Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

    Ik was van plan om binnen een jaartje mijn 350D weg te doen en een 30D te kopen. MAAR...

    Nu kan ik van een kennis een 30D overkopen. Aangezien ik nu nog redelijk wat voor mijn 350D terug krijg, zal het verschil in prijs niet zo groot zijn. Ik verkoop dan ook mijn Canon 28-105 II USM, waardoor ik niet zoveel moet opleggen en werk dan maar even met de kitlens opnieuw.

    Wat zouden jullie doen?

    En wat zou ik nog voor mijn 350D krijgen? (goed half jaartje oud, 5000 foto's ongeveer) En voor mijn 28-105 II USM met zonnekap? (half jaar oud) Ik had gehoopt op 550 euro en 275? Realistisch?
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

    Met wat zit je dan voor op je 30D ? Je mag daarna direct beginnen met opnieuw lenzen aan te kopen want met de kitlens...

    Voor mij, eerst de lenzen, dan de body. Betere resultaten zal je als je de overstap maakt allezinds niet hebben, dus vind ik het spijtig om daar dan geld aan te geven. Had je net zogoed aan een mooie lens kunnen geven voor op uw 350D...

    Ik snap trouwens niet, je hebt slechts 5000fotos op je 350D, eerste DSLR, en je weet nu al dat je over een jaar een 30D wil. Daar kan ik effe niet bij, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn aard

    my 2 cents
    Last edited by Karreaux; 13 juli 2006, 10:14.

    Comment


    • #3
      Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

      Persoonlijk zou ik geen nieuwe camera kopen als ik van de huidige tevreden ben, en zeker niet als ik daarbij ook nog een stap terug moet doen wat lenzen betreft. Daarna zal je toch weer gaan uitzien naar een lens en er mogelijk meer voor betalen dan wat je nu voor de jouwe krijgt, en ondertussen ga je ze missen...

      edit/ flat-6, blijkbaar op hetzelfde moment hetzelfde neergepend...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

        Ik ben tevreden over mijn 350D. De redenen waarom ik wil overstappen zijn:

        - grotere body, dus meer ruimte voor mijn handen en mijn neus drukt niet meer tegen de knopjes
        - groter display (hoofdreden 2)
        - spotmeter (hoofdreden 1)

        Ik weet dat lenzen belangrijker zijn dan je body. Maar je lenzenarsenaal kan je rustig opbouwen. Ik dacht met die 30D een goede investering te doen waar ik heel wat jaartjes mee goed zit.

        Maar jullie denken daar dus blijkbaar anders over...
        Last edited by mitChill; 13 juli 2006, 10:31.
        ...Canon EOS D...
        .:Mijn website in opbouw:.

        Comment


        • #5
          Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

          Aan een 30D kan je jaren plezier beleven, maar dat kan je ook met je 350D. En na de 30D zal Canon geen 5 jaar wachten alvorens alweer nieuwere modellen uit te brengen die op hun beurt een paar veranderingen/verbeteringen bevatten. Als je dat telkens de moeite vindt om van camera te veranderen, dan ga je toch wel een redelijk budget moeten voorzien...

          Als je je echt voortdurend ergert aan sommige aspecten van je huidige, dan is het het overwegen waard om hem te vervangen, maar als de 30D voor jou enkel een paar extra "nice-to-haves" heeft, dan zou ik het niet doen. Hoe zwaar elk van de dingen die je aanhaalt daarwegen, daar zal je zelf dus even over moeten denken.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

            Ik heb een 20D, en het enigste wat ik kan zeggen is dat ik zelf met een grote body dan de 350, problemen heb met mijn pink. Die verdwijnt meestal onder de body. Met een 350 heb je dit nog meer. Of je moet een grip erbij kopen. Grotere display is fijn, maar het is maar om je foto even te controleren. Spotmeting is iets wat je zelf moet uitmaken. ISO in stapjes is wel een leuk gadget dat ik graag zou zien op de 20D.
            "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

            Comment


            • #7
              Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

              Ik vind het een beetje raar om te lezen dat je dus eigenlijk als je de 350d gekocht heb een body gekocht hebt die te klein is voor je handen. Da's toch al een heel belangrijke reden om meteen de juiste aankoop te financieren. Misschien had je toen beter iets meer betaald voor een 20D. Nu verlies je toch wat centjes door een foute aankoop.

              Een groter scherm lijkt me niet echt een goed excuus om te upgraden, een grotere body daarentegen lijkt me wel al belangrijk genoeg. Met een camera die niet goed in de hand ligt zou ik persoonlijk niet graag werken. Evenals spotmeting een goede keuze is als je dat nodig hebt, bijv. voor concerten.

              Comment


              • #8
                Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                Elke vernieuwing op fotogebied kost geld, veel geld. als je het kan betalen is het mooi meegenomen. Er zit een enorm verschil tussen de body's Alleen al het vasthouden van de 30D tenopzichter van de 350D met zijn krakerige gevoel van plastic. De rest van de voordelen staan overal beschreven op internet en hier op BD. Maar vergeet niet dat je ook in lenzen moet inversteren, en dat valt meestal duurder uit dan de body. Je moet niet rekenen als je een 30D aanschaft dat je veel betere foto's maakt. De lens zal er ook aan mee moeten werken. Goedkopere lenzen stap je meestal gouw weer vanaf, je wil toch het betere werk. Goedkopere lezen tweedehans kosten haast niets vergeleken bij de betere, dus zal je op een goedkopere lens ook veel bij moeten leggen. Tip: als je een zoomlens koopt ga niet verder als 3X zoom. Voor vogelfotografie is het beste de prime lens, je komt toch altijd te kort. Het is maar zeldzaam dat een vogel voor je neus gaat zitten, dan heb je pech met een prime, maar is mij nog nooit overkomen. Ik blijf erbij dat een primelens de hoogste kwaliteit foto oplevert, maar niet altijd even gemakkelijk is.
                Mvg, drh

                "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                Comment


                • #9
                  Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door drh
                  Elke vernieuwing op fotogebied kost geld, veel geld. als je het kan betalen is het mooi meegenomen. Er zit een enorm verschil tussen de body's Alleen al het vasthouden van de 30D tenopzichter van de 350D met zijn krakerige gevoel van plastic. De rest van de voordelen staan overal beschreven op internet en hier op BD. Maar vergeet niet dat je ook in lenzen moet inversteren, en dat valt meestal duurder uit dan de body. Je moet niet rekenen als je een 30D aanschaft dat je veel betere foto's maakt. De lens zal er ook aan mee moeten werken. Goedkopere lenzen stap je meestal gouw weer vanaf, je wil toch het betere werk. Goedkopere lezen tweedehans kosten haast niets vergeleken bij de betere, dus zal je op een goedkopere lens ook veel bij moeten leggen. Tip: als je een zoomlens koopt ga niet verder als 3X zoom. Voor vogelfotografie is het beste de prime lens, je komt toch altijd te kort. Het is maar zeldzaam dat een vogel voor je neus gaat zitten, dan heb je pech met een prime, maar is mij nog nooit overkomen. Ik blijf erbij dat een primelens de hoogste kwaliteit foto oplevert, maar niet altijd even gemakkelijk is.
                  Bedankt voor je reactie, maar dat lenzen belangrijker zijn dan je body had ik al langer door. En dat die duurder zijn jammer genoeg ook

                  Ik verwacht ook niet dat ik nu met die 30D betere foto's ga maken, het stadium van zo te denken ben ik al lang voorbij . Mij is het er gewoon om te doen dat ik nu 'goedkoper' aan een 30D kan geraken. De omschakeling ging ik toch vroeg of laat maken omdat er een aantal dingetjes zijn die ik minder vind aan de 350D.
                  ...Canon EOS D...
                  .:Mijn website in opbouw:.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
                    Bedankt voor je reactie, maar dat lenzen belangrijker zijn dan je body had ik al langer door. En dat die duurder zijn jammer genoeg ook

                    Ik verwacht ook niet dat ik nu met die 30D betere foto's ga maken, het stadium van zo te denken ben ik al lang voorbij . Mij is het er gewoon om te doen dat ik nu 'goedkoper' aan een 30D kan geraken. De omschakeling ging ik toch vroeg of laat maken omdat er een aantal dingetjes zijn die ik minder vind aan de 350D.
                    Als je het kan betalen, zou ik 'z on kans zeker aangrijpen. Probeer hem wel goed uit op back/frontfocus (onder 45% naar een punt) met zo laag mogelijk diafragma getal. Je zal er goed op vooruit gaan met snelheid zowel met de AF als met de buffer en het wegschrijven.
                    Ik denk dat je totaal voor jou camera ongeveer incl. lens 600 euro kan vangen.

                    Veel succes.
                    Last edited by drh; 14 juli 2006, 11:19.
                    Mvg, drh

                    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                      Ik kan me niet voorstellen dat je na een half jaar een Dslr gebruikt te hebben reeds het maximale uit dit toestel te hebben gehaald , ikzelf heb een dikke anderhalf jaar een 300D gehad en dan een tweedehands 20D gekocht , of ik toen betere foto’s maakte ? Neen eigenlijk niet , wel misschien wat kleine extra mogelijkheden (AIservo bvb ) , maar hoofdzakelijk een steviger body dat wel en bedieningsgemak is wat beter maar uiteindelijk veranderd dit weinig of niks aan het uiteindelijke resultaat namelijk de foto’s .
                      Mijn schoonbroer heeft onlangs ook een tweedehands 350 gekocht en ik heb die ook al eens gebruikt met mijn lenzen dan ( 17-40 en 400 prime ) en qua resultaat ben ik zeker dat niemand het verschil met mijn 20D zal zien…
                      Als je toch het geld liggen hebt koop je dan beter een goede lens , daar ga je meer plezier van hebben dan met de laatste nieuwe body rond je nek te lopen stoeien denk ik. Ik krijg een beetje de indruk dat het bij sommigen allemaal wat snel gaat soms , op enkele maanden tijd al wat L-glas in de zak maar ik zou soms wel eens willen zien wat voor resultaat er daar wordt uitgehaald ( niet specifiek op jou bedoeld hoor ), ik ben er zeker van dat zelfs velen voor dat ze een dslr kochten niet eens wisten wat diafragma , sluiter enz inhoudelijk betekenden. Meer en meer zie je mensen met de nieuwste en duurste spullen rondlopen maar ze zouden misschien net zo goed af zijn met een kitje.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mitChill
                        werk dan maar even met de kitlens opnieuw.

                        Wat zouden jullie doen?
                        Ik raad dit dus niet aan , ik heb hetzelfde gedaan . Heb nu iets meer dan 200 opnamens en heb al plannen voor de Tamron 28-75 En dat lensje wil ik voor de 210 opnamens al hebben. Dus dat wil zeggen dat het niet aan te raden is. Maar als je er zelf achter staat moet je het doen, maar ik raad je eerder aan een andere veel betere lens te kopen. Of je oude lens te houden. Ik veronderstel dat je meer met je 350D + je 28-105 kunt, dan de 30D met 18-55 kitlens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                          Ik zou het geld investeren in boeken over fotografie, workshops, etc.

                          BeBa
                          'No one will take you seriously unless you list an extensive array of expensive photo equipment in your forum signature'

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door BeBa
                            Ik zou het geld investeren in boeken over fotografie, workshops, etc.

                            BeBa
                            'No one will take you seriously unless you list an extensive array of expensive photo equipment in your forum signature'
                            En als je de hele kast al vol heb met boeken.
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interessant aanbod 30D, dus 350 wegdoen of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door drh
                              En als je de hele kast al vol heb met boeken.
                              Dan zou ik gaan proberen met het materiaal wat je bezit iets nieuws te gaan maken in plaats van het te zoeken in de aanschaf van een nieuw stukje apparatuur.

                              Comment

                              Working...
                              X