Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude tamron lens 200mm op A100 of EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oude tamron lens 200mm op A100 of EOS 350D

Beste,

Via mijn vader die nog een analoge fototoestel had type PRATICA LB ben ik in het bezit gekomen van een TAMRON lens 200mm met pentax vatting.

Nu werkt dit fototoestel al een tijdje niet meer en wil ik graag naar een digitaal DSLR toestel gaan waar ik hopelijk deze lens op kan gebruiken eventueel met behulp van een tussen ring.

Aangezien mijn budget +/- 1000€ bedraagt had ik gedacht aan een SONY A100 of EOS 350D...

Kan ik bij 1 van deze toestellen gebruik maken van bovenstaande lens.

Het juiste type is TAMRON 200mm 1:3.5 f 200 diameter 62mm...is dit een nog degelijke lens voor digitaal te gaan??

Als er eventueel andere merken zijn waar deze lens op past hoor ik het ook graag...

alvast bedankt voor het advies.

mvg,

Re: oude tamron lens 200mm op A100 of EOS 350D

als de vatting een P42 is (schroef, m.a.w.)
    kun je mist een adapter de lens perfect op die cam's gebuiken.
    zij het wel dat dan alles volledig manueel moet (diafragma, focus, ...).
    zo moeilijk zijn die adapters niet te vinden,
    en mits een goeie lens, verlies je eigenlijk geen kwaliteit.
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Re: oude tamron lens 200mm op A100 of EOS 350D

Probleem is dat de lens handmatig werkt.
      Dat houdt in dat je zelf diafragma instelt, en scherpstelt.
      Bij de huidige camera's stuurt de camera het diafragma aan. Dat houdt in dat ofwel de camera een diafragma kiest op basis van de hoeveelheid licht. Hoe dat gaat werken weet ik niet. Daarnaast zul je handmatig scherp moeten stellen. Kortom, je zult in vergelijking met de lens die je bij je camera koopt een hoop zelf moeten gaan doen.
      Je zou eens bij een foto zaak kunnen informeren hoe deze lens zich gedraagt op een Pentax digitale spiegelreflex. Pentax heeft ook digitale spiegelreflexen die interessant zijn. Overigens geldt dan nog steeds dat de 200 mm handmatig ingesteld zal moeten worden. Maar binnen je budget heb je met de Pentax nog ruimte een extra objectief te kopen.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
      X