Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 5700 : AF nu echt zo'n probleem?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by lapino
    is toch nog altijd precies een 'gevoelig' punt hé. de hoofdreden waarom ik toch maar de nikon zou nemen is omdat die met compactflash werkt. ik heb nu al zoveel kaartjes dat ik nu ook nog eens memory sticks kopen onnozel vind

aan de andere kant heb ik wél het genoegen had even met de sony te kunnen werken en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een fantastisch toestel vond. alleen jammer van die memory sticks :/

.

Tja, dat is ook een argument natuurlijk, de sony met zijn belachelijke ms 128mb. Die pro tot 1Mb, die gaat niet in de 717 dacht ik?? Ik snap Sony niet, maar, desondanks dat ze op movie gebied bij de nr 1 horen, is het wat anders met fotografie, ze hebben dan ook nog nooit een professioneel digitaal fototoestel gemaakt (voor zover ik weet).
    Rudy

Comment

memory stick pro gaat wél in f717,maar duur he
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Ah, dan is er toch nog toekomst voor de sony

R

Comment

Dat gaat inderdaad. Maar ik hoef ze niet. Trouwens daar zijn andere oplossingen voor (X-drive bv, maar hoef ik ook niet)
          Een kaartje van 128 MB betaal ik op dit ogenblik 89 Euro. Ik zit met memorykaartjes ook voor o.a. mijn opperste beste videocam van Sony ..en die had ik dus ook.
          Ik vind ook dat zo'n memorykaartje snel en eenvoudig is, geen enkel probleem.
          Een tijdje geleden kostte een 5700 +- 300 euro méér dan een 717 (PriceWatch.info), voor dat verschil kon je kaartjes kopen.....
          Je zult toch zelf moeten kiezen denk ik, tenzij je beide toestellen koopt
          Alle toestellen hebben voor en nadelen. Nog een voordeel van de 717 misschien...IR-fotografie !
          Zo zie je maar, ieder zijn/haar goesting.

Comment

OK>> Sonyke..

Ik "bezit" nu ook 4x128Mb + 136MB en dat is voor mij genoeg.

Alhoewel... Ik schiet er nogal op los, als ik beig ben. Die kaarten zijn voor mij zeker onvoldoende op reis of op een "schooting-day", met een laptop wens ik niet rond te sleuren.

Besluit, binnenkort de "x-drive" MET USB 2 aanschaffen, lijkt voor mij de beste oplossing.

Vraag; wanneer heb je "voldoende geheugenkaarten", hé.. (als actieve shooter)

Comment

Zoals teddy bear heb ik een 6 tal 128 MB MS.

En voor op verlof is dit te weinig.
              Maar wat het mij vooral om te doen is met die MS pro is de snelheid.
              Zal de snelheid van die sticks de echte kracht naar boven brengen van de 717, die nu gelimiteerd zit qua snelheid door het te trage medium waarop het moet schrijven.

Of maw zal ik eindelijk eens kunnen gebruik maken van een burst3 of bracketing zonder x aantal seconden te moeten wachten vooraleer ik terug foto's kan nemen.
              Dat is echt het enige dat ik als nadeel zie bij de 717.
              Want nu gebruik ik die 2 opties gewoon niet.

Hoe zit het met de 5700 op dit vlak?

Comment

Originally posted by gezoarde
                Of maw zal ik eindelijk eens kunnen gebruik maken van een burst3 of bracketing zonder x aantal seconden te moeten wachten vooraleer ik terug foto's kan nemen.
                Dat is echt het enige dat ik als nadeel zie bij de 717.
                Want nu gebruik ik die 2 opties gewoon niet.

Hoe zit het met de 5700 op dit vlak?
                Ik schiet met de 5700 op een 512Mb kaartje een 260 foto's, in JPG beste kwaliteit. Snelheid daarmee ... laten we zeggen dat ik nooit hoef te wachten. Ik gebruik een RiData kaartje (die qua permantie heel mooi uit de hoek komen).

In NEF (RAW) schiet ik quasi nooit. Van zolang er geen (dos) batchverwerkingsprogramma is om deze om te zetten naar Tiff / Jpg, gebruik ik het niet.

Voor de rest heb ik nog een X-drive'je van 40Gb ... daar kom ik wel ff mee toe .
                Frank
                http://www.mirrorshades.be

Comment

voor diegenen die het interesseert: ik heb besloten te wachten met aankoop van de 5700 tot wanneer er een firmware update is die de lowlight 'issues' oplost of verbeterd. weet in elk geval al waar ik 'm ga kopen, dus da's alweer probleem minder

sony f717 is voorlopig out of the picture door memory sticks
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Op zich natuurlijk wel verstandig, als je hem nu nog niet nodig hebt...

R

Comment

Hoi lapino,

Zelf twijfel ik ook over de aanschaf van de 5700..... heb jij enig idee wanneer die firmware uitkomt????

Canon 550D/RS60-E3/Canon 70-300 DO IS/Canon 24-105 F4 IS/Sigma 150mm EX Macro/Sigma EF-500 DG ST

Comment

De firmware 1.1 zou momenteel al in de winkels moeten liggen... volgend dpreview.

groetjes,
                        Lexieke
                        .:www.shadowarts.be:.

Comment

inderdaad, op de nieuwe toestellen zit een 1.1 firmware, maar die zal (hoogst waarschijnlijk) niet te downloaden zijn omdat het maar kleine fixes betreft en NIET fixes ivm focus of manualfocus distance meter...

Comment

Working...
                          X