Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 Af snelheid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 Af snelheid

Het is de vraag of de D80 dezelfde instelmogelijkheden zal hebben wat betreft autofocus als de D200. Waarschijnlijk minder om het eenvoudig te houden, gezien het doelpubliek.

Dat kan zowel een voordeel als een nadeel zijn, afhankelijk of je tijd en zin hebt om je in het AF systeem te verdiepen.

Comment

Ik wil graag een bijkomende vraag stellen.
      Ik heb namelijk net een D70s laten opzij leggen en zal die volgende zaterdag gaan kopen.
      Heb ook nog een 70-300 lens liggen...
      Stel mij nu de vraag, ik doe toch geen miskoop, want zoals het hier soms klinkt is het alsof je geen telelens kan gebruiken wegens de snelheid.
      Of moet ik me hier als beginnend hobby'ist niets van aantrekken, en mag ik er nog steeds vanuitgaan dat de D70 een goed toestel is om mee te beginnen.
      Ben tot nu toe qua reflexcamera enkel een analoge Nikon F-ding gewoon.

Alvast bedankt

Comment

Antwoord voor Boke78:

die 70-300 focust retetraag, de nieuwe 70-300 VR zal veel sneller zijn
        heeft niks met de D70 te maken, die is snel zat

ik heb de 70-300G versie weer verkocht en een oude 70-210D gekocht tweedehands (nog duurder ook)
        VEEL scherper en VEEL sneller

Comment

De D70 is zeker een goed toestel om mee te beginnen. De AF zal redelijk traag zijn bij budget-teles, omdat:
          1) De motor van de body de lens aandrijft
          2) Deze lenzen niet erg lichtsterk zijn, waardoor bij slecht licht vaker niet in 1x het goede focuspunt gevonden wordt en de lens gaat 'hunten' (focussen van min. tot oneindig, totdat hij het goede punt gevonden heeft)
          Dit hunten kan enkele seconden duren, maar het zijn er zeker geen 5 ofzo. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat zo'n lens niet bruikbaar is op een D70.
          D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luuk
            Kan iemand mij vertellen of de servo die in de D200 zit ook overgenomen is van de D2x net als het 11-velds AF-systeem.
            Ik vraag dit omdat ik een 80-400 Vr heb, deze werkt namelijk wel goed op een D2x omdat deze een sterker servo systeem heeft om een AF lens zonder S scherp te stellen.
            De servo van bvb een D70 is niet sterk genoeg om dit te doen vandaar dat deze ook trager scherpsteld.

Ik wil hier graag wat meer van weten omdat ik mij eventueel een D200 wil aanschaffen.
            Bvd.
            Luuk.
            Denk gewoon aan de batterij die in beide camera's zit. De D200 heeft een 7,4V/1500MAh accu en de D2X een joekel van 11.1V/1900mAh. De laatste nieuwe D2Xs heefst zelfs 11.1V/2500mAh Ik gebruike de oudste versie van de AF 80-200 f2.8 reeks die ook bekend staat om zijn trage AF, en actie volgen is geen probleem omdat deze lens niet snel gaat hunten/jagen. De 80-400VR is veel minder lichtsterk, en heeft veel meer moeite om het juiste focuspunt te vinden.

Edit: ongeveer hetzelfde als hierboven staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
              Denk gewoon aan de batterij die in beide camera's zit. De D200 heeft een 7,4V/1500MAh accu en de D2X een joekel van 11.1V/1900mAh. De laatste nieuwe D2Xs heefst zelfs 11.1V/2500mAh Ik gebruike de oudste versie van de AF 80-200 f2.8 reeks die ook bekend staat om zijn trage AF, en actie volgen is geen probleem omdat deze lens niet snel gaat hunten/jagen. De 80-400VR is veel minder lichtsterk, en heeft veel meer moeite om het juiste focuspunt te vinden.

Edit: ongeveer hetzelfde als hierboven staat
              Frank,
              Daar heb jij volgens mij de spijker op de kop geslagen, dit is het grootste voordeel van de D2 modellen dat ze met een hogere voltage en ampére's draaien.
              Daarom kunnen deze modellen ook makkelijker met een AF lens zonder S omgaan.

Luuk.
              http://luuksgallery.fotopic.net/

Nikon D70 / Nikkor 18-200 VR / Nikkor 80-400 VR / Nikon 995

Comment

D100 naar D200 met 80-400 VR. Serieus verschil in snelheid te merken. Op de D200 ook veel minder hunting.
                Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luuk
                  Frank,
                  Daar heb jij volgens mij de spijker op de kop geslagen, dit is het grootste voordeel van de D2 modellen dat ze met een hogere voltage en ampére's draaien.
                  Daarom kunnen deze modellen ook makkelijker met een AF lens zonder S omgaan.

Luuk.
                  Hmmm, het voltage van de accu betekent niet gelijk dat dit ook wordt doorgegeven aan de AF-S-motor. En mAh's hebben er sowieso niets mee te maken.
                  D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fantastisch
                    Hmmm, het voltage van de accu betekent niet gelijk dat dit ook wordt doorgegeven aan de AF-S-motor. En mAh's hebben er sowieso niets mee te maken.
                    Het gaat juist om de combinatie camera met niet-AFS oftewel het oude schroevendraaier type objectief. Waarom zou dan de motor in de D2 camera's niet gebruikmaken van het hogere voltage van de batterij om sneller te werken? En wie zegt dat een AFS mechanisme hier ook niet van zou kunnen profiteren?

Comment

Met je eerste punt ben ik het eens, hoger voltage laat een hoger vermogen van de AF motor in de body toe zonder dat de stroomsterkte te hoog wordt voor de batterij en evt andere elektronica.

Maar dat een AF-S motor met 2 voltages zou kunnen omgaan lijkt me sterk. De snelheidswinst met AF-S tov niet D2 serie heeft waarschijnlijk te maken met de superieure AF sensors.

Comment

Working...
                      X