Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net Sony F-717 ontvangen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Net Sony F-717 ontvangen

Heb dus nu zowel een Canon Powershot s45 (waar ik héél tevreden over ben) en de Sony f717. Moet nog beetje experimenteren met de sony (indien Sony al bij al niet 'mijn ding' is, verkoop ik 'm en ga ik voor een Nikon 5700).

Eerste testshots : http://www.pbase.com/lapino/first_f717_shots

Vind wel dat de sony nogal onhandig is om vast te houden. Vermoedelijk is dit kwestie van gewoon worden... Foto's zijn wel lekker scherp en mooie kleuren ook
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Dat onhandig vasthouden is een van de reden dat ik een G2 heb gekozen.
    Met vriendelijke groeten,
    Ronald
    www.konings.biz

Comment

Veel plezier met je toestel, ik denk niet dat je de 717 snel zal verkopen.
      Ik weet natuurlijk niet hoe jullie je camera vasthouden
      Maar zoals je een normale camera het beste vasthoudt zo kan je zeker ook een Sony vast houden en die ligt dan prima in de hand onder meer door het iets grotere objectief dan de doorsnee digicam......

Comment

het is wel een grote toestel dan ik had verwacht. nogal zwaar ook. ook niet te verwonderen natuurlijk met zo'n grote lens. ik denk niet dat ik de sony ga kunnen meenemen op skireis, vrees dat ie net iets te groot zal zijn om in skijas te stoppen...
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

De lens en de "zwaarte" hebben natuurlijk ook hun voordelen, ik heb nu lekker een "stabieler" beeld en moet ook minder een statief gebruiken, (wel handig na een zwaar WE "

Heb daar o.a. juist de 717 gekozen...

- Ik neem ook mijne 717 niet mee als ik ga "zwemmen"

Trouwens; welkom op BD

Comment

Eerst en vooral welkom bij BD en proficiat met je aankoop.

maar waarom een S45 en een 717 kopen?
            Ik zou alleszins geen extra toestel kopen als ik een S45 had.

en het vasthouden is een gewoonte. ik heb onlangs verschillende toestellen geprobeerd en ik zou eigenlijk geen toestel meer willen zoals een G2, S85 enz. voor mij ligt het zoomen via de zoomring zo goed dat de rest echt passé is.

Comment

is de nikon 5700 dan zoveel minder goed dan deze sony? (ik vraag dit omdat ik iemand heb die m'n sony zou willen kopen voor bedrag dat ik betaalde en die nikon ziet er toch ook goed uit)

(btw, ik werk na wat gepruts wel graag met de sony, lekkere cam, alhoewel s45 gebruiksvriendelijker is)

Comment

Dat beweer ik (wij) zeker niet !!

De 717 en de 5700 zijn evenwaardige toestellen.

Maar zoals bij wagens verkiest de ene liever een BMW de andere een Mercedes.

In dit forum is daarover reeds herhaaldelijk gediscusieerd... Doe eens een "search", je zal meer dan voldoende antwoorden krijgen

Comment

Op dit niveau is er zeker geen slechte camera meer.

Kies gewoon degene waar je het best mee omgaat. en toevallig is dit bij Sonyke, Teddy Bear, Davinci enz nu eenmaal de 717.
                  Voor andere is de 5700 dan het toestel van hun keuze.

Maar ze zijn allebei HIGHLY RECOMMENDED.

En ivm shutterlag, Auto focus enz is er minimaal verschil dus daarvoor moet je niet veranderen van toestel. je kan er uren over ezen in reviews, forums enz maar eigenlijk komt het er gewoon op neer welk toestel het best in je handen ligt.

doe gewoon eens search en je zal genoeg vinden om je avond te vullen

Comment

ja, maar wat steeds terugkomt bij de nikon is de AF problemen bij weinig licht en dat is iets wat ik ZEKER zou kunnen missen!

Comment

DAT is nu ook een van de grote voordelen van de 717, se..

In "volledige" duisternis haarscherp foto's trekken, mischien niet voor iedereen belangrijk, maar voor mij wel

Comment

Als je altijd hoort van de 5700 dat er problemen zijn bij low light dan zal "problemen " wel overdreven zijn. Het is nu jammer genoeg zo, zoals jaja ook vermeld in je andere thread, dat digitale camera's wat meer moeite moeten doen bij weinig licht daar ze dan bijna geen contrasten vinden. En dit is dus bij elk toestel
                        En daarom heeft de 717 als extra een laserpatroon dat uitgestuurd wordt om dit probleem op te lossen.

Dus eigenlijk mag je erover nadenken waarom je deze thread gestart bent. Zijn er dingen buiten het "onhandig" zijn die je slecht vindt aan de 717. indien niet..... wen eraan en blijf bij je keuze.

Comment

neen, er zijn eigenlijk weinig zaken die ik 'slecht' vind aan de sony behalve het gewicht (is die 5700 eigenlijk meer 'draagbaar'?)

en ik ben maar aan het vergelijken omdat ik dit huidig toestel (de 717 dus) morgen aan klant moet leveren (eigenlijk kameraad maar blijft zelfde) en ik dus overweeg om zelf ook zo één te kopen OF een 5700 te kopen

Comment

Originally posted by lapino
                            het is wel een grote toestel dan ik had verwacht. nogal zwaar ook. ook niet te verwonderen natuurlijk met zo'n grote lens. ik denk niet dat ik de sony ga kunnen meenemen op skireis, vrees dat ie net iets te groot zal zijn om in skijas te stoppen...
                            Ik heb dan een suggestie Lapino koop een nieuwe U20, pas uit, die kan je in de kleinste jaszak steken of bij wijze van spreken achter je oren hangen. Overigens zijn er nog kleinere, zelfs al vanaf 65,- Euro......

Comment

Originally posted by lapino

Vind wel dat de sony nogal onhandig is om vast te houden. Vermoedelijk is dit kwestie van gewoon worden... Foto's zijn wel lekker scherp en mooie kleuren ook
                              Onhandig.... lig juist geweldig in de hand .. in maximum tele (190 mm indien kleinbeeld) kan ik gerust op 1/50 sec fotograferen (zie http://www.pbase.com/davinci/lea_gilmore )
                              Je zult zien, na een tijdje zal je het fantastisch vinden dat die zo goed in de hand ligt..
                              Veel plezier ermee en laat de foto's maar komen..
                              daVinci
                              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Working...
                              X