat er is mis met de kleuren van je huidige IXUS ?

Ik heb zelf een IXUS 750 en ik vind de kleuren daar best OK, en ik verwacht toch niet al te veel verschil tussen beide .

Misschien dat je iets meer aandacht moet geven aan de nabewerking, bij mij is de IXUS een speeltje om altijd bij te hebben, al mijn ander beelden maak ik met DRLR body's, misschien vandaar dat een bewerking van een beeld mij als normaal overkomt.

MVG, Jeff
          Dat kan idd wel de reden zijn. Ik ben niet echt vertrouwd met beeldbewerking. Ga deze namiddag eens kijken om me in te schrijven voor een cursus te volgen in avondschool....
          Hij gebruikt echter ook geen beeldbewerking om zijn foto's te laten schitteren. Vooral de lucht en contrastrijke foto's komen bij hem beter over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Testedoene
            Dat kan idd wel de reden zijn. Ik ben niet echt vertrouwd met beeldbewerking. Ga deze namiddag eens kijken om me in te schrijven voor een cursus te volgen in avondschool....
            Hij gebruikt echter ook geen beeldbewerking om zijn foto's te laten schitteren. Vooral de lucht en contrastrijke foto's komen bij hem beter over.

Probeer de "Vivid" instelling op de Ixus is ;

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

hallo meschien is de canon S3IS wat voor je ik heb hem deze week gekocht en ben er zeer tevreden mee mooie foto's.

Comment

ixus 50 is een mooi toestelletje, maar natuurlijk zijn er beter...

de s3 is van canon is inderdaad een zeer goed toestelletje, maar wel groter/duurder...

ook een aanrader is de panasonic lumix tz1, vrij compact toestel, image stabilizer, en 10x optische zoom!

Comment

Heb zelf met deze vraag gezeten en ben dan naar Fuji S 9500 overgestapt.
                  Fantastisch toestel.
                  Een aanrader !

Comment

Working...
                  X