Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar vind ik een Fuji S3Pro nu zaterdag ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waar vind ik een Fuji S3Pro nu zaterdag ?

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
    Alleen heeft de Fuji S3 geen mogelijkhed van draadloze afstandbediening, of doe je dat altijd met de eenbeenstatief omhoog op de zelfontspannner?
    Timer functie, idd.

Gefeliciteerd met de langzaamste dslr met de mooiste kleuren!
    Klopt ! En voor de kleuren heb ik hem gekocht ! Maar ook wel een beetje omdat hij nu "slechts" 1000 euro kost.
    natwork.be

Comment

Gefeliciteerd met de langzaamste dslr met de mooiste kleuren!
      Is die S3 dan zo traag ??? iedereen hoor ik "klagen" over de traagheid ervan. Zo een toestel intresseert me nochtans wel en heb nu een D70 maar jullie schrikken mij een beetje af. Ik doe heel af en toe aan autosportfotografie (D2X en D2h zijn nogal aan de dure kant voor mij als amateur ). Dit toestel intresseert me eigenlijk vooral voor de kleuren.

Lenny

Comment

Hij is idd niet van de rapste ( ik ook niet trouwens ). Maar om nu zo lelijk te doen ? Hij moet idd knabbelen op een RAW om die weg te schrijven, maar als je weet hoe groot de bestanden zijn is het niet meer dan normaal.
        één raw uit de S3 is meer dan 3 keer zo groot als een raw uit de D70.
        Een raw is zelfs groter dan een Raw uit een canon 1ds II
        Wat zou je dan willen ...

ofwel kies je voor een toestel dat een RAW foto van 16 bitt/per Pixel met superkleuren kan leveren op een tragere manier, of je kiest voor een snelle RAW foto van 12 bitt.

+ met de S3 kun je gewone ( AA ) baterijen gebruiken
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

In RAW en wide mode trek je 3 foto's snel na mekaar, dan is het wachten geblazen, tenzij je de bufferupgrade ( 380€ ) laat doen, dan kan je tot 7 RAW's na mekaar maken dacht ik.
          In JPG ( 12 mb ) trek je 6 foto's zonder probleem na mekaar, daarna ook wachten. ( 6 mb ) gaat tot 10-12 foto's.
          Snellere CF kaartjes of originele Xd kaartjes helpen echt niet ( zelf ondervonden )
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Is het eigenlijk verstandig om nu een S3 te kopen ? Ben weg van die kleuren ervan en wat snelheid betreft valt dit dan nogal mee voor zo'n zware bestanden, dacht ik. Doe ik er goed aan om mijn D70 te vervangen voor een S3? of is het maar een klein verschil tussen die 2? Wel een scherpe prijs nu (+- 1000€).

Comment

Goed verlof Nat!
              https://waltertalboom.be-
              Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                + met de S3 kun je gewone ( AA ) baterijen gebruiken
                Dit vind ik niet een zo groot voordeel. De batterijindicatie op de S3 is onbetrouwbaar en je hebt steeds een stel reservebatterijen nodig las je een dagje op stap bent. Met een D70 en een volle batterij ben je zeker van een stevig aantal schots.

Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
                Is het eigenlijk verstandig om nu een S3 te kopen ? Ben weg van die kleuren ervan en wat snelheid betreft valt dit dan nogal mee voor zo'n zware bestanden, dacht ik. Doe ik er goed aan om mijn D70 te vervangen voor een S3? of is het maar een klein verschil tussen die 2? Wel een scherpe prijs nu (+- 1000€).
                Het is wel even wennen hoor, een D70 -> S3. Er zijn overal wat kleinere ongemakjes, en vooral het flitsen met de D70 heb je veel beter in de hand.

Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                Goed verlof Nat!
                Bedankt.

MAAR !

Even het zeer goede nieuws :
                Ik heb net ZELF mijn D70 hersteld. Een backfocusprobleem moest ergens een regelschroef zijn en wat gegoogle op internet bevestigd dat. Dus een uurtje of twee bezig geweest en voila ! Opnieuw een goed werkende D70 !!
                natwork.be

Comment

Het kan nooit kwaad je probleem uit te leggen, dan had je de oplossing mss al sneller aangereikt gekregen.

Iets gelijkaardig is al een tijd geleden gepost. Lijkt er zelfs op dat het zelfde schema getoond wordt.

Uitleg op deze site (http://dvdhelp.narod.ru/D70_back_focus.html) Maar die is vreselijk traag (via scarlet.be toch). Dus hier (http://home.scarlet.be/~jwllms/BD/D70BFocus.pdf) een pdf je met de zelfde uitleg en prentjes. Denk er wel aan : op eigen risico. De tape en zo die gebruikt wordt lijkt me niet echt een goed idee,

iig, blij dat je D70 weer terug correct werkt. Heb je een idee waarom hij plots niet meer correct focuste? Je zou toch denken dat die stoppers niet zomaar verdraaien....

Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht

iig, blij dat je D70 weer terug correct werkt. Heb je een idee waarom hij plots niet meer correct focuste? Je zou toch denken dat die stoppers niet zomaar verdraaien....

Jo.
                    Het is "geleidelijk" gebeurd. Ik heb mijn fotoarchief nog eens diagonaal overlopen. Ik vermoed dat de aanslagjes van de spiegel op die stoppers gaan indrukken en daardoor veranderd de positie van de spiegel. Dit zijn allemaal veronderstellingen natuurlijk.
                    natwork.be

Comment

Working...
                    X