Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak Z740, Lens vervangen, zinvol?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kodak Z740, Lens vervangen, zinvol?

Hallo!

Ik gebruik sinds een maand naar tevredenheid de compactcamera Kodak Z740. Deze gebruik ik veelal voor het fotograferen van treinen. Nu heb ik de mogelijkheid de lens te vervangen voor Kreuznach lens tegen een behoorlijk bedrag. Nu is mijn vraag: Hoe groot is het kwaliteitsverschil van de foto`s nadat ik de lens vervangen heb?

Het gaat om de kreuznach lens: SCHNEIDER-KREUZNACH XENAR 0,7x-groothoeklens, 55 mm

Ik hoop dat u mij kan informeren!

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten Hans Zuyderduyn

Re: Kodak Z740, Lens vervangen, zinvol?

Is dat geen voorzetlens waarmee je meer groothoek krijgt?

Het is dus een lens(je) dat op de originele gezet wordt, waardoor je een breder beeld krijgt. Je vervangt dus niet de originele lens, want dan zal je camera uit elkaar gehaald moeten worden .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Dat stond er inderdaad bij!

Dus het is dus kwalitatief geen verbetering?

Bedankt!

Comment

Eerder een verslechtering.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het gaat niet om verbetering of verslechtering. Dit is gewoon een voorzetlens waarmee je je brandpuntsafstand maal 0.7 doet. Dus je gaat een grotere breedhoek krijgen, het werkt dus eigenlijk zoals een omgekeerd vergrootglas (verkleinglas dus ) De kwaliteit zal er zoals gezegd wel (licht?) op achteruitgaan.
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Bedankt! Ik weet genoeg!

Mvg Hans

Comment

Working...
            X