Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 vs D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 vs D70

Omdat ik een beetje aan het dubben ben over welke camera via welke weg aan te schaffen, heb ik even de volgende vraag:

Is een D70 met nieuwe firmware beter dan een D50? Ik bedoel dus echt de D70 en niet de D70s. Ik heb gisteren naar de D70s gekeken, maar vind €1000,- toch net teveel geld voor mij.

Wie helpt me uit de brand?

Groeten,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Re: D50 vs D70

Ik denk niet dat er veel verschil in de kwaliteit van de foto's tussen een d70 & 50, maar de bediening van de D70 is veel handiger:

2 instel wieltjes
    display kan verlicht worden
    lichtmeting kan versteld worden vanaf de body
    scherptediepte controle knop
    formateren vanaf de body
    kleinere stappen in iso

Er zal misschien meer wezen, maar dat schiet me nu niet zo te binnen. Een aantal dingen lijken niet zo belangrijk, maar als je bv steeds in het menu moet duiken om de lichtmeting van integraal naar spot te zetten, ben je dat gauw beu.

Maar beide zijn fijne camera's om mee te werken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hi,

Eens goed rondneuzen op dit forum. Ge gaat hier veel lektuur vinden betreffende dit onderwerp. Persoonlijk denk ik dat de D50 misschien het iets betere toestel zou kunnen zijn voor iemand die zich minder met fotobewerking en camera instellingen wenst bezig te houden. Foto's van een D70 zullen recht-uit-de-camera een minder levendig beeld opleveren tenzij men enkele custom settings gaat aanpassen. Misschien een beetje opletten met een 2de hands D70. We lezen hier regelmatig mensen die problemen krijgen met het befaamde BLOGD probleem na verloop van tijd. De D50 is iets recenter en men zou verwachten dat er een aantal technische verbeteringen werden ingebouwd ten aanzien van de D70.
      Nu het maakt allemaal niet veel uit hoor, het zijn alletwee goeie toestellen en ik kan mij moeilijk voorstellen dat welke keuze ge ook maakt, dat het een ontgoocheling zal worden. Ik denk dat de lenskeuze belangrijker is dan de keuze van de body.

Groetjes,

Dany.

Comment

Beiden alvast bedankt voor de info.

Ik ben nog bezig met iemand bezig om een D50 over te nemen. De camera is pas een paar maanden oud. Het is de kit met de 18-55. Verder ben ik met iemand in kontakt om een Nikkor 18-70 3.5-4.5 G IF ED DX over te nemen. Deze lens zou stukken beter zijn dan de kitlens van de D50. Deze komt van een D70 af en zou goed moeten presteren op een D50.

Graag zou ik van jullie weten of dit een goede keuze is.

Bij voorbaat dank,
        Mischa
        Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Ik dacht dat de D70s op dit moment zo'n 700 EUR incl basic sigmalens kost. Bij top-foto.de, de nedelandstalige gebruiksaanwijzing zet Ingo wel op cd voor je.

Prijsverschil met D50 is nog maar zo'n 200 EUR, denk ik.

Comment

Kan zijn, maar ik heb straks voor ca € 550,- de D50 met bovengenoemde lens. Ik denk dat ik dan een betere combinatie heb dan de D70S met een Sigma kitlens (die toch meestal redelijk slecht uit de testen komen).

Maar: Correct me if I'm wrong !!

Comment

Working...
            X