Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit foto's fz7 Panasonic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kwaliteit foto's fz7 Panasonic

hallo allemaal,

gisteren heb ik de FZ7 gekocht van Panasonic in Mediamarkt. Ik trek enorm graag foto's met de OIS en dat is dan ten op zichte van mijn vorige h1 positief. Ook de menu's en de knoppen liggen en scrollen goed. Foto's nemen gaat enorm snel (1.0 GB Sandisk Ultra II SD-kaartje= 9mb/s) en goed.
    Maar toen ik hem vandaag aan de computer sloot was ik wat ontgoocheld: de kwaliteit van de foto's. Je ziet niet veel ruis (op iso100) maar wél enorm veel blokjes. Ook bij TIFF, dit zou toch niet mogen? Hier alvast een testfoto (6mp in HOOG-JPG) Ik weet niet hoor, maar overal lees je dat de FZ7 even goede foto's (met weliswaar ruis) trekt als de h1...
    [IMG]deze foto heb ik verwijderd[/IMG]
    graag reacties omtrend kwaliteit...

bedankt,

arno
    Last edited by arnodepachter; 16 augustus 2006, 15:10.

Re: kwaliteit foto's fz7 Panasonic

Ik zou eerst de grootte eens aanpassen aan de normen die hier heersen en dan vragen naar een beoordeling op kwaliteit.

Je zit er ongeveer 10X overheen.

De MODjes gaan werk hebben.
    Groetjes
    ----JO

Comment

Eerstens, de maximum grootte van een foto die je hier post is langste zijde 900 pixels en 200 Kb. Hiervoor kan je Bdsizer gebruiken en die vind je hier.

Dringend aanpassen of de foto wordt verwijderd "van ambtswege" door de MOD's

Tweedens: wat bedoel je met blokjes?

Comment

Exuseer he maar die foto is wel gemaakt op ISO 200
        En die blokjes dat is ruis
        Maar mag ik vragen hoe groot je die foto wil afdrukken
        Als je op A4 laat afdrukken zal er en betje ruis op blijven staan,
        maar die is wel een beetje aan te passen door neat image er eens op los te laten
        Of en ander antie ruis progy, er zijn er wel een hoop.
        Maar als je de fotoafdrukt op een 10x15 formaat zal er van die ruis (blokjes) niks
        meer te zien zijn hoor
        Maar ale gekheid op een stokje verklein eerst de foto maar tot maximum 900 op de grootste zijde en maximum 200 Kilobite
        Anders wordt je foto verwijdert door de burgerwacht (Modjes )
        en dan kunnen anderen U niks vertellen want ze zien niks meer

Grts
        Formatje

Comment

hallo,

het spijt me van de grootte van de foto, deze heb ik verwijderd omdat ik al antwoord heb op mijn vraag...
          dus dat wil zeggen dat ik al spontaan ruis krijg op ISO200? die 'noise reduction' is dan ook geen oplossing, want dan krijg ik 'blurry foto's'
          ik had toen zelf ook een foutje gemaakt; de foto was genomen met OIS mode 1, die sowieso méér flou is dan mode 2, ook stond de scherpte van de foto (niet de kwaliteit) op (std. = standard), nu op high...
          bedankt voor de reacties,
          arno

Comment

Working...
          X