Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fz7 of fz20???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fz7 of fz20???

hallo,

ik ben van plan om een nieuwe camera te kopen. Maar welke? Ze zijn allebei van Panasonic. Ik kan nog ondanks het feit dat het een ouder model is aan een fz20 geraken. De fz7 is nog overal te koop. Ik kan niet goed kiezen tussen de twee.
    De fz20 is natuurlijk veel uitgebreider met een hotshoe en handmatige focus, maar dan krijg ik wel een verouderd model (ik denk aan de elektronica vanbinnen) én de megapixels en de programma's.
    De fz7 is dan natuurlijk het nieuwe model, maar deze heeft in vergelijking met de fz20 geen hotshoe en geen handmatige focus. Deze heeft dan wel het voordeel van de MP.
    Moeilijk! Maar welke? Weet iemand beter?

bedankt,

arno

Re: fz7 of fz20???

Ik denk niet dat de FZ20 zó verouderd is. En op de extra megapixel van de FZ7 moet je je ook niet blindstaren.

Het best is misschien eens te zoeken op dpreview.com. Daar kan je toestellen vergelijken, zelf je wensen invullen en in een database zoeken naar een geschikt toestel. Of www.megapixel.net.

Via de links pagina vind je deze en andere interessante websites.

Vergelijk de toestellen eens, wat vind je belangrijk wat niet? Misschien vind je wel een onverwacht interessant fototoestel?

Comment

Als er geen fz30 bestond zou ik niet twijfelen en de fz20 nemen
      Redenen zijn de fz20 is ietsje groter dan de fz7 en heeft over heel de lens lijn
      een f2.8 en dat is niet mis
      De fz7 gaat van f2.8 op zijn korst(36mm) tot tele f3.3 (432mm)
      Maar ik heb de fz30 en das nog intresanter en een nog groter bakske

Grts
      Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
        Als er geen fz30 bestond zou ik niet twijfelen en de fz20 nemen
        Redenen zijn de fz20 is ietsje groter dan de fz7 en heeft over heel de lens lijn
        een f2.8 en dat is niet mis
        De fz7 gaat van f2.8 op zijn korst(36mm) tot tele f3.3 (432mm)
        Maar ik heb de fz30 en das nog intresanter en een nog groter bakske

Grts
        Formatje

Voila, hier staan ze naast mekaar

Zeg Formatje, de FZ30 gaat van 2.8 (35mm) naar 3.7 (420mm), dus wat is je punt?
        (behalve dat de FZ30 nog veel fermer is? )

Comment

natuurlijk zou ik graag de fz30 hebben, maar het probleem is de prijs, voor 600 euro koop je al een slr met standaardlens. Ik wil gaan rond 400 euro en daarmee is mijn oud budget al ver overschreden. Je hebt gelijk, als ik die fz20 neem doe ik misschien een veel mooier koopje voor dezelfde prijs dan de fz7, hopelijk vind ik nog 1 in een winkel... op internetkopen ben ik niet zo gesteld. Zeker niet met garanties en zo...

bedankt voor alle moeite,

arno

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnodepachter
            natuurlijk zou ik graag de fz30 hebben, maar het probleem is de prijs, voor 600 euro koop je al een slr met standaardlens. Ik wil gaan rond 400 euro en daarmee is mijn oud budget al ver overschreden. Je hebt gelijk, als ik die fz20 neem doe ik misschien een veel mooier koopje voor dezelfde prijs dan de fz7, hopelijk vind ik nog 1 in een winkel... op internetkopen ben ik niet zo gesteld. Zeker niet met garanties en zo...

bedankt voor alle moeite,

arno
            Kost maar 499 meer hoor bij digitalstreet.nl de fz30

en mijn bedoeling was de keuze tussen de 2 die in toppicsstart staan
            wel dan is de fz20 de beste keus

Maar mijn pollekes zijn nogal groot en darmee voor de fz30 gegaan

Comment

interesting

Comment

@ formatje13

En, hoezit het met de extra-grip?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi
                  @ formatje13

En, hoezit het met de extra-grip?
                  Heb alle sites bezocht en gekeken maar zo eentje van en ander merk daar op vijzen is ook niet het van het he
                  Dus wat geduld oefenen en hopen dat ze voor
                  de fz50 er wel een maken, die is toch even groot dan de fz30 dus effe geduld oefenen.
                  Heb wel al een blokje hout in de vorm gemaakt maar nog niet geschildert.

Vindt het raar dat ze dat niet voorzien hebben zo een grip voor die camera zoals de fz30 en de fz50
                  Gat in de markt gevonden
                  Ze vergeten vrees ik dat die westerlingen grote handen hebben.

Grts
                  Formatje

Comment

ik ben dan uiteindelijk sites gaan bekijken om de fz20 te zoeken, ik heb overal rondgebelt, maar helaas, overal weg. 2e hands is het niet te betrouwen (zeker als er iets aan is) en zelfs via het internet moet je al naar nederland rijden voor de garantie. Ik ben dan maar naar Oostende gegaan en daar de FZ7 gekocht, en ik ben er bijzonder blij mee!

Comment

Proficiat met je aanwinst!

Maar ik meende dat je de 20 nog kon krijgen? Dat was toch de vraag: de 20 of de 7?

Comment

Working...
                      X