Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief/opvolger voor Canon G2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alternatief/opvolger voor Canon G2

Beste clubleden, een verzoek tot hulp aub.

Ik gebruik al jaren een Canon Powershot G2 en ben daar vrij tevreden over.
    Een krachtiger zoom en een kleinere macro-afstand zou welkom zijn, maar men kan niet alles hebben natuurlijk .

Omdat mijn vrouw en ik voor volgend jaar een speciale reis plannen (Noorse fjorden in het voorjaar) wou ik voor die gelegenheid eens uitkijken naar een tweede camera.

In eerste plaats voor haar, maar eventueel ook als mogelijke opvolger voor mijn camera.
    Want de afgelopen, bijzonder warme, weken waren we zo licht mogelijk gekleed gaan fietsen. De minste "bagage" was dan al te veel. Dan is op zo een moment een klein, plat, licht cameraatje, dat in een borstzak van een hemd past, wel iest waar men aan denkt.

Ik probeer dan ook een wenslijstje op te stellen. Misschien kan iemand mij helpen door mij een model voor te stellen dat hierin (zo goed mogelijk) zou passen.

In het besef natuurlijk dat aan alle wensen niet zal kunnen voldaan worden; de ideale camera is een utopie

Eigenlijk iets in de aard als die G2 (4 megapixel is voldoende) maar dan wel:
    (in volgorde van belangrijkheid)
    -kleiner (platter eigenlijk), is nu 5cm dik en 12cm breed.
    -sterker zoom, is nu 3x (7-21mm) - toch graag het dubbele
    -liefst met mogelijkheid tot manuele scherpstelling
    -dichtbij-opnamen op kortere afstand , nu ca 20cm
    -liefst met gebruik van CF-kaartjes
    -liefst met zelfde batterij-type (BP511), maar dat zal wel helemaal niet kunnen als men een dunnere camera wil

Misschien dat ik, om aan alles te voldoen, de lijst over twee camera's zal moeten verdelen?
    Een platter exemplaar, voor snel bij de hand, en een groter (logger?) met een degelijke zoom? (*)

Wat is jullie ervaring hier mee?

(*) In verband met dit laatste: ik heb al eens types van 10x en 12x in een folder zien staan van "amper" ca 300€.
    Er zijn er die meer dan het dubbele kosten met maar 3x-4x zoom.
    Men vraagt zich dan wel af op welke andere eigenschappen dan bij die "reuze-zoomers" is bezuinigd.

Al dank vooraf,
    Francis
    Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Re: Alternatief/opvolger voor Canon G2

Hier kan je veel van je wensen invullen :
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Re: Alternatief/opvolger voor Canon G2

Dank JePe,

Nuttige site.
      Ik heb wel op veel velden de keuze "Don't mind" moeten selecteren om wat toestellen voorgeschoteld te krijgen.

Ik zal dus mijn wensen sterk moeten minderen, wil ik niet met twee nieuwe toestellen eindigen: een 'echte' en een 'vestzakmodel'.

Met vriendelijke groet, Francis
      Leica V-Lux 1; iMac 24" Intel 2,8Ghz - MacBook 15" 2,8Ghz (OSX 10.6.8)

Comment

Working...
      X