Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog tijd om schoon te maken!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoog tijd om schoon te maken!

Oorspronkelijk geplaatst door remip
    ps, zet steeds je perslucht spuitbus recht op de tafel als je spuit en zorg ervoor dat de uitgang van de spuitbus een metale buis heeft van ± 8cm.
    Dit is zeer belangrijk, want dit voorkomt dat er waterdruppels op uw borstel terecht komt.(en dan moet je wel met pannelikker met pecpad en eclips beginnen )

Mvg
    Luc
    Maar bij die Arctic Butterfly heb je toch geen perslucht meer nodig als ik het goed begrijp uit je vorige post? Ik heb al een rukzak van 9.9 KG dus ik neem graag zo weinig mogelijk rommel mee.
    Die borstel proper maken zal ook wel met de blaaspeer gaan zeker?
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred.
      Maar bij die Arctic Butterfly heb je toch geen perslucht meer nodig als ik het goed begrijp uit je vorige post? Ik heb al een rukzak van 9.9 KG dus ik neem graag zo weinig mogelijk rommel mee.
      Die borstel proper maken zal ook wel met de blaaspeer gaan zeker?
      Hà nee, dat is het juist, door ofwel met spuitbus (perlucht) ofwel door die borstel moet hoge toeren te laten draaien (door Arctic Butterfly ) gaan de haren van de borstel fel wapperen waardoor ze statich opladen. Je hebt dus inderdaad maar één van beide nodig.

Maar je kan dus niet met je blaaspeer je borstel statisch opladen (eigenlijk dient je blaaspeer maar om het stof in je camera huis voorzichtig op je senor bijeen te blazen en het vervolgen met je statische borstel weg te nemen).
      Als je borstel niet statisch is, veeg je het vuil gewoon rond maw het blijft dan niet aan je borstel plakken

Door het hoge toerental je borstel tevens proper gemaakt.

1.laat borstel draaien
      2.onmiddelijk daarna sensor kuisen (borstel blijft maar korte tijd statisch op geladen, niet neerleggen, niet met de vingers of iets anders aanraken.......
      3.ga 2x over je sensor (2e maal vanuit andere richting en de borstel 180° gedraaid)

Maar eens je het materiaal hebt wordt alles veel duidelijker

Mvg
      Luc
      Last edited by remip; 7 augustus 2006, 23:31.
      Nieuwe website

Comment

.....
        Last edited by Leopard; 8 augustus 2006, 08:21.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

per ongeluk 2 x gepost - zie hieronder
          Last edited by Leopard; 8 augustus 2006, 08:21.

Comment

Een veel goedkopere oplossing dan Visible Dust zijn de vrijwel identieke Sensorsweeps van Copperhill - http://www.pbase.com/copperhill/image/46319755
            Voor 34 US$ inclusief verzendingskosten heb je een Sensorsweep borsteltje met blazertje. Dit maakt de ultrafijne haartjes van het borsteltje statisch. 2 x wrijven en ik ben er zeker van dat je sensor zo goed als brandschoon is. Geen gedoe, geen risico. 1 minuut werk.
            Reken op 14 dagen verzendtijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
              Een veel goedkopere oplossing dan Visible Dust zijn de vrijwel identieke Sensorsweeps van Copperhill - http://www.pbase.com/copperhill/image/46319755
              Voor 34 US$ inclusief verzendingskosten heb je een Sensorsweep borsteltje met blazertje. Dit maakt de ultrafijne haartjes van het borsteltje statisch. 2 x wrijven en ik ben er zeker van dat je sensor zo goed als brandschoon is. Geen gedoe, geen risico. 1 minuut werk.
              Reken op 14 dagen verzendtijd.
              Inderdaad idem
              Nieuwe website

Comment

Ik heb onlangs dit adres bekomen
                Camera reparatie service ⭐ Is uw camera of lens defect? En ben je op zoek naar een camera reparatie service in nederland?

Sensor reinigen kost 50 eurootjes
                Iemand ervaring met deze firma ?

Comment

Hartelijk bedankt voor de reacties!

Het heeft me wat extra moed gegeven.

Ik heb beslist het eerst in een zaak te laten doen, waar ik kan kijken hoe het moet.
                  En vanaf dan is het aan mij.

Een DSLR-eigenaar moet dat idd zelf kunnen, als hij/zij het maar met verstand van zaken doet.

Hartelijk bedankt voor de steun!

Jürgen

Comment

Goed blazen met dat peerke van Canon en indien niet voldoende de methode Vandenbulcke gebruiken met de pannenlikker en Eclips, zo'n groot probleem is het reinigen van een sensor ook niet en als je wil kom maar langs voor gratis en niks, alhoewel ik ben van morgen voor een weekje naar een onbewoond eiland maar de week erna geen probleem

Comment

Misschien dit onderdeel nog eens lezen ivm met reiniging door ETBASS
                      Te lezen op hun website : http://www.focilux.be/ Uitnodiging Canon Professional day vrijdag 05 mei 2006: van 10.00u tot 12.00u en van 14.00u tot 18.00u De wereld van de professionele fotografie evolueert razend snel, en continu rijzen talrijke vragen hieromtrent. Daarom richtte Canon, op 16 maart 2006, de Eos

Comment

Working...
                      X