Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon overschakelen naar Canon !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

    Even rationeel blijven.
    Wat zou het je mogen kosten ?
    De zoom die je zal missen gaat je veel meer kosten dan een groothoekje erbij.
    Full frame pack kost dus duurder. Zowel body is duurder als de som van de lenzen om een bereik te hebben van 18 tot 600mm.

    Kwalitatief zal het verschil klein zijn.
    Tenzij een beetje minder of meer dof je 2.000 euro waard is.
    The Sky is the limit. Digital Gigi

    Comment


    • #62
      Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

      Oorspronkelijk geplaatst door Gigi
      Even rationeel blijven.
      Wat zou het je mogen kosten ?
      De zoom die je zal missen gaat je veel meer kosten dan een groothoekje erbij.
      Full frame pack kost dus duurder. Zowel body is duurder als de som van de lenzen om een bereik te hebben van 18 tot 600mm.

      Kwalitatief zal het verschil klein zijn.
      Tenzij een beetje minder of meer dof je 2.000 euro waard is.
      Ik denk niet dat er hier al veel geweest zijn die komen beweren dat FF niet duurder is. Maar het is maar goed dat je kiest voor 600 mm. Het prijsverschil zou met bijv een bereik van 14-300 mm al anders zijn he. Nu ja 14 mm is niet mogelijk met nikon voor het moment. Laat ons dan eens zien met de fisheyes in de plaats. FF ong 10% duurder. Lijkt mij nu niet echt een onoverkomelijk verschil. Zoals altijd kijk naar wat jij wil.

      Comment


      • #63
        Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Ja hoor al onze toestellen condeseren gewoon kapot. Het is wel raar dat die 7 jaar oude digi van mij nog steeds werkt met al die condensatie.
        En filmcamera's geen elektronica Jongens toch...Waarom hebben die dan eigenlijk een batterij nodig
        Mijn filmcamera's hebben geen batterijen. En de latere filmcamera's die ik ondertussen heb verkocht kostten geen 3000 EUR, net zo min als jouw 20D. Jij vindt een 5D te duur om te kopen, ik vind dat gezien de prijs die ik er voor betaald heb hij eigenlijk die extra verzekering nodig heeft


        Die zegt niks over marktaandeel dus daar heb ik niet veel bron aan.
        Toch wel, lees maar. Nikon heeft marktaandeel terug gewonnen; niet veel, maar alle kleine beetjes helpen
        Ja dagelijks met dergelijke dingen bezig. Maar mijn baas gaat het echt niet erg vinden hoor als mijn concurrent een maand of 2 beter doet zolang ik op jaarbasis (en das dan een fiscaal jaar) nummer 1 blijf en mijn marktaandeel niet zakt. Als je +4 jaar moet wachten op een upgrade is het toch niet verwonderlijk zeker dat je veel verkoopt wanneer je uiteindelijk een stap vooruit maakt.
        Het gaat naast Economies of Scale ook over Shelf Space (we spreken over consumergoods). Hoe meer je verkoopt , hoe meer uitstalraamoppervlak je krijgt en hoe makkelijker je verkoopt.
        Canon vindt het zelfs nodig om te reageren op de tegenvallende cijfers bij de introductie van de Sony A-100, en als je goed leest lees je dat Canon ten alle prijze een marktaandeel van 45% wil houden. Als de DSLR markt volgend jaar de erg optimistische verwachtingen niet volgt, dan breekt er volgend jaar een prijzenoorlog uit (tenzij de Jappen onderling aan kartelvorming doen). Op dat moment zijn voor een product met voornamelijk vaste kosten de verkoopsvolumes van enorm belang.

        Yep het zou wel eens zo lang kunnen duren. Ik dacht nooit dat ze die markt zo maar weg zouden geven maar na die FF whitepaper gelezen te hebben blijkt dat het nog wel eens lang te kostelijk en dus niet competitief zou kunnen zijn voor hen.
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #64
          Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Mijn filmcamera's hebben geen batterijen. En de latere filmcamera's die ik ondertussen heb verkocht kostten geen 3000 EUR, net zo min als jouw 20D. Jij vindt een 5D te duur om te kopen, ik vind dat gezien de prijs die ik er voor betaald heb hij eigenlijk die extra verzekering nodig heeft
          Dat is je volste recht om dit te denken maar dat maakt het echt nog geen noodzaak.

          Toch wel, lees maar. Nikon heeft marktaandeel terug gewonnen; niet veel, maar alle kleine beetjes helpen
          Nope staat nergens in dat ze marktaandeel gewonnen hebben. Enkel dat ze willen nummer 1 worden en dat de D80 daar essentieel voor is. Ik denk dat hij problemen gaat krijgen om dat waar te maken. Maar tja toen hij dat zei was de 400D er nog niet he.
          Het gaat naast Economies of Scale ook over Shelf Space (we spreken over consumergoods). Hoe meer je verkoopt , hoe meer uitstalraamoppervlak je krijgt en hoe makkelijker je verkoopt.
          Je kan die shelf space altijd kopen ook hoor. Maar hoe meer je verkoopt hoe meer men van jouw verwacht en hoe meer shelf space je dus waarschijnlijk hebt. Dat geeft nu wel niet automatisch meer verkoop maar kom.
          Dergelijke overeenkomsten maakt men op jaarbasis. Het belang van 1 a 2 maanden meer marktaandeel van een concurrent is zoals ik dus al zei niet zo belangrijk.

          Canon vindt het zelfs nodig om te reageren op de tegenvallende cijfers bij de introductie van de Sony A-100, en als je goed leest lees je dat Canon ten alle prijze een marktaandeel van 45% wil houden. Als de DSLR markt volgend jaar de erg optimistische verwachtingen niet volgt, dan breekt er volgend jaar een prijzenoorlog uit (tenzij de Jappen onderling aan kartelvorming doen). Op dat moment zijn voor een product met voornamelijk vaste kosten de verkoopsvolumes van enorm belang.
          Het leek mij meer een antwoord op een vraag van een journalist tijdens D400 launch ipv een statement van canon. Maar das niet belangrijk.
          Maar vind jij het niet ongeloofelijk dat canon de pretentie kan hebben om te zeggen dat ze minimaal 45% van de DSLR markt willen hebben. Dat is verschrikkelijk hoog. En de laatste jaren zaten ze daar dus meestal boven. De prijzenoorlog komt er zeker maar met zo een marktaandeel hebben ze denk ik nog verdomd veel reserve. Hopelijk steken ze die in ontwikkeling.
          [/QUOTE]

          Comment


          • #65
            Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

            Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Dat is je volste recht om dit te denken maar dat maakt het echt nog geen noodzaak.
            Een enquêe op FM onder 5D eigenaars schoof dit als één van de belangrijkste gebreken naar voor. 5D eigenaars vinden het dus een probleem


            Nope staat nergens in dat ze marktaandeel gewonnen hebben. Enkel dat ze willen nummer 1 worden en dat de D80 daar essentieel voor is. Ik denk dat hij problemen gaat krijgen om dat waar te maken. Maar tja toen hij dat zei was de 400D er nog niet he.
            Er was in het artikel sprake van een stijging van het marktaandeel , maar het artikel is niet langer on-line...

            Je kan die shelf space altijd kopen ook hoor. Maar hoe meer je verkoopt hoe meer men van jouw verwacht en hoe meer shelf space je dus waarschijnlijk hebt. Dat geeft nu wel niet automatisch meer verkoop maar kom.
            Dergelijke overeenkomsten maakt men op jaarbasis. Het belang van 1 a 2 maanden meer marktaandeel van een concurrent is zoals ik dus al zei niet zo belangrijk.
            Het leek mij meer een antwoord op een vraag van een journalist tijdens D400 launch ipv een statement van canon. Maar das niet belangrijk.
            Maar vind jij het niet ongeloofelijk dat canon de pretentie kan hebben om te zeggen dat ze minimaal 45% van de DSLR markt willen hebben. Dat is verschrikkelijk hoog. En de laatste jaren zaten ze daar dus meestal boven. De prijzenoorlog komt er zeker maar met zo een marktaandeel hebben ze denk ik nog verdomd veel reserve. Hopelijk steken ze die in ontwikkeling.
            Canon heeft een belangrijk kostenvoordeel tov haar concurrenten. Door het hanteren van de prijs kunnen ze hun marktaandeel makkelijk bijsturen.
            En eerlijk gezegd hoop ik dat ze een oplawaai van jewelste krijgen, zodat ze eindelijk stoppen met hun pretentieuze houding en veel sterk doorgedreven markt/productsegmentatie waarbij ze het lef hebben om te zeggen : wij zijn de grootste, wij doen wat we willen.
            Misschien gaan ze wel eens naar hun klanten luisteren. Ook echte firmware updates met uitgebreide functionaliteit invoeren
            Enfin, misschien was de introdcutie van een spotmeter op de 30D een eerste positief teken, maar ik hoop dat Sony en Nikon Canon eens van hun voetstuk halen

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #66
              Re: Van Nikon overschakelen naar Canon !

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Een enquêe op FM onder 5D eigenaars schoof dit als één van de belangrijkste gebreken naar voor. 5D eigenaars vinden het dus een probleem
              Tja als dat al zo is dan is er eigenlijk een interessantere vraag. Hoeveel hebben er al een probleem mee gehad? Ik durf te wedden niet veel.

              Er was in het artikel sprake van een stijging van het marktaandeel , maar het artikel is niet langer on-line...
              Staat nochtans ook nergens in de sites die er verslag van uitbrengen. En dat artikel nu al weg? Stonden ze er dan nu al niet meer achter?

              Canon heeft een belangrijk kostenvoordeel tov haar concurrenten. Door het hanteren van de prijs kunnen ze hun marktaandeel makkelijk bijsturen.
              En eerlijk gezegd hoop ik dat ze een oplawaai van jewelste krijgen, zodat ze eindelijk stoppen met hun pretentieuze houding en veel sterk doorgedreven markt/productsegmentatie waarbij ze het lef hebben om te zeggen : wij zijn de grootste, wij doen wat we willen.
              Misschien gaan ze wel eens naar hun klanten luisteren. Ook echte firmware updates met uitgebreide functionaliteit invoeren
              Enfin, misschien was de introdcutie van een spotmeter op de 30D een eerste positief teken, maar ik hoop dat Sony en Nikon Canon eens van hun voetstuk halen
              Het hangt fel van de concurrent af of ze een kostenvoordeel hebben of niet denk ik. Tov Sony/panasonic denk ik hebben ze er geen. En tja de hoogste verkoop kan daar ntueel wel voor zorgen, maar dat moet je verdienen.

              En elk merk heeft zaken waar over te klagen valt. Ik vind dat canon heel goed luistert. 30D is eigenlijk een 20D maar op de punten waar de mensen over klaagden is ie wel degelijk verbetert. Canon heeft daar toch wel geluisterd naar zijn klanten. Er zijn natuurlijk zaken die altijd anders/ beter kunnen maar dat is bij iedereen het geval. Misschien is canon daar wel wat slechter misschien ook niet.
              Maar wat sterke concurrentie zie ik ook graag komen want momenteel zijn ze te sterk. En eerlijk gezegd ik denk niet dat ze dat kunnen houden.

              Comment

              Working...
              X