Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn testfoto's Canon Powershot S3 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn testfoto's Canon Powershot S3 IS

Hoi,

Gisteren dan toch de knoop doorgehakt. Een Canon Powershot S3 IS gaan uittesten en ook een spiegelreflex. Ik zag mezelf nog niet direct lenzen verwisselen , terug leren door het venstertje kijken, en met een ganse bagage rond te sleuren op reis (heb anders al genoeg mee), dus ben van m'n drang af om een spiegelreflex te kopen.
    Heb dus gisteren en vandaag wat testfoto's genomen (het meeste was ik al gewoon van mijn canon G3) van nietsvermoedende katten en bloempjes. Hier komen er enkele (niet bewerkte, alleen een crop gemaakt):

Met de functie kleur selecteren en de rest zwart wit. Toffe functie,geldt evenwel alleen als je een onderwerp in een dominerende kleur wil behouden en de rest in zwart wit. Als er meer dan twee dominerende kleuren zijn, is dit niet echt nuttig. Hetzelfde geldt voor de kleurverwisselaar. Je bent beter af in een beeldbewerkingsprogramma. Leuke gadgets, maar nog beter zou zijn indien je het scherpgestelde onderwerp in kleur kon behouden en de rest in zwart wit.

Het veranderen van de kleurinstellingen is ook wel nuttig, maar als je je plan weet te trekken in een programma zoals Photoshop ben je daar beter mee af. Maar ik vind het wel goed dat je bv. de kleurinstelling levendig kunt omzetten naar neutraal etc.

Ingezoomd op de poes en dan een crop genomen van het resultaat. Ik sta er eigenlijk paf van hoe scherp de snorharen worden genomen en niet meevervagen in de achtergrond.
    Het uitlichten van het onderwerp t.a.v. de achtergrond gaat supergoed!

Tot slot nog een macrootje met de functie super macro. Er is dan een crop genomen van het centrum van het bloempje. Een beetje bewogen, maar geeft toch een idee...

Ik ben er echt content mee. Vergeleken met de G-powershot (mijn eerste digi is een G3) reeks zijn de meeste functies nagenoeg hetzelfde, alleen zijn hier en daar de knopjes wat veranderd of verplaatst, zoals bv een rechtstreeks iso knopje.

Die beeldstabilisatie is ook wel een groot verschil met de G-reeks. En de zoom uiteraard ook. De digitale zoom laat toe tot 48x te gaan, maar dan zie je wel een korrelig resultaat, maar ja de G3 had dat al bij 11x.
    Ik dacht eerst dat dit niet zo een groot verschil ging uitmaken, maar dat is het wel.

Die testfoto's zijn gewoon maar enkele fotootjes die ik als ongeoefende amateur heb genomen, maar vond het toch wel interessant om ze te delen met mensen die eventueel ook overwegen dit toestel aan te kopen.

Meer info vind je op mijn album: http://www.pixagogo.com/8062855181 en in de showcase onder dieren (poes).

Re: Mijn testfoto's Canon Powershot S3 IS

Mooie resultaten, ook die van je album. Ziet er inderdaad een goed toestel uit, en eigenlijk niet zo duur.

Comment

vergeet digitale zoom!
      best is digitale zoom uit te zetten en enkel de optische te gebruiken

on PS of windowsviewer kan je 1000 keer inzoemen totdat je een mooie pixelbrij hebt!
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Mooi !!

Ik heb vorige week ook een S3 IS gekocht maar dit krijg ik nog niet klaar ...
        Kan je me misschien je camerasettings voor de 2de foto laten weten ? Hoe ver zat je ervan af ?? Ik krijg het niet voor mekaar mijn onderwerp scherp naar voren te laten komen.

Alvast bedankt,
        Peter

Comment

@ Platho:

Pixels: 2112 x 2816
          Sluitertijd 1/60 sec
          F: 3,5
          Focuslengte 64 mm (zoombereik in digitale cijfers werd niet weergegeven in eigenschappen (bv. 3 x zoom))

Ik zat er een drietal meter af en heb dan van het origineel een 4 x 3 afbeelding uitgesneden, zodat ik alleen het hoofd had als omkaderde foto.

Gewoon scherp gesteld op de kat, zodat al het andere irrelevant is.
          Was de werking van de camera al gewoon omdat ik ook nog een Canon G3 had. Wat oefenen en je bent er zo mee weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robby
            Pixels: 2112 x 2816
            Sluitertijd 1/60 sec
            F: 3,5
            Focuslengte 64 mm (zoombereik in digitale cijfers werd niet weergegeven in eigenschappen (bv. 3 x zoom))
            Thanks, maar weet je ook nog welke stand je gebruikt hebt ? Av, Tv, M, ?? Maw, wat heb je zelf ingesteld en wat ging automatisch ?

Sorry voor de vele vragen maar ik heb het gevoel op deze manier het meeste te leren.

Hier trouwens een probeersel van mezelf ...

dus als je nog (door anderen niet vermelde) tips hebt hoor ik het graag,

Gr,
            Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platho
              Thanks, maar weet je ook nog welke stand je gebruikt hebt ? Av, Tv, M, ?? Maw, wat heb je zelf ingesteld en wat ging automatisch ?

Sorry voor de vele vragen maar ik heb het gevoel op deze manier het meeste te leren.

Hier trouwens een probeersel van mezelf ...

dus als je nog (door anderen niet vermelde) tips hebt hoor ik het graag,

Gr,
              Peter
              Ik weet niet meer welke instelling ik genomen heb, ik vind het ook niet terug in de eigenschappen van de foto. Waarschijnlijk de P stand of de Portrait stand.

Comment

Working...
              X