Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goeie compact..ik denk aan...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: goeie compact..ik denk aan...

daar heb je wel gelijk in, maar das vrij normaal voor een camera in die (prijs)klasse. Dit wordt voor mij ruimschoots gecompenseerd door de snelle opstart van het toetsel (beter snel opstarten en traag opnemen, dan omgekeerd, vind ik). Ik heb ook maar een simpele gewone sd kaart zitten, isschien met een extreme ofzo dat dit wel sneller gaat. Nog niet getest. Heb je dat toestel al vaak gebruikt? Dan weet jij misschien of het normaal is dat je infinity (pictogram bergen) niet kan kiezen in de automatische stand?

Comment

Mijn broer kwam gisteren ook af dat hij een digitaal fototoestel wou.
      en ik heb hem dit aangeraden:

canon powershot A530 dus, reviews zager er goed uit en meer moet hij niet hebben,
      maar ik denk wel dat hij die zorgenvrije verzekering heeft genomen...
      als hij aankomt laat ik wel iets weten
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ral
        daar heb je wel gelijk in, maar das vrij normaal voor een camera in die (prijs)klasse. Dit wordt voor mij ruimschoots gecompenseerd door de snelle opstart van het toetsel (beter snel opstarten en traag opnemen, dan omgekeerd, vind ik). Ik heb ook maar een simpele gewone sd kaart zitten, isschien met een extreme ofzo dat dit wel sneller gaat. Nog niet getest. Heb je dat toestel al vaak gebruikt? Dan weet jij misschien of het normaal is dat je infinity (pictogram bergen) niet kan kiezen in de automatische stand?

Ik heb 'm zelf niet veel gebruikt, maar het wegschrijven valt heel goed mee als je niet flitst (misschien leveren de batterijen bij flitsen niet genoeg om snel te kunnen wegschrijven en de flits te herladen?)

Over die pictogrammen had ik elders in dit forum gelezen dat dit normaal is En ze is na 3 maanden nog steeds tevreden over de camera
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall
          Ik heb 'm zelf niet veel gebruikt, maar het wegschrijven valt heel goed mee als je niet flitst (misschien leveren de batterijen bij flitsen niet genoeg om snel te kunnen wegschrijven en de flits te herladen?)
          Mijn Casio EX-Z750 werkt heel snel, zolang je niet flitst. Dat heeft niets te maken met het wegschrijven van de foto's, maar er kan pas een volgende foto gemaakt worden als het ingebouwde flitsertje weer geladen is. En dat duurt eigenlijk wat te lang .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Logisch eigenlijk... Misschien zou het natuurlijker aanvoelen moest de LCD(TFT?) aangaan direct na het wegschrijven, maar op deze manier spaar je natuurlijk wel energie... Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb

Dat duurt op de A430 dus ook even
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall
              Logisch eigenlijk... Misschien zou het natuurlijker aanvoelen moest de LCD(TFT?) aangaan direct na het wegschrijven, maar op deze manier spaar je natuurlijk wel energie... Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb

Dat duurt op de A430 dus ook even
              Bij de casio gaat het tft-schermpje toch direkt terug aan na de preview van de gemaakte foto. Er gaat dan wel een rood ledje branden om aan te geven dat de camera nog niet klaar is om een volgende foto te maken. En dat krijg je alleen als de flitser ingeschakeld is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Als het klein moet zijn, is de Fuji F30 één van de beterde camera's. De camera is niet alleen razendsnel, hij levert bovendien beelden uit van een erg goede kwaliteit door de gebruik van Fuji Super CCD.

"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ral
                  Dit wordt voor mij ruimschoots gecompenseerd door de snelle opstart van het toetsel (beter snel opstarten en traag opnemen, dan omgekeerd, vind ik)
                  hmm, ik zou het net omgekeerd denken
                  Mogen we enkele van je foto's zien.
                  Ik ben van plan nog een compactje bij te kopen voor het gevaarlijke werk
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

FZ50

Comment

Working...
                  X