Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera???

Hallo,
    na een jaar australië en heel veel foto's met mijn ixus 400 wil ik nu naar een SLR camera overstappen.
    Nu heeft mijn broer een Canon 20d en heb zelf al canon gehad en ben daar zeer te vreden over!!
    Maar nu wil ik zelf een camera kopen met een budget van +/- €1200 en weet eigenlijk niet zo goed welke!!??
    Kan een Canon 20d kopen en dan is het voordeel dat ik lenzen af en toe kan lenen/ruilen met mijn broer. Maar dat wordt dan een 2de handsje.
    Nu heb ik reviews zitten lezen van de Sony Alfa 100 en dat sprak mij ook wel
    aan. Die is niet al te duur en heeft goede commetaren alleen dat er wel erg veel ruis in zit bij een hogere iso. Maar hoevaak maak je foto's van iso 800 en hoger?
    Kan iemand mij wat advies geven met het maken van een goede keuze??!!

Re: Welke camera???

Als je lenzen wil ruilen (of lenen van je broer), dan kan je ook een Canon350D kopen, de kwaliteit van de foto's is hetzelfde als bij een 20D.

Je kan die nieuwe Sony ook kopen, maar dan heb je geen lenzen die je onderling kan uitwisselen. Ik heb zelf die test ook gelezen, het ziet er allemaal goed uit, maar voor mij krijg je op iso 800/1600 veel te veel ruis. Ik gebruik mijn 20D geregeld op iso 800, en af en toe ook op 1600. Voor mij zou die ruis bij hoge iso dus wel degelijk een probleem zijn. Maar als je die hoge iso niet zal gebruiken dan heb je met de Sony ook een prima camera .
    De Sony Alfa 100 is ongeveer even groot als een 350D, veel mensen vinden die te klein, maar dat is eerder een persoonlijke voorkeur (anderen vinden het juist weer handig dat die kleiner is).
    Last edited by Black B@ndit; 2 augustus 2006, 22:46.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Canon is the way to go !

zeker als er al DSLR Canon gebruikers in de familie zijn .
      Niet alleen voor optiek, maar alle toebehorenn kunnen samen worden gebruikt.
      Dat scheelt de slok op de borrel hoor !

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Canon is the way to go !

zeker als er al DSLR Canon gebruikers in de familie zijn .
        Niet alleen voor optiek, maar alle toebehorenn kunnen samen worden gebruikt.
        Dat scheelt de slok op de borrel hoor !

MVG, Jeff
        Ik heb de ervaring met andere 'shares', dat je ze vaak alle twee tegelijkertijd nodig hebt.

BTW Nikon is the way to stay!!!!
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ben zelf Nikon minded maar als ik nog kon kiezen, Canon you fool. Canon beats everybody's ass when it comes to digital quality!!!!
          D2x, 80-200afs, 28-70afs, 17-35afs, .... SB800,... Mini en Phototrekker and growing!

Comment

dank je mensen ik denk dat ik dan toch maar voor
            een tweedehands canon 20d ga met wat extra's

Comment

Working...
            X