Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm canon powershot A430

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje ivm canon powershot A430

Hallo

Ik heb dus sedert twee dagen een canon powersgot A430. Achteraan het toestel,als je op het pijltje naar links duwt zou er een bloemetje (macro) of bergen (infinity) moeten verschijnen. Als ik erop druk verschijnt enkel een bloemetje, als ik dan nogmaals druk verdwijnt het bloemetje terug. Maw ik krijg dus het pictogrammetje van de bergen niet op mijn lcd scherm. Het zou mij ten zeerste verbazen mocht er iets aan mijn camera kapot zijn. Iemand een idee hoe ik die bergen op mn lcd scherm kan krijgen (maw de infinity mode kan inschakelen? Of wat ik verkeerd doe (de handleiding zegt: when you press...it appears...)?

handleiding: The arrow left button switches the camera to Macro mode when pushed once, and to the infinity focus mode when pushed again.

als ik één maal druk verschijnt dus het bloemetje maar als ik nogmaals druk verdwijnt het bloemetje (normaal zouden bergen dus moeten verschijnen)

Ik hoop echt niet dat hij kapot is...nu ik op vakantie vertrek...

Is er iemand die deze camera heeft? (of eventueel een andere powershot)

Ik begin het ergste te vrezen. Koe kan die functie nu niet werken bij een nagelnieuwe camera...pffff...dat wordt terugzenden naar canon...damn...echt een domper op mijn aankoopvreugde...een reis zonder camera dan maar...

update: het lukt wel de bergjes te krijgen als ik hem op manueel zet. Is dat normaal dat dit enkel in die mode lukt ?
    is er iemand die kan bevestigen dat je de bergen (infinity of oneindig) enkel krijgt in de manuele mode?

alvast bedankt!
    Last edited by Ral; 12 augustus 2006, 20:45.

Re: vraagje ivm canon powershot A430

ik heb een powershot A610. Als je inderdaad 1 maal drukt kom je in makro (het bloempje), bij nogmaals drukken gaat de camera in handbediende afstandsinstelling. Dit lukt als de camera in P staat. Is dat misschien het probleem, de camera in een andere mode instellen en nogmaals proberen. Moest het niet lukken dan kan je toch nog altijd met je autofocus werken op vakantie en je toestel later binnenbrengen, je hebtr normaaltoch 2 jaar garantie.
    Nikon en Canon

Comment

Bedankt voor de reactie André. Waarschijnlijk werkt de infinity enkel als de camera in manual mode staat. Het zou een zorg minder zijn mocht iemand dit hier kunnen bevestigen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ral
        Waarschijnlijk werkt de infinity enkel als de camera in manual mode staat. Het zou een zorg minder zijn mocht iemand dit hier kunnen bevestigen
        Heb je er geen "P" opstaan? In deze stand zou het wel moeten lukken.
        Lijkt me ook niet meer dan normaal dat hij dat in de "A"-stand weigert te doen: in die stand moet de camera alles zelf bepalen (diafragma, sluitertijd, ISO, ...) op basis van wat die ziet. De fotograaf mag / kan zich nergens mee bemoeien. In de "P" daarentegen moet je als fotograaf een aantal variabelen zelf bepalen.

Comment

een P staat er niet op. dat staat erop http://www.steves-digicams.com/2006_.../a430_back.jpg

de "de bergjes" kunnen dus enkel op de M..

Comment

Er staat blijkbaar geen modus op om diafragma en/of sluitertijd zelf in te stellen, dus volgens mij komt die "M" van jou overeen met een "P" bij een toestel waarbij je deze waarden wel zelf kunt instellen. Wat zegt je handleiding over de M?

Comment

M is manueel maar manueel moet je met een korreltje zout nemen hoor. Je kan weinig zelf instellen (sluitertijd, diafragmaopening kun je niet zelf instellen). Je kunt in die mode bepaalde voorgeprogrammeerde instellingen kiezen (portrait, snow, enz). je kan ook de iso aanpassen. Heeft niemand hier een A 430?

Comment

Mijn dochter heeft een A420 (=ongeveer zelfde toestel met minder functies) en die vertoond het zelfde 'mankement' als jou A430. Ik denk dus dat het normaal is.
                Groetjes, philipd
                Canon eos 600D : Canon EF-S 10-22mm f 3.5-4.5 USM : Canon EF 24-70mm f 4 L IS USM : Canon EF 70-200mm f 4 L

Comment

Working...
                X